دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع

پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع

نمونه فصل دوم پایان نامه معیارهای عملکرد جامع پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامعدانلود پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع پیشینهومبانینظریمعیارهایعملکردجامعپیشینهمبانینظریمعیارهایعملکردجامع

-------

پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع
پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 49
حجم فایل: 0
قیمت: 57200 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 49 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏معیارهای عملکرد جامع
‏مفهوم ‏معیار های عملکرد جامع
‏در یک تقسیم بندی کلی معیارهای سنجش عملکرد را می توان به دو گروه معیارهای مالی و غیر مالی تقسیم کرد. معیارهای غیر مالی شامل معیارهای تولیدی، بازاریابی، اداری و معیارهای اجتماعی است و نسبت های مالی از جمله تکنیک هایی است که به عنوان معیارهای مالی پیشنهاد شده است. برخی از پژوهشگران امور مالی پیشنهاد نموده اند که باید از شاخص های ترکیبی( مالی و غیرمالی) استفاده شود. با این حال این معیارها هم مشکل است زیرا تعیین نوع معیارها، نوع همبستگی بین آن ها و نیز تعیین ارزش و وزن هر یک از آن ها در مجموع معیار ها کار ساده ای نیست (محمودی، 1390، ص 126).
‏2_‏23) ‏معیارهای مالی عملکرد
‏معیارهای مالی همان معیارهای سنتی ارزیابی عملکرد می باشند مانند انواع نسبت های مالی‏ ‏(نسبت جاری،‏ ‏نسبت سود خالص،‏ ‏نسبت بدهی،‏ ‏نسبت های فعالیت،‏ ‏نسبت های نقدینگی و...)‏ ( ‏موسوی مطهر، زمانیان، دشتی نژاد،‏ 1392، ص 4).
‏2_24) معیارهای غیر مالی عملکرد
‏در گذشته تنها ابزار ارزیابی عملکرد شرکت ها شاخص های مالی بوده است. نورتون و کاپلان در اوایل دهه ی 1990، پس از بررسی و ارزیابی سیستم های حسابداری مدیریت، بسیاری از ناکارایی های اطلاعات را در ارزیابی عملکرد سازمان ها نمایان ساختند. این ناکارایی ها از افزایش پیچیدگی سازمان ها و رقابت بازار ناشی شده بود. لذا استفاده از سیستم های ارزیابی عملکرد، که تنها بر شاخص های مالی متکی است، موجب بروز مشکلاتی برای سازمان می شود (فیروز آبادی، ایزد خواه،1392، ص 9).
‏به ‏تازگ‏ی‏، ‏درباره ‏این ‏موضوع ‏که ‏معیارهای‏ ‏غیرما‏لی ‏بر ‏طرف ‏کننده ‏نواقص ‏معیارها‏ی ‏مال‏ی‏ ارزیاب‏ی ‏عملکرد ‏هستند ‏اتفاق ‏نظر ‏وجود ‏دارد. ‏ ‏بنابراین، ‏معیارها‏ی ‏غیرمال‏ی ‏زمان‏ی ‏اثر ‏بخش
‏خواهند بود ‏که ‏نسبت ‏به ‏معیارها‏ی ‏مال‏ی ‏دارا‏ی ‏اثرات ‏متفاوت‏ی ‏باشند ‏و ‏این ‏اثرات ‏نسبت ‏به ‏معیارها‏ی ‏مال‏ی‏،‏ ‏از ‏درجه ‏اهمیت ‏بالای‏ی ‏برخوردار ‏باشند‏ )‏انصاری ‏، ‏رحمانی یوشانلویی، دانیالی ده حوض، مردانی،‏1390، ‏ص1).
‏معیارها‏ی ‏غیرمال‏ی ‏ارزیاب‏ی ‏عملکرد، ‏به ‏احتمال ‏زیاد، ‏از ‏دیدگاه ‏کارکنان ‏، ‏دارا‏ی ‏مطلوبیت خواهند ‏بود‏. ‏ گستره ‏و ‏تنوع ‏معیارها‏ی ‏غیرمال‏ی ‏ارزیاب‏ی ‏با ‏توجه ‏به ‏محیط ‏عملیات‏ی ‏کارکنان، متفاوت ‏است . ‏از ‏آنجا ‏که ‏معیارها‏ی ‏غیر ‏مال‏ی ‏گستره ‏وسیع‏ی ‏از ‏عملکرد ‏و ‏دستاوردها‏ی ‏کارکنان ‏را ‏پوشش ‏م‏ی ‏دهد، ‏برا‏ی ‏آنان ‏دارا‏ی ‏اهمیت ‏زیاد‏ی ‏است ‏و ‏ارزیاب‏ی ‏بر‏ ‏اساس ‏این معیارها، ‏برا‏ی ‏آنان ‏بسیار ‏مطلوب ‏خواهد ‏بود.
‏2_25) ا‏جزاء ‏معیار های غیر مالی عملکرد
‏معیارهای غیرمالی شامل مشتریان،‏ ‏رشد و یادگیری و‏ ‏فرآیندهای داخلی شرکت می باش‏د (موسوی مطهر‏،‏ ‏زمانیان، دشتی نژاد‏،1392، ص 4).
‏2_25_1) مشتری
‏مشتریان چگونه به ما می نگرند؟‏ ‏معیارهای عملکرد اصلی در این دیدگاه شامل رضایت مشتری،‏ ‏حفظ مشتری، جذب مشتریان جدید،‏ ‏سودآوری مشتری و‏ ‏سهم بازار است (روحی ‏،آذر، 138‏9،‏ ‏ص‏ ‏10‏8- ‏10‏7‏).
‏دیدگاه مشتریان نسبت به سازمان باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد. این جنبه توانایی سازمان در ارائه کالاها و خدمات با کیفیت به مشتریان را مورد ارزیابی قرار می دهد. موضوعات مطرح شده در این جنبه عبارتند از: کیفیت خدمات؛ شفافیت و سرعت روش ها، کارائی فرم ها، قوانین و مقررات، ارزش آفرینی برای مشتریان، برخورد مناسب و غیره می باشد (نظری پور، 1392، ص 68).
‏2_25_2) فرآیندهای کسب وکار داخلی
‏در‏ ‏چه اموری باید‏ ‏سرآمد بوده و‏ ‏از مزیت رقابتی برخوردار باشیم؟‏ ‏هدف در فرآیند های درون سازمانی این است که شرکت در جهت رضایت مشتریان چه کاری باید انجام دهد. نکته اساسی این است که فراگیری برای بهبود فرآیند های درون سازمانی ضروری است، بهبود ف‏ر‏آ‏ی‏ند های درون سازمانی برای بهبود رضایت مشتریان ضروری است و بهبود رضایت مشتریان برای بهبود نتایج مالی ضرور ی است. معیارهای فرآیند های درون سازمانی،

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری معیارهای عملکرد جامع روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه معیارهای عملکرد جامع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد