دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

نمونه فصل دوم پایان نامه هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعیدانلود پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی پیشینهومبانینظریهویتفرهنگیوشبکههایاجتماعیپیشینهمبانینظریهو

-------

پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی
پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی
‏فرهنگ
‏درباره فرهنگ تعاریف متفاوت و گوناگونی آمده است؛ اما می توان به دو تعریف زیر اشاره کرد:
‏فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده ای از علوم، دانش، هنر، افکار و اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم و سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته های و عادت هایی که انسان در حکم مهمترین عناصر جامعه اخذ می کند. و در تعریف دیگر، فرهنگ را شیوه زندگی برخاسته از اندیشه(عقل نظری) و نظام ارزشی(عقل عملی) نیز تعریف کرده اند. لذا این فرهنگ چند لایه دارد.
‏لایه اول و عمیق ترین لایه هر فرهنگ، لایه معرفتی یا جهان بینی آن است که از سنخ تفکر، باور و اندیشه است.
‏لایه دوم، لایه ارزشهاست که برآمده از لایه اول است، یعنی الگوهای داوری و قضاوت از خوبی، بدی، زشتی وزیبایی.
‏لایه سوم، الگوهای رفتاری، هنجارها و قالب های رفتاری است. یعنی قالب هایی که در نهادهای گوناگون شکل می گیرند. نهادهایی چون خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، اقتصاد و اوضاع دین و سیاست.
‏لایه چهارم، نمادها هستند که هم کلامی اند و هم غیرکلامی اند؛ به معنای دیگر، هم نوشتاری است و هم زبان گفتاری و حرکات و عادات رفتاری، هنر، موسیقی و طراحی را نیز در بر می گیرد (افروغ، 1382: 84)
‏پس فرهنگ، لایه ها، سطوح و ابعادی دارد که آرمان ها و اهداف در عمیق ترین لایه آن قرار دارند؛ شناخت انسان از خود و جهان و معرفت او از هستی و تصویری که از آغاز و انجام خود دارد، در مرکز این لایه واقع شده است. این شناخت می تواند هویت دینی، اساطیری، معنوی، دنیوی، توحیدی و یا الحادی داشته باشند. همچنین شناخت مزبور، به لحاظ روش شناختی می تواند و حیانی، شهودی، عقلانی و حسی باشد (پارسانیا، 1385 :8 ).
‏2-1-2- هویت
‏هویت ‏یک ‏عنصر ‏مبارز ‏در ‏افراد ‏است. ‏حال ‏باید ‏بدانیم ‏عناصر ‏تشکیل ‏دهنده‏ ‏هویت ‏چیست ‏و ‏آیا ‏این ‏عناصر ‏ذهنی ‏هستند ‏و ‏یا ‏دارای ‏نمود ‏عینی ‏و ‏خارجی؟ ‏همچنین ‏آیا ‏عناصر ‏ثابتی ‏هستند ‏مثل‏ ‏سرزمین، ‏دین ‏یا ‏اسطوره ‏و ‏یا ‏متغیریند. ‏مثل ‏فناوری، ‏وقایع ‏و ‏حوادث ‏تاریخ ‏ساز ‏و...‏؟‏ ‏و ‏نیز ‏آیا ‏این ‏عناصر ‏اکتسابی ‏هستند ‏نظیر ‏علوم وفنون، ‏هنر ‏و ‏یا ‏موروثی ‏مثل ‏میراث ‏های ‏فرهنگی ‏مادی ‏و ‏معنوی؟
‏هویت ‏می ‏تواند ‏به وسیله ‏عوامل ‏مختلفی ‏به وجود ‏بیاید. ‏مثلاً ‏جنگ ‏ها ‏و ‏حوادث ‏ناگوار ‏که ‏در ‏یک ‏جامعه ‏رخ ‏می ‏دهد.‏ ‏می ‏تواند ‏در ‏سرنوشت ‏جامعه ‏و ‏نسل ‏های ‏آینده ‏آن ‏سرزمین ‏دخیل ‏باشد ‏و ‏فرهنگ ‏هایی ‏که ‏از ‏یک ‏تمدن ‏یا ‏جامعه ‏به ‏تمدن‏ ‏و ‏یا ‏جامعه ‏دیگری ‏وارد ‏می ‏شوند، ‏می ‏توانند ‏هویت ‏ساز ‏باشند.‏ ‏عموماً ‏ملت ‏هایی ‏که
‏دارای ‏فرهنگ ‏غالب ‏هستند ‏با ‏استفاده ‏از ‏قدرت ‏و ‏یا ‏غلبه ‏سیاسی ‏سعی ‏در ‏تحمیل ‏فرهنگ ‏خود‏ ‏می نمایند ‏که ‏این را ‏تهاجم ‏فرهنگی ‏می گویند‏. ‏فرهنگ ‏های ‏مغلوب ‏عموماً ‏متعلق ‏به ‏جوامع ‏ضعیفی ‏هستند ‏که ‏از ‏رشد ‏لازم برخوردار ‏نمی ‏باشند.
‏هویت ‏یکی ‏از ‏مفاهیم ‏پیچیده ‏ای ‏در ‏حوزه ‏علوم ‏اجتماعی ‏و ‏روان ‏شناسی ‏است. ‏هویت ‏نوعی ‏چیستی ‏و ‏کیستی ‏فرد ‏را‏ ‏مطرح ‏می ‏کند. ‏هویت ‏های ‏مختلفی از جمله؛‏ هویت تاریخی، سیاسی، ملی، اجتماعی، قومی، دینی، خودی و فرهنگی ‏مطرح ‏هستند ‏که ‏در ‏این ‏جا ‏منظور ‏از ‏هویت ‏همان ‏هویت فرهنگی ‏است ‏که ‏در ‏حوزه ‏هایی‏ ‏از ‏قبیل ‏فرهنگ، ‏اجتماع، ‏سیاست ‏و ‏حتی ‏اقتصاد ‏نقش ‏تعیین ‏کننده ‏ای ‏دارد.
‏3-1-2- هویت فرهنگی
‏فرهنگ، ‏به ‏عنوان ‏شناسنامه ‏یک ‏ملت ‏است ‏وهویت ‏فرهنگی، ‏به ‏عنوان ‏سند ‏تاریخی ‏تلاشها ‏و ‏خلاقیتها، افتخارات ‏و ‏در ‏مجموع ‏فراز ‏و ‏فرودهای ‏افتخارآمیز ‏یا ‏عبرت آموز ‏گذشته ‏و ‏حال ‏یک ‏ملت ‏محسوب ‏می شود. ‏حفظ‏ ‏هویت ‏فرهنگی ‏هر ‏ملتی ‏در ‏تعامل ‏با ‏سایر ‏فرهنگها، ‏دغدغه ‏وطن دوستانی ‏است ‏که ‏از ‏آبشخور ‏آن ‏فرهنگ ‏سیراب‏ ‏شده اند ‏و ‏با ‏لالایی ‏آرامبخش ‏و ‏جان نواز ‏مام ‏میهن ‏در ‏بستر ‏آن ‏فرهنگ ‏رشد ‏و ‏تکامل ‏فکری ‏و ‏معنوی ‏پیداکرده اند‏(‏سعیدی ‏کیا، .(23:1385
‏آنچه ‏که ‏هر ‏جامعه ‏را ‏از ‏جوامع ‏دیگر ‏تمیز ‏می دهد، ‏خصوصیاتی ‏است ‏که ‏شناسنامه ‏فرهنگی ‏آن ‏جامعه ‏به ‏حساب ‏می ‏آید. ‏ ‏مجموعه ‏مناسک ‏عام، سنت ‏ها، ‏اعیاد، ‏اسطوره ‏ها، ‏عرف ‏ها، ‏شیوه ‏های ‏معماری،‏ تاریخ ‏و ‏گذشته ‏تاریخی، ‏وطن ‏و ‏سرزمین، ‏نیاکان، ‏باورها، ‏زبان، ‏عقاید، ‏دین ‏و ‏اسطورههای ‏مذهبی، ‏حماسه ‏ها، ‏هنر ‏و ‏ادبیات کهن، ‏نژاد، ‏قومیت ‏و ‏سنن ‏قومی ‏عناصری ‏هستند ‏که ”‏هویت ‏فرهنگی“ ‏هر ‏جامعه ‏را ‏میسازند)‏روح الامینی، 111:1382).‏
‏آنتا ‏دیوپ ‏انسان ‏شناس ‏آفریقایی، ‏در ‏مقالهای ‏در ‏باره ‏هویت ‏فرهنگی ‏مینویسد‏: ‏هویت ‏فرهنگی ‏هر ‏جامعه ‏به ‏سه‏ ‏عامل ‏بستگی ‏دارد: ‏تاریخ، ‏زبان ‏و ‏روان ‏شناختی. ‏گرچه ‏اهمیت ‏عوامل ‏فوق ‏در ‏موقعیتهای ‏تاریخی ‏و ‏اجتماعی مختلف ‏یکسان ‏نیست ‏با ‏این ‏وجود ‏هر ‏گاه ‏این ‏عوامل ‏به ‏طور ‏کلی ‏در ‏یک ‏ملت ‏یا ‏فرد ‏وجود ‏نداشته ‏باشد، ‏هویت‏ ‏فرهنگی ‏آن ‏ملت ‏یا ‏فرد ‏ناقص ‏می شود ‏و ‏تلفیق ‏موزون ‏این ‏عوامل، ‏یک ‏وضعیت ‏ایده ‏آل ‏اس‏ت) ‏پیام ‏یونسکو ‏٥ ‏شهریور ‏و ‏مهر(‏.
‏4-1-2- ابعاد ‏هویت فرهنگی:
‏1-4-1-2- ‏بعد ‏اجتماعی‏: ‏هر ‏شخص ‏از ‏طریق ‏محیط ‏اجتماعی ‏ای ‏که ‏به ‏آن ‏تعلق ‏دارد، ‏یا ‏بدان ‏رجوع ‏می ‏کند ‏هویت ‏خود ‏را‏ ‏می ‏سازد‏. ‏جوهره ‏بعد ‏اجتماعی ‏هویت ‏فرهنگی، ‏منوط ‏به ‏برقراری ‏روابط ‏دوستانه ‏است ‏و ‏هرچه ‏ارتباطات ‏گسترده ‏تر ‏باشندموجب ‏تقویت ‏بعد ‏اجتماعی ‏هویت ‏فرهنگی خواهد ‏شد.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد