دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد

پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد

نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرددانلود پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد پیشینهومبانینظریمدیریتعملکردپیشینهمبانینظریمدیریتعملکرد

-------

پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد
پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 0
قیمت: 29700 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مدیریت ‏عملکرد
‏تعریف عملکرد
‏واژه performance ‏ که به معنای عملکرد است از کلمه انگلیسی perform ‏و ‏پسوند ance‏ گرفته‌شده‏ است و از حدود سال 1500 میلادی به بعد متداول شد. این کلمه به معنای تحقق یک امر یا چیزی است که ‏قبلاً‏ ‏تحقق‌‏یافته است. ‏م‏ی‏‌‏توان گفت که کلمهperformance ‏ به معنایی که اکنون فهمیده و درک ‏م‏ی‏‌‏شود، اولین بار در سال 1709 میلادی، تعریف شد. هانابوس هم ‏تأک‏ید ‏م‏ی‏‌‏کند که عملکرد عبارت است از: انجام دادن ‏هر کار‏ به طریقی مشخص با تعیین هدفی معین برای آن. برخی دیگر بر این باورند که عملکرد ‏عبارت است‏ از نتایج مرتبط بر‏ ‏فعال‏یت‏‌‏هایی که سازمان انجام ‏م‏ی‏‌‏دهد. این نظر یا تعریف را ‏م‏ی‏‌‏توان به ‏عده‏ زیادی از نویسندگانی منتسب کرد که ترجیح ‏داده‌اند‏ عملکرد را با ‏به‌کارگ‏یری ‏شاخص‌ها‏یی مانند میزان سود، درآمد حاصل از ‏سرما‏یه‏‌‏گذاری، سود خالص یا درآمد حاصل از فروش ‏اندازه‌گ‏یری کنند. از این رهگذر ‏م‏ی‏‌‏توان گفت که عملکرد مترادف شایستگی و کارایی است.
‏عملکرد در لغت به معنای حالت یا کیفیت کارکرد ‏م‏ی‏‌‏باشد. بنابراین عملکرد سازمانی یک سیستم کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. ‏معروف‌تر‏ین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (2002) ‏به‌صورت‏ فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته‏ ارائه‌شده‏ است. طبق این تعریف عملکرد به دو جزء تقسیم ‏م‏ی‏‌‏شود (مهدی زاده و همکاران، 1392):
‏کارایی؛ که ‏توص‏یف‏‌‏کننده چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید محصولات یا خدمات است (رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب درون دادها برای تولید برون دادهای معین)؛ و
‏اثربخشی؛ که ‏توص‏یف‏‌‏کننده درجه نیل به اهداف سازمانی است.
‏شاید بتوان گفت که در بسیاری از موارد، عملکرد انسان نتیجه و بازتاب خصوصیات، روحیات و طرز ‏تلق‏ی‏‌‏های او از جهان، یعنی طبیعت و ماورای آن است. عوامل ‏مؤثر ‏بر ‏عملکرد ‏فردی ‏را ‏می‏‌‏توان ‏شامل ‏توانایی ‏فرد، ‏شخصیت، ‏یادگیری، ‏ادراک، انگیزش ‏و ‏فشار ‏روانی ‏دانست.
‏مدیریت ‏عملکرد
‏تعریف عملکرد
‏واژه performance ‏ که به معنای عملکرد است از کلمه انگلیسی perform ‏و ‏پسوند ance‏ گرفته‌شده‏ است و از حدود سال 1500 میلادی به بعد متداول شد. این کلمه به معنای تحقق یک امر یا چیزی است که ‏قبلاً‏ ‏تحقق‌‏یافته است. ‏م‏ی‏‌‏توان گفت که کلمهperformance ‏ به معنایی که اکنون فهمیده و درک ‏م‏ی‏‌‏شود، اولین بار در سال 1709 میلادی، تعریف شد. هانابوس هم ‏تأک‏ید ‏م‏ی‏‌‏کند که عملکرد عبارت است از: انجام دادن ‏هر کار‏ به طریقی مشخص با تعیین هدفی معین برای آن. برخی دیگر بر این باورند که عملکرد ‏عبارت است‏ از نتایج مرتبط بر‏ ‏فعال‏یت‏‌‏هایی که سازمان انجام ‏م‏ی‏‌‏دهد. این نظر یا تعریف را ‏م‏ی‏‌‏توان به ‏عده‏ زیادی از نویسندگانی منتسب کرد که ترجیح ‏داده‌اند‏ عملکرد را با ‏به‌کارگ‏یری ‏شاخص‌ها‏یی مانند میزان سود، درآمد حاصل از ‏سرما‏یه‏‌‏گذاری، سود خالص یا درآمد حاصل از فروش ‏اندازه‌گ‏یری کنند. از این رهگذر ‏م‏ی‏‌‏توان گفت که عملکرد مترادف شایستگی و کارایی است.
‏عملکرد در لغت به معنای حالت یا کیفیت کارکرد ‏م‏ی‏‌‏باشد. بنابراین عملکرد سازمانی یک سیستم کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. ‏معروف‌تر‏ین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (2002) ‏به‌صورت‏ فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته‏ ارائه‌شده‏ است. طبق این تعریف عملکرد به دو جزء تقسیم ‏م‏ی‏‌‏شود (مهدی زاده و همکاران، 1392):
‏کارایی؛ که ‏توص‏یف‏‌‏کننده چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید محصولات یا خدمات است (رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب درون دادها برای تولید برون دادهای معین)؛ و
‏اثربخشی؛ که ‏توص‏یف‏‌‏کننده درجه نیل به اهداف سازمانی است.
‏شاید بتوان گفت که در بسیاری از موارد، عملکرد انسان نتیجه و بازتاب خصوصیات، روحیات و طرز ‏تلق‏ی‏‌‏های او از جهان، یعنی طبیعت و ماورای آن است. عوامل ‏مؤثر ‏بر ‏عملکرد ‏فردی ‏را ‏می‏‌‏توان ‏شامل ‏توانایی ‏فرد، ‏شخصیت، ‏یادگیری، ‏ادراک، انگیزش ‏و ‏فشار ‏روانی ‏دانست.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد