دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار

پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار

نمونه فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و مدیریت بازار پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازاردانلود پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار پیشینهومبانینظریهوشهیجانیومدیریتبازارپیشینهمبانینظریهیجانیمدیریتبازار

-------

پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار
پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏1
‏مبانی نظری ‏هوش هیجانی و مدیریت بازار‏
‏مقدمه
‏رهبری یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیطهای جدید، ویژگیهای خاصی را می طلبد که عموماً مدیران برای پاسخ به آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. یکی از مهمترین خصیصه ها که می تواند به رهبران و مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک کند، هوش هیجانی است. هوش هیجانی موضوعی است که سعی ‏در تشریح و تفسیر جایگاه هیجانها‏ و احساسات در توانمندیهای انسانی دارد. امروزه هوش هیجانی به عنوان نوعی هوش که هم شامل درک دقیق هیجانهای خود شخص وهم تعبیر دقیق حالات هیجانی دیگران است‏ ، ‏تبیین شده است .هوش هیجانی ،فرد را‏ ‏از نظرهیجانی ارزیابی می کند، به این معنی که فرد به چه میزانی ازهیجانها واحساسهای خود آگاهی دارد وچگونه آنها راکنترل واداره می کند. نکته قابل توجه درراستای هوش هیجانی این است که تو‏اناییهای هوش هیجانی ذاتی نیستند‏ و‏ آنها می توانند آموخته شوند . سازمانها برای اینکه بتوانند درمحیط پرتلاطم ورقابتی امروزباقی بمانند، بایدخودرابه تفکرهای نوین کسب وکارمجهزسازند و به طورمستمر خود را بهبود بخشند. رهبری این گونه سازمانها بسیار حساس و پیچیده است وزمانی این حساسیت دو چندان می شود که رهبر با تغییرهای انطباقی روبه رو باشد که بسیار متفاوت از تغییرهای فنی است. مشکلات فنی از طریق دانش فنی و فرآیندهای متداول حل مسئله قابل حل هستند، در حالی که مشکلات انطباقی در برا‏بر این گونه راه حلها متفاوت است‏. با توجه به اینکه هوش هیجانی، توان استفاده از احساس و هیجان خود ودیگران دررفتار فردی و گروهی در جهت کسب حداکثر نتایج با حداکثر رضایت است. بنابراین، تلفیق دانش‏های لازم ‏ و تواناییهای هیجانی در مدیریت‏ و کارمندان ‏ می تواند در سوق دادن‏ سازمان‏ به سوی دستیابی به هدف
‏ کارساز و مفید باشد.
‏3
‏ادبیات موضوعی
‏براساس بررسی هایی که انجام شد‏ ،‏ تحقیقات صورت گرفته در مورد هوش هیجانی بیشتر در مورد مسائل مربوط به‏ رهبران و مدیران سازمانی ،‏ علوم تربیتی ، زناشویی ، ورزشی بوده و کم‏تر در باره مسائل مربوط به مدیریت منابع انسانی و توجه به کارمندان و نیروی فروش ،‏ این تحقیقات انجام گرفته است که در ادامه به چند مورد از آنها انجام شده اشاره می گردد.
‏تحقیقات انجام شده در ایران
‏1- آقای منوچهرجویباری از‏ موسسه عالی آموزش و پرورش مدیریت و برنامه‌ریزی‏ به ‏مقایسه هوش هیجانی در میان سطوح سه گانه مدیران (عالی - میانی - پایه ) سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمانهای تابعه‏ پرداخته است .یافته های این پژوهش نشان داد که وضعیت هوش هیجانی در سطوح مختلف مدیریت متفاوت بوده و این تفاوت در سطح معناداری 05/0 می باشد همچنین در سه بعد خودآگاهی ،انگیزش و خود نظمی مدیران با هم تفاوت داشته و در دو بعد دیگر یعنی همدلی و مهارتهای اجتماعی تفاوتی مشاهده نگردیده است.
‏2- ‏ ‏خانم ‏سیما حسنخوئی‏ از‏دانشگاه الزهرا.دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی‏ به‏ بررسی رابطه هوش هیجانی و مهار شغلی با رضایت شغلی مدیران مدارس شهر بیرجند‏ پرداخته که نتایج این تحقیق نشان داد که بین هوش هیجانی و رضایت شغلی رابطه وجود دارد و همچنین مردان و زنان در چهار بعد خودآگاهی ، انگیزش، خود نظم دهی و مهارتهای اجتماعی تفاوتی نداشته اما همدلی در بین زنان بیشتر از مردان است.
‏3- آقای ‏کوروش بنی هاشمیان‏ از‏ دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس رابطه هوش هیجانی ، سبک رهبری و کارآمدی مدیران مدارس‏ را مورد بررسی قرارداده است .‏ ‏حاصل این تحقیق عبارتنداز‏ ‏:‏ ‏ الف-‏ ‏مدیرانی که از هوش هیجانی بالاتری نسبت به سایر مدیران

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و مدیریت بازار روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و مدیریت بازار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد