دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش

پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش

نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانشدانلود پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش پیشینهومبانینظریمدیریتدانشوچرخهمدیریتدانشپیشینهمبانینظریمدیریتدانشچرخهم

-------

پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش
پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 45
حجم فایل: 0
قیمت: 53900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مبانی نظری و پیشینه پژوهش ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 2
‏2-1 ‏ مقدمه‏ 12
‏2-2 ‏تعاریف و مبانی نظری‏ 13
‏2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش‏ 13
‏2-2-2 مفاهیم پایه در مدیریت دانش‏ 14
‏2-2-3 مفهوم داده‏ 14
‏2-2-4 مفهوم اطلاعات‏ 14
‏2-2-5 مفهوم دانش‏ 15
‏2-2-6 انواع دانش‏ 16
‏2-3 ‏معناسازی و دانش آفرینی‏ 17
‏2-4 ‏مفهوم مدیریت دانش‏ 20
‏2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش‏ 22
‏2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش‏ 22
‏2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش‏ 23
‏2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش‏ 24
‏2-6 ‏شیوه‏ های (مؤلفه‏ های) مدیریت دانش‏ 24
‏2-7 ‏ابعاد مدیریت دانش‏ 27
‏2-7-1 مدیریت دانش سازمانی‏ 27
‏2-7-2 مدیریت دانش شخصی‏ ‏28
‏2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی‏ 30
‏2-9 ‏ پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی ‏ 33
‏2- 10 ‏نقش مدیریت دانش در برنامه‏ ریزی درسی و فعالیت‏ های آموزشی اعضای ‏هیأت‏ علمی‏ 35
‏2- 11 ‏مرور پیشینه پژوهش‏ 40
‏2- 12 ‏ نتیجه‏ گیری ‏ 43
‏2-1 مقدمه
‏ ‏امروزه بهره ‏وری بهینه دانش، دغدغه سازمان ‏های قرن بیست و یکم است و اهمیت آن از اواسط دهه ١٩٩٠، در بسیاری از کنفرانس ‏های بین المللی مطرح شده است. در حال حاضر، اطلاعات و دانش به
‏مبانی نظری و پیشینه پژوهش ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 2
‏عنوان قدرت و سلاح استراتژیک تلقی می ‏شوند، سرمایه به ‏حساب می ‏آیند و در مدیریت مدرن به ‏عنوان منابعی پذیرفته شده ‏اند ‏که مستعد مطالعه و پژوهش با استفاده از تکنیک ‏هایی که برای سایر حوزه‏ ‏های کوشش انسانی ایجاد شده و به کار برده ‏می ‏شوند، هستند. ‏دانش، به ‏عنوان نیرویی قدرتمند، برای سازمان‏ ‏های بخش خصوصی و دولتی در دستیابی به سود رقابتی و مقایسه‏ ‏ای، عامل حیاتی به شمار می ‏رود، اما اکثر مؤسسات و شرکت‏ ‏های عصر اطلاعات، مدیریت اطلاعات‏. Information Managment (IM)
‏ و مدیریت دانش را به ‏صورت تشریفاتی و روتین انجام می‏ ‏دهند. اگر‏ ‏چه تشخیص تفاوت میان داده‏ ‏ها، اطلاعات، دانش و عقل برای این مؤسسات، ضروری است اما تغییر شکل داده ‏ها و اطلاعات و تبدیل آن ‏ها به دانش و سپس مدیریت این دانش به نفع یک مؤسسه، اقدامی فعالانه است و مدیران برای این عمل باید مؤثر و مبتکر باشند (مختار، 2004). بنابراین با توجه به تغییرات سریع و دائمی در جهان کنونی، ضروری است که سازمان‏ ‏ها بازگشت تمامی سرمایه‏ ‏های خود را به بیش ‏ترین حد ممکن برسانند. یکی از سرمایه‏ ‏هایی که کم ‏ترین بهره‏ ‏برداری را داشته است، دانشی است که در اختیار افراد آن سازمان است. ‏دانش به طور سنتی، یا در اذهان متخصصان (به شکل دانش ضمنی) و یا به شکل گزارش، ارائه مطالب، ویدئوها و اسناد (به شکل دانش صریح) ذخیره می‏ ‏شود. ذخیره‏ ‏سازی دانش شخصی به شکل سند و گزارش دشوار است و در صورتی که به عنوان دانش ضمنی در اذهان متخصصان وجود داشته باشد، بازیابی و دسترسی به آن مشکل است. مدیریت دانش، توانایی استفاده از دانش قبلی را برای شناخت ارزش اطلاعات جدید، تلفیق و یکپارچه ‏سازی آن و به کاربردن آن برای تولید دانش و قابلیت‏ ‏های جدید ترسیم می ‏کند (میتال، ‏2008).
‏از طرفی دیگر، ‏م‏ؤ‏سسات ‏دانشگاهی ‏ب‏ه ‏عنوان ‏مراکز ‏تولید ‏و ‏اشاعه ‏دانش ‏بیش ‏از ‏هر ‏سازمان ‏دیگری ‏نیازمند ‏اجرای مدیریت ‏دانش ‏هستند‏. ‏با ‏این‏ که ‏دانشگاه‏ ‏ها ‏خود ‏مخازن ‏دانش ‏هستند‏، ‏تاکنون ‏به ‏سرمایه ‏های ‏فکری ‏و‏ ‏منابع ‏علمی ‏تولید ‏شده ‏ب‏ه ‏ ‏وسیله ‏جامعه ‏دانشگاهی ‏توجه ‏کافی ‏مبذول ‏نشده است ‏به ‏طوری که ‏تا ‏به ‏امروز‏ ‏هیچ‏ ‏گونه ‏کنترلی ‏بر‏ ‏دانش ‏غیر‏ ‏مکتوب‏، ‏دانش ‏موجود ‏در ‏اذهان‏، ‏صورت ‏نگرفته ‏و ‏اطلاعات ‏مدون ‏تولید ‏شده ‏در ‏داخل ‏نیز ‏ب‏ه ‏ندرت ‏ب‏ه ‏گونه‏ ‏ای ‏مجتمع‏ ‏و ‏یکپارچه ‏جمع‏ ‏آوری ‏و ‏در ‏چارچوبی ‏نظام‏ ‏مند ‏مدیریت ‏شده ‏است‏. ‏این ‏ضعف ‏مدیریتی ‏سبب ‏شده ‏که ‏بسیاری ‏از‏ ‏سرمایه‏ ‏های ‏ارزشمند ‏موجود ‏برای ‏همیشه ‏ناشناخته ‏و ‏دور ‏از ‏دسترس ‏و ‏بسیاری ‏از ‏خلا‏ء‏ های ‏موجود ‏هم‏ ‏چنان ‏ب‏ه ‏قوت ‏خود ‏باق‏ی ‏بمانند‏. ‏از ‏سوی ‏دیگر‏ ‏عدم ‏توجه ‏به ‏اطلاعات ‏تولید ‏شده ‏در ‏داخل ‏و ‏فقدان ‏یک ‏رویکرد ‏تجاری‏، ‏دانشگاه‏ ‏ها ‏را ‏به ‏لحاظ ‏مادی نیز ‏متضرر ‏نموده ‏و ‏سبب ‏شده ‏است ‏که ‏بسیاری ‏از ‏این ‏اطلاعات ‏توسط ‏ناشران ‏خصوصی ‏منتشر ‏و ‏در ‏قالب ‏منابع اطلاعاتی ‏دوباره ‏به ‏خود ‏دانشگاه‏ ‏ها ‏فروخته ‏شود‏ (حاضری و صراف‏ زاده، 1385).‏
‏2-2 تعاریف و مبانی نظری
‏2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش
‏بیان دقیق تاریخچه پیدایش و ن‏ض‏ج مدیریت دانش امکان‏ ‏پذیر ‏نیست‏. ‏می‏ توان چنین استدلال کرد که مدیریت دانش با اولین نقاشی‏ ها در غارها و یا با استفاده از اولین ارتباطات کلامی آغاز شده است (فراپائولو1‏. Frappaolo‏ 2‏. Drucker 3‏. Esprit 4. Ernest & Young 5. Booz Allen & Hamilton
‏، 1388). بنابراین اگر‏ ‏چه مدیریت دانش مفهومی نسبتاً قدیمی است اما در مفهوم نوین خود از اواخر دهه 1970 مطرح گردید. با نزدیک شدن به اواسط دهه 1980 و آشکار شدن جایگاه دانش و تأثیر آن بر حفظ قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی اهمیت آن مضاعف شد. در این دهه، نظام ‏های مبتنی بر هوش مصنوعی و نظام ‏های هوشمند برای مدیریت دانش به کار گرفته شد و مفاهیمی چون فراهم آوری دانش، مهندسی دانش، نظام ‏های دانش مدار و مانند آن رواج یافت ‏(دراکر‏2‏، 1993). در ‏اواخر دهه 80 می‏ ‏توان سیر صعودی انتشار مقالات مربوط به مدیریت دانش را در مجلات حوزه‏

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و چرخه مدیریت دانش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد