دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار

پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار

نمونه فصل دوم پایان نامه خود نظم بخشی رفتار پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتاردانلود پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار پیشینهومبانینظریخودنظمبخشیرفتارپیشینهمبانینظریبخشیرفتار

-------

پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار
پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 0
قیمت: 53900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
‏خودنظم بخشی رفتار
‏طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می‏ ‏شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می‏ ‏کردند و هر لحظه تغییر جهت می‏ ‏دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می‏ ‏گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت‏ ‏کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی‏ ‏کنند پس چه چیزی آن‏ ‏را کنترل می‏ ‏کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می‏ ‏آموزد سپس آن معیارها پایه‏ ‏ای می‏ ‏شوند برای ارزیابی‏ ‏های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت‏ ‏ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می‏ ‏شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می‏ ‏شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان ‏ 1.Hergenhan
2.Aksan
‏، 2009).
‏یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش‏ ‏های اخیر روان‏ ‏شناسی تربیتی است (آکسان3.Ryan
‏، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‏ ‏آموزان دارد شهرت فزآینده‏ ‏ای پیدا کرده است (ریان4.Goudas
5.Zimmerman
‏ و پینتریج‏ ‏، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). ‏یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می‏ ‏کنند (گوداس
‏ و همکاران‏ ‏، 2010).
‏زیمرمن‏5‏ یادگیری خود تنظیم ‏را ‏نوعی ‏از ‏یادگیری ‏که ‏در ‏آن ‏افراد ‏تلاش‏ ‏های خود ‏را ‏برای ‏فراگیری ‏دانش ‏و ‏مهارت ‏بدون ‏تکیه ‏به معلم ‏و ‏دیگران، ‏شخصاً شروع ‏کرده ‏و ‏جهت ‏می‏ ‏بخشد تعریف ‏می‏ ‏کند ‏به ‏عبارت ‏دیگر ‏در ‏این ‏یادگیری ‏افراد مهارت‏ ‏هایی ‏برای ‏طراحی، ‏کنترل ‏و ‏هدایت ‏فرآیند یادگیری ‏خود ‏دارند ‏و ‏تمایل ‏دارند ‏یاد ‏بگیرند ‏و ‏قادرند‏ کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). ‏تلاش‏ ‏های ‏فعالانه‏ ‏ای ‏که ‏افراد ‏به ‏طور فراشناختی، ‏انگیزشی ‏و ‏رفتاری ‏در ‏فعالیت ‏های ‏یادگیری از ‏خود ‏نشان ‏می‏ ‏دهند (زیمرمن،2002). ‏
‏نظریه یادگیری ‏خودتنظیمی ‏یکی ‏از ‏نظریه‏ ‏هایی ‏است ‏که ‏محققان ‏و ‏شناسانِ ‏تربیتی در ‏قالب ‏آن ‏به ‏مطالعه ‏می‏ ‏پردازند. ‏براساس ‏نظریه ‏یادگیری ‏خود ‏تنظیمی، ‏مؤلفه‏ ‏های ‏شناخت، انگیزش ‏و ‏کنش‏ ‏وری ‏تحصیلی ‏به
‏صورت ‏یک ‏مجموعه ‏درهم ‏تنیده ‏و ‏مربوط ‏به ‏هم ‏در ‏نظرگرفته ‏می‏ ‏شوند ‏(شیرازی ‏تهرانی، ‏۱۳۸۱). بنابراین، ‏استفاده ‏از ‏راهبردهای ‏یادگیری ‏خود -‏تنظیمی، از ‏جمله ‏عوامل ‏تعیین‏ ‏کننده ‏در ‏موفقیت ‏تحصیلی ‏محسوب ‏می‏ ‏شود ‏و ‏با ‏بررسی ‏آن ‏می‏ ‏توان عملکرد ‏تحصیلی ‏دانش ‏آموزان ‏را ‏پیش‏ ‏بینی ‏نمود. ‏ پیش‏ ‏بینی ‏عملکرد ‏تحصیلی، ‏یکی ‏از موضوع‏ ‏های ‏محوری ‏مورد ‏علاقه ‏روان‏ ‏شناسی ‏تربیتی ‏است ( فارنهام‏ 1.Furenhum
‏و همکاران، ‏۲۰۰۳؛‏ نقل از ‏بوساتو ‏ 2. Busato
‏و ‏همکاران‏، ‏۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه‏ ‏ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می‏ ‏شود (بندورا، 1986،1997‏ ‏؛ نقل از آسچ ‏ 3. Asch
‏، 2005). به بیان دیگر افراد هم‏ ‏پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش‏ ‏ها و تنبیه‏ ‏های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می‏ ‏کنند (کرین ‏ 4. Carina
‏، 2006).
‏مطالعه سوابق و تحقیقات نشان می‏ ‏دهد که پیرامون خودتنظیمی تحصیلی پرسشنامه اندکی وجود دارد. مطالعه دوگان وآندرد‏ 5. Dgun & Andrade‏
‏ ‏(2011) نشان داد که پرسشنامه خودتنظیمی از شش عامل انگیزش بیرونی، انگیزش درونی، فراشناخت، کنترل و ارتباط شخصی، خود اثربخشی تشکیل شده است. در بررسی دیگری مگنو ‏ 6. Magno
‏(2011) به ‏این نتیجه رسید که پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی دارای هفت عامل‏ می‏ ‏باشد‏ ‏شامل‏ ‏حافظه، هدف‏ ‏گزینی، خودارزیابی، جستجوی‏ ‏کمک، ساختار‏ ‏محیطی،‏ ‏مسئولیت‏ ‏یادگیری‏ ‏باشد‏ ‏و برنامه‏ ‏ریزی‏ ‏و سازماندهی‏ ‏می‏ ‏باشد‏.
‏انواع‏ ‏خود‏ ‏نظم‏ ‏بخشی
‏زیمرمن ‏و ‏مارتینز‏ ‏در ‏سال ‏2002 ‏بین ‏چند ‏نوع ‏خود ‏تنظیمی ‏در ‏حیطه ‏تحصیلی ‏تفاوت ‏قائل ‏شده ‏اند ‏که این ‏انواع ‏خود ‏تنظیمی ‏براساس ‏میزان ‏درونی ‏شدن ‏آنها تقسیم‏ ‏بندی ‏شده ‏است.
‏ ‏نظم‏ ‏دهی ‏بیرونی
‏در ‏پایین‏ ‏ترین ‏سطح ‏پیوستار ‏درونی‏ ‏سازی ‏قرار ‏دارد. در ‏این ‏حالت، ‏شخص ‏منحصراً ‏بر ‏اساس ‏وقایع ‏بیرونی مورد ‏انتظار ‏دست ‏به ‏انجام ‏عملی ‏می‏ ‏زند ‏یا ‏از ‏انجام ‏یک رفتار ‏باز ‏داری ‏می‏ ‏کند .
‏نظم‏ ‏دهی ‏درون ‏فکنی ‏شد‏ه
‏میزان ‏زیادی ‏از ‏درونی‏ ‏سازی ‏به ‏وسیله ‏نظم‏ ‏دهی درون ‏فکنی‏ ‏شده ‏تبیین ‏می‏ ‏شود. ‏در ‏این ‏سطح، ‏شخص خود ‏را ‏با ‏تأیید ‏خود ‏یا ‏عدم ‏تأیید ‏خود، ‏نظم ‏می‏ ‏بخشد .‏دانش ‏آموز ‏درون ‏فکنی ‏کرده ‏تکلیف ‏خود ‏را ‏انجام خواهد ‏داد ‏و ‏در ‏صورت ‏عدم ‏انجام ‏آن ‏احساس ‏گناه خواهد ‏کرد. ‏آلبرت ‏بندورا ‏در ‏بررسی ‏یادگیر ‏ی ‏خود تنظیمی، ‏دانش ‏آموزان ‏را ‏به ‏عنوان ‏شرکت ‏کننده‏ ‏های ‏فعال از ‏نظر ‏فراشناختی، ‏انگیزش ‏و ‏رفتاری ‏در ‏فرایند یادگیری ‏می‏ ‏داند. ‏از ‏نظر ‏فراشناختی ‏فراگیران ‏خود ‏تنظیم افرادی ‏هستند ‏که ‏روحیه ‏طراحی ‏سازماندهی، ‏خود آموزی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری خود نظم بخشی رفتار روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه خود نظم بخشی رفتار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد