دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار

پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار

نمونه فصل دوم پایان نامه پژوهش خود نظم بخشی رفتار پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتاردانلود پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار پیشینهومبانینظریپژوهشخودنظمبخشیرفتارپیشینهومبانینظریپژوهشبخشیرفتار

-------

پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار
پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 0
قیمت: 53900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
‏خودنظم بخشی رفتار
‏طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می‏ ‏شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می‏ ‏کردند و هر لحظه تغییر جهت می‏ ‏دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می‏ ‏گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت‏ ‏کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی‏ ‏کنند پس چه چیزی آن‏ ‏را کنترل می‏ ‏کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می‏ ‏آموزد سپس آن معیارها پایه‏ ‏ای می‏ ‏شوند برای ارزیابی‏ ‏های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت‏ ‏ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می‏ ‏شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می‏ ‏شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان ‏ 1.Hergenhan
2.Aksan
‏، 2009).
‏یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش‏ ‏های اخیر روان‏ ‏شناسی تربیتی است (آکسان3.Ryan
‏، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‏ ‏آموزان دارد شهرت فزآینده‏ ‏ای پیدا کرده است (ریان4.Goudas
5.Zimmerman
‏ و پینتریج‏ ‏، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). ‏یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می‏ ‏کنند (گوداس
‏ و همکاران‏ ‏، 2010).
‏زیمرمن‏5‏ یادگیری خود تنظیم ‏را ‏نوعی ‏از ‏یادگیری ‏که ‏در ‏آن ‏افراد ‏تلاش‏ ‏های خود ‏را ‏برای ‏فراگیری ‏دانش ‏و ‏مهارت ‏بدون ‏تکیه ‏به معلم ‏و ‏دیگران، ‏شخصاً شروع ‏کرده ‏و ‏جهت ‏می‏ ‏بخشد تعریف ‏می‏ ‏کند ‏به ‏عبارت ‏دیگر ‏در ‏این ‏یادگیری ‏افراد مهارت‏ ‏هایی ‏برای ‏طراحی، ‏کنترل ‏و ‏هدایت ‏فرآیند یادگیری ‏خود ‏دارند ‏و ‏تمایل ‏دارند ‏یاد ‏بگیرند ‏و ‏قادرند‏ کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). ‏تلاش‏ ‏های ‏فعالانه‏ ‏ای ‏که ‏افراد ‏به ‏طور فراشناختی، ‏انگیزشی ‏و ‏رفتاری ‏در ‏فعالیت ‏های ‏یادگیری از ‏خود ‏نشان ‏می‏ ‏دهند (زیمرمن،2002). ‏
‏نظریه یادگیری ‏خودتنظیمی ‏یکی ‏از ‏نظریه‏ ‏هایی ‏است ‏که ‏محققان ‏و ‏شناسانِ ‏تربیتی در ‏قالب ‏آن ‏به ‏مطالعه ‏می‏ ‏پردازند. ‏براساس ‏نظریه ‏یادگیری ‏خود ‏تنظیمی، ‏مؤلفه‏ ‏های ‏شناخت، انگیزش ‏و ‏کنش‏ ‏وری
‏تحصیلی ‏به ‏صورت ‏یک ‏مجموعه ‏درهم ‏تنیده ‏و ‏مربوط ‏به ‏هم ‏در ‏نظرگرفته ‏می‏ ‏شوند ‏(شیرازی ‏تهرانی، ‏۱۳۸۱). بنابراین، ‏استفاده ‏از ‏راهبردهای ‏یادگیری ‏خود -‏تنظیمی، از ‏جمله ‏عوامل ‏تعیین‏ ‏کننده ‏در ‏موفقیت ‏تحصیلی ‏محسوب ‏می‏ ‏شود ‏و ‏با ‏بررسی ‏آن ‏می‏ ‏توان عملکرد ‏تحصیلی ‏دانش ‏آموزان ‏را ‏پیش‏ ‏بینی ‏نمود. ‏ پیش‏ ‏بینی ‏عملکرد ‏تحصیلی، ‏یکی ‏از موضوع‏ ‏های ‏محوری ‏مورد ‏علاقه ‏روان‏ ‏شناسی ‏تربیتی ‏است ( فارنهام‏ 1.Furenhum
‏و همکاران، ‏۲۰۰۳؛‏ نقل از ‏بوساتو ‏ 2. Busato
‏و ‏همکاران‏، ‏۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه‏ ‏ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می‏ ‏شود (بندورا، 1986،1997‏ ‏؛ نقل از آسچ ‏ 3. Asch
‏، 2005). به بیان دیگر افراد هم‏ ‏پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش‏ ‏ها و تنبیه‏ ‏های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می‏ ‏کنند (کرین ‏ 4. Carina
‏، 2006).
‏مطالعه سوابق و تحقیقات نشان می‏ ‏دهد که پیرامون خودتنظیمی تحصیلی پرسشنامه اندکی وجود دارد. مطالعه دوگان وآندرد‏ 5. Dgun & Andrade‏
‏ ‏(2011) نشان داد که پرسشنامه خودتنظیمی از شش عامل انگیزش بیرونی، انگیزش درونی، فراشناخت، کنترل و ارتباط شخصی، خود اثربخشی تشکیل شده است. در بررسی دیگری مگنو ‏ 6. Magno
‏(2011) به این نتیجه رسید که پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی دارای هفت عامل‏ می‏ ‏باشد‏ ‏شامل‏ ‏حافظه، هدف‏ ‏گزینی، خودارزیابی، جستجوی‏ ‏کمک، ساختار‏ ‏محیطی،‏ ‏مسئولیت‏ ‏یادگیری‏ ‏باشد‏ ‏و برنامه‏ ‏ریزی‏ ‏و سازماندهی‏ ‏می‏ ‏باشد‏.
‏انواع‏ ‏خود‏ ‏نظم‏ ‏بخشی
‏زیمرمن ‏و ‏مارتینز‏ ‏در ‏سال ‏2002 ‏بین ‏چند ‏نوع ‏خود ‏تنظیمی ‏در ‏حیطه ‏تحصیلی ‏تفاوت ‏قائل ‏شده ‏اند ‏که این ‏انواع ‏خود ‏تنظیمی ‏براساس ‏میزان ‏درونی ‏شدن ‏آنها تقسیم‏ ‏بندی ‏شده ‏است.
‏ ‏نظم‏ ‏دهی ‏بیرونی
‏در ‏پایین‏ ‏ترین ‏سطح ‏پیوستار ‏درونی‏ ‏سازی ‏قرار ‏دارد. در ‏این ‏حالت، ‏شخص ‏منحصراً ‏بر ‏اساس ‏وقایع ‏بیرونی مورد ‏انتظار ‏دست ‏به ‏انجام ‏عملی ‏می‏ ‏زند ‏یا ‏از ‏انجام ‏یک رفتار ‏باز ‏داری ‏می‏ ‏کند .
‏نظم‏ ‏دهی ‏درون ‏فکنی ‏شد‏ه
‏میزان ‏زیادی ‏از ‏درونی‏ ‏سازی ‏به ‏وسیله ‏نظم‏ ‏دهی درون ‏فکنی‏ ‏شده ‏تبیین ‏می‏ ‏شود. ‏در ‏این ‏سطح، ‏شخص خود ‏را ‏با ‏تأیید ‏خود ‏یا ‏عدم ‏تأیید ‏خود، ‏نظم ‏می‏ ‏بخشد .‏دانش ‏آموز ‏درون ‏فکنی ‏کرده ‏تکلیف ‏خود ‏را ‏انجام خواهد ‏داد ‏و ‏در ‏صورت ‏عدم ‏انجام ‏آن ‏احساس ‏گناه خواهد ‏کرد. ‏آلبرت ‏بندورا ‏در ‏بررسی ‏یادگیر ‏ی ‏خود تنظیمی، ‏دانش ‏آموزان ‏را ‏به ‏عنوان ‏شرکت ‏کننده‏ ‏های ‏فعال از ‏نظر ‏فراشناختی، ‏انگیزش ‏و ‏رفتاری ‏در ‏فرایند یادگیری ‏می‏ ‏داند. ‏از ‏نظر ‏فراشناختی ‏فراگیران ‏خود ‏تنظیم افرادی ‏هستند ‏که ‏روحیه ‏طراحی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری پژوهش خود نظم بخشی رفتار روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه پژوهش خود نظم بخشی رفتار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد