دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی

پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی

نمونه فصل دوم پایان نامه عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتیدانلود پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی پیشینهومبانینظریعدمتقارناطلاعاتیپیشینهمبانینظریتقارناطلاعاتی

-------

پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی
پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 0
قیمت: 49500 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عدم تقارن اطلاعاتی
‏گزارشهای‏ ‏ما‏ل‏ی‏ ‏، منابع مهم اطلاعاتی ‏ ‏برای ‏ ‏تصمیم گیری های اقتصادی به شمار می روند که مدیران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده کنندگان جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خود از آن ها استفاده می کنند. از آنجایی که اطلاعات به صورت یکسان در اختیار استفاده کنندگان قرار نمی گیرد، بین مدیران و سرمایه گذاران عدم تقارن اطلاعات ایجاد می شود. عدم تقارن اطلاعات وضعیتی است که مدیران در مقایسه با سرمایه گذاران، دارای اطلاعات افشا نشده بیشتری در مورد عملیات و جوانب مختلف شرکت در آینده می باشند. همین امر سبب می شود که مدیران انگیزه و فرصت مدیریت سود را داشته باشند. [14]‏
‏ (2-3‏ اطلاعات متقارن
‏ در صورتی وجود‏ ‏دارد که مدیران و‏ ‏بازار اطلاعات یکسانی درباره شرکت دارند بنابراین مدیران و‏ ‏بازار عدم اطمینان درباره شرکت را بطور یکسان تحمل میکنند‏. [14]
(2-4‏اطلاعات نامتقارن‏ Asymmetric Information
‏ در‏ ‏بازارهای کارای اوراق بهادر تصور‏ ‏براین است که اطلاعات در‏ ‏دسترس همگان قرار‏ ‏می گیرد.
‏یک عضو فعال در‏ ‏بازار(فروشنده) همواره درمورد دارایی مورد‏ ‏معامله چیزهایی می داند‏ ‏که عضو‏ ‏دیگر(خریدار)از‏ ‏آن آگاه نیست.در‏ ‏چنین وضعی بازار‏ ‏دارای ویژگی خاص است که آن را نامتقارن بودن اطلاعات می نامند. [14]
‏ دو نوع عمده از اطلاعات نامتقارن وجود دارد:
‏گزینش نامناسب
‏خطر اخلاقی
(2-4-1‏گزینش نادرست‏ Adverse selection
‏ گزینش نادرست گونه ای از اطلاعات نامتقارن است که در یک سیستم اقتصادی یک یا چند نفر از طرف های قرارداد با یک معامله بالقوه نسبت به طرف دیگر دارای مزیت اطلاعاتی است.
یعنی برخی از‏ ‏اشخاص مثل مدیران و‏ ‏نیرو‏ ‏های درون شرکت نسبت به شرایط موجود و‏ ‏چشم انداز آینده در‏ ‏مقایسه با‏ ‏سرمایه گذاران خارجی اطلاعات بیشتری دارند. [12]
(2-4-2‏خطر اخلاقی Moral hazard
‏ خطر اخلاقی نوعی اطلاعات نامتقارن است که از این دیدگاه یک یا چند نفر از طرف های قرارداد و معامله بالقوه می تواند شاهد انجام شدن خواسته های خود در معامله باشند ، ولی طرف دیگر نمی تواند شاهد چنین رخدادی باشد .
‏ در‏ ‏واقع،برای سهامداران و‏ ‏بستانکاران غیرممکن است که برهمه کارهای‏ ‏مدیر‏ ‏ارشد‏ ‏و‏ ‏کیفیت‏ ‏ کار‏ ‏او(که از‏ ‏جانب آنها انجام می دهد)نظارت مستقیم داشته باشند.از‏ ‏این رو امکان دارد مدیر‏ ‏وسوسه شود‏ ‏کم کاری کند‏ ‏و‏ ‏گناه کاهش یافتن عملکرد را به گردن عواملی بگذارد که ورای کنترل وی می باشند. [12]
(2-5‏ اهمیت اطلاعات ‏نامتقارن‏
‏یکی ‏از عوامل‏ موثر ‏در تصمیم‏ گیری ،اطلاعات مناسب ‏و مرتبط‏ با موضوع تصمیم است. درصورتی که اطلاعات مورد نیاز به صورتی ‏نامتقارن‏ بین افراد توزیع شود،می ‏تواند نتایج‏ متفاوتی ‏را نسبت‏ به موضوعی واحد سبب شود.بنابراین بهتر است کیفیت توزیع اطلاعات به صورت دقیق مورد ارزیابی قرارگیرد. [14]
‏ ‏از نکات‏ مهمی که درمورد بازارهای سرمایه به ویژه بورس های اوراق بهادار مطرح می ‏شود،بحث کارایی بازار است‏ که ‏بر طبق‏ آن تمامی اطلاعات ‏موجود در بازار،اثرات خود را برروی‏ قیمت سهام منعکس می کند.
(2-6‏عوامل موثر بر عدم تقارن اطلاعاتی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه عدم تقارن اطلاعاتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد