دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی

پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی

نمونه فصل دوم پایان نامه هوش بازاریابی پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابیدانلود پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی پیشینهومبانینظریهوشبازاریابیپیشینهمبانینظریبازاریابی

-------

پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی
پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 0
قیمت: 53900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏هوش بازاریابی
‏مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و‏ ‏پردازش برنامه‏‌‏های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، ‏2006: ‏61).
‏هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه‏ ‏قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه‏ ‏مقوله فرد، سازمان و محیط‏(همان منبع)‏.‏
‏تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف کاتلر از‏ ‏هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در‏ ‏آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران. Priporas & et al
‏، 2005)
‏آقای جافه(به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی‏ ‏را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و‏ ‏جف‏، ‏2009‏).
‏به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک‏ ‏توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا‏ ‏حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان‏ ‏قرار می‌دهد(تان و‏ ‏احمد. Tan & Ahmed
‏، ‏1999‏)
‏در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا‏ ‏و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و‏ ‏کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین‏ ‏معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)
‏بسیاری از اطلاعات‏ ‏هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان‏ ‏یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل‏ ‏اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان‏ ‏درباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و کاتلر، 2001‏).
‏هوش بازاریابی
‏مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و‏ ‏پردازش برنامه‏‌‏های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، ‏2006: ‏61).
‏هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه‏ ‏قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه‏ ‏مقوله فرد، سازمان و محیط‏(همان منبع)‏.‏
‏تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف کاتلر از‏ ‏هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در‏ ‏آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران. Priporas & et al
‏، 2005)
‏آقای جافه(به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی‏ ‏را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و‏ ‏جف‏، ‏2009‏).
‏به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک‏ ‏توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا‏ ‏حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان‏ ‏قرار می‌دهد(تان و‏ ‏احمد. Tan & Ahmed
‏، ‏1999‏)
‏در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا‏ ‏و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و‏ ‏کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین‏ ‏معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)
‏بسیاری از اطلاعات‏ ‏هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان‏ ‏یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل‏ ‏اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان‏ ‏درباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و کاتلر، 2001‏).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری هوش بازاریابی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه هوش بازاریابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد