دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی

نمونه فصل دوم پایان نامه تحقیق هوش بازاریابی پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابیدانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی پیشینهومبانینظریتحقیقهوشبازاریابیپیشینهومبانینظریتحقیقبازاریابی

-------

پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی
پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 0
قیمت: 53900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏هوش بازاریابی
‏مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و‏ ‏پردازش برنامه‏‌‏های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، ‏2006: ‏61).
‏هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه‏ ‏قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه‏ ‏مقوله فرد، سازمان و محیط‏(همان منبع)‏.‏
‏تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف کاتلر از‏ ‏هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در‏ ‏آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران. Priporas & et al
‏، 2005)
‏آقای جافه(به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی‏ ‏را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و‏ ‏جف‏، ‏2009‏).
‏به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک‏ ‏توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا‏ ‏حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان‏ ‏قرار می‌دهد(تان و‏ ‏احمد. Tan & Ahmed
‏، ‏1999‏)
‏در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا‏ ‏و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و‏ ‏کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین‏ ‏معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)
‏بسیاری از اطلاعات‏ ‏هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان‏ ‏یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل‏ ‏اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان‏ ‏درباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و کاتلر، 2001‏).
‏هوش بازاریابی
‏مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و‏ ‏پردازش برنامه‏‌‏های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، ‏2006: ‏61).
‏هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه‏ ‏قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه‏ ‏مقوله فرد، سازمان و محیط‏(همان منبع)‏.‏
‏تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف کاتلر از‏ ‏هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در‏ ‏آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران. Priporas & et al
‏، 2005)
‏آقای جافه(به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی‏ ‏را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و‏ ‏جف‏، ‏2009‏).
‏به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک‏ ‏توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا‏ ‏حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان‏ ‏قرار می‌دهد(تان و‏ ‏احمد. Tan & Ahmed
‏، ‏1999‏)
‏در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا‏ ‏و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و‏ ‏کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین‏ ‏معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)
‏بسیاری از اطلاعات‏ ‏هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان‏ ‏یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل‏ ‏اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان‏ ‏درباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و کاتلر، 2001‏).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری تحقیق هوش بازاریابی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه تحقیق هوش بازاریابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد