دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری

نمونه فصل دوم پایان نامه مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتریدانلود پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری پیشینهومبانینظریمفاهیموفاداریووفاداریمشتریپیشینهمبانینظریمفا

-------

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری
پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 0
قیمت: 26400 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏وفاداری مشتری
‏مفهوم وفاداری
‏در سال 1978 یاکوبی و چستنات در خصوص مفهوم وفاداری و سایر مفاهیم مرتبط با این موضوع ،تحقیق جامعی انجام دادند که طی آن آن ها بیش از 300 مقاله پیرامون بحث وفاداری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند .یاکوبی و چستنات به این نتیجه رسیدند که بیش از 50 روش متنوع برای درک وفاداری وجود دارد و این چنین نتیجه گیری نموده اند :‏«‏تمایل شدیدی در درک و شناخت موضوع وفاداری وجود دارد ،اما پس از مطالعه این مجموعه به این نتیجه رسیدیم که هنوز هیچ توافقی در زمینه این موضوع وجود ندارد که منظور از وفاداری چیست ؟‏»‏ (حاج کریمی و جلال زاده ،1387).
‏ وفاداری یک واژه قدیمی است که تعهد عمیق به کشور ،خانواده یا دوستان را توصیف می کند و (نوری کنده ،1388) وفاداری از روابطی سرچشمه می گیرد که طرفین رابطه ،هر دو برنده باشند.‏ تعریف دیگری از وفاداری که می توانیم در اینجا مطرح کنیم عبارتست از : ‏«‏وجود یک نوع نگرش مثبت به یک (مارک ،خدمت ،مغازه ،فروشنده ) موجود و رفتار حمایتگرانه از آن ‏»‏ همان طوری که مشاهده می شود در تعریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود :
‏رویکرد رفتاری
‏رویکرد نگرشی
‏2-8-1-1 رویکرد رفتاری
‏براساس رویکرد رفتاری ،وفاداری مشتریان به عنوان یک رفتار تعریف می گردد.معیارهای رفتاری ،وفاداری را از طریق ترتیب و توالی خریدها (چند بار متوالی خرید صورت بگیرد )، سهمی از خرید ها (چند درصد از علامت تجاری الف بوده است ) تعریف کرده اند .در این رویکرد وفاداری به صورت یک پیوستاری در نظر گرفته می شود که از وفاداری کامل تا بی تفاوتی گسترده شده است‏
‏ (حاج کریمی و جلال زاده ،1387).
‏فرض کنید که پنج محصول الف،ب،ج،د،ه در بازار موجود است .مصرف کنندگان را براساس نوع وفاداری می توان به 4 گروه تقسیم کرد :
‏بسیار وفادار .مصرف کنندگانی که در تمام اوقات یک محصول را می خرند .الف الف الف الف الف الف نشان دهنده این نوع وفاداری است .
‏وفاداری نسبی و موقت .مصرف کنندگانی که به دو یا سه محصول وفادار می مانند .الف ب ب الف الف ب نشان دهنده این نوع رفتار خرید است .
‏وفادار بی ثبات .مصرف کنندگانی که پس از چند بار خرید یک مارک ،مارک دیگری را به طور ممتد خریداری می کنند ؛ یعنی به صورت الف الف الف ب ب ب
‏بی وفا .مصرف کنندگانی که نسبت به یک مارک وفاداری ندارند و خرید آن ها به صورت الف ب ج د ه است.
‏هر بازار شامل چهار گروه مذکور است ،در بازار های که وفاداری نسبت به یک مارک زیاد است شرکت ها به سختی می توانند سهم بازار خود را بالا ببرند و تجزیه و تحلیل وفاداری خریداران برای شرکت ها بسیار سودمند است(روستا و همکاران ؛1386،ص 142)
‏2-8-1-2رویکرد نگرشی
‏در رویکرد رفتاری مقیاس های رفتاری نظیر تکرار خرید به دلیل نداشتن مبنایی مفهومی از آنچه در حقیقت یک فرایند پویا است و نیز دیدی محدود (تمرکز بر نتیجه )مورد انتقاد واقع شده است .بنابراین نگرش رفتار وفادارانه نمی تواند بینش جامعی از دلایل اساسی وفاداری ارائه کند .به علاوه ،تکرار ممکن است به دلیل رفتارهای مختلف ناشی از بازار باشد . در نتیجه ،وفاداری اینگونه مشتریان با مشتریانی که قویاً از یک محصول حمایت می کنند و وابستگی روحی به یک محصول و شرکت دارند بسیار فرق می کند .از این رو وفاداری مشتری به عنوان رویکرد نگرشی مورد توجه فراوان قرار گرفت .برای مثال این موضوع در تمایل انجام تبلیغ و ارائه توصیه به دیگر مشتریان نمود می کند(حاج کریمی و جلال زاده ،1387).
‏الیور (1997) چهارچوب الگوی شناختی ‏–‏ احساسی ‏–‏کنشی را دنبال می کند که نهایتا به وفاداری در عمل ختم می شود . مشتریان ابتدا در حس شناختی ،بعد از آن در حس احساسی ،حتی بعد از آن به روش کنشی و سرانجام یک روش رفتاری که به عنوان جبر عمل ‏1 Action inertia
‏توصیف می شود وفادار می شوند.
‏1- ‏وفاداری ‏شناختی :‏2Cognitive loyalty
‏در اولین مرحله وفاداری ،اطلاعاتی در مورد ویژگی های نام تجاری وجود دارد که باعث می شود مشتریان یک نام تجاری را نسبت به سایر برند های جایگزین ترجیح دهند .‏در ‏این ‏مرحله، ‏اطلاعات ‏موجود، ‏برتری ‏یک ‏گزینه ‏را ‏بر ‏گزینه ‏های‏ ‏دیگر ‏برای ‏مشتری ‏مشخص ‏می ‏کند . ‏وفاداری ‏در ‏این ‏مرحله ‏مبتنی ‏بر ‏باورهای ‏مشتری ‏است.‏شناخت ‏از ‏طریق ‏دانش ‏قبلی ‏و ‏یا ‏اطلاعات ‏حاصل ‏از ‏تجربه ‏اخیر ‏مشتری ‏بدست ‏می‏ آ‏ید.
‏2- ‏وفاداری ‏احساسی :‏3 Affective loyalty
‏در ‏این ‏سطح ‏نگرش ‏بسوی ‏سازمان ‏بر ‏مبنای ‏رضایت ‏حاصل ‏شده ‏در ‏موقعیتهای ‏قبلی ‏حاصل ‏می ‏شود . ‏این ‏مرحله ‏لذت ‏و ‏خوشی ‏تعریف ‏رضایت ‏را ‏منعکس ‏می ‏کند. ‏تعهد ‏در ‏این ‏مرحله ‏به ‏وفاداری ‏احساسی ‏اشاره ‏دارد . ‏وفاداری ‏در ‏این ‏سطح ‏قوی ‏تر ‏از ‏سطح ‏قبلی ‏است ‏ولی ‏همچون ‏سطح ‏قبلی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه مفاهیم وفاداری و وفاداری مشتری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد