دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی

نمونه فصل دوم پایان نامه تحقیق سبک های شناختی پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختیدانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی پیشینهومبانینظریتحقیقسبکهایشناختیپیشینهومبانینظریتحقیقشناختی

-------

پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی
پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 0
قیمت: 22990 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏سبک های شناختی
‏تعریف یادگیری‏
‏یادگیری‏ ‏تغییر‏ ‏نسبتا‏ ‏دایمی‏ ‏در‏ ‏رفتار‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏نتیجه‏ ‏تمرین‏ ‏حاصل‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏تغییراتی‏ ‏در‏ ‏رفتار‏ ‏که‏ ‏حاصل‏‌‏اش‏ (‏و‏ ‏نه‏ ‏تمرین‏) ‏،‏ ‏با‏ ‏شرایط‏ ‏موقت‏ ‏جاندار‏ (‏مثل‏ ‏خستگی‏ ‏یا‏ ‏حالات‏ ‏ناشی‏ ‏از‏ ‏مصرف‏ ‏برخی‏ ‏داروها‏) ‏باشند‏ ‏مشمول‏ ‏این‏ ‏تعریف‏ ‏نمی‏‌‏شود‏.‏ نقش‏ ‏یادگیری‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏صحنه‏‌‏های‏ ‏زندگی‏ ‏نمایان‏ ‏است‏. ‏یادگیری‏ ‏نه‏ ‏تنها‏ ‏در‏ ‏آموختن‏ ‏خاص‏ ‏مطالب‏ ‏درسی‏ ‏،‏ ‏بلکه‏ ‏در‏ ‏رشد‏ ‏هیجانی‏ ‏،‏ ‏تعامل‏ ‏اجتماعی‏ ‏و‏ ‏حتی‏ ‏رشد‏ ‏شخصیت‏ ‏نیز‏ ‏دخالت‏ ‏دارد‏. ‏مثلا‏ ‏یاد‏ ‏می‏‌‏گیریم‏ ‏از‏ ‏چه‏ ‏چیزی‏ ‏بترسیم،‏ ‏چه‏ ‏چیز‏ ‏را‏ ‏دوست‏ ‏بداریم‏. ‏چگونه‏ ‏مودبانه‏ ‏رفتار‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏چگونه‏ ‏صمیمیت‏ ‏نشان‏ ‏دهیم. مفهوم‏ ‏یادگیری‏ ‏و‏ ‏پیشرفت‏ ‏تحصیلی‏ ‏از‏ ‏مفاهیم‏ ‏بسیار اساسی‏ ‏روانشناسی تربیتی‏ ‏است‏ .
‏در‏ ‏همین‏ ‏راستا،‏ ‏موفقیت تحصیلی‏ ‏و‏ ‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏آن‏ ‏موضوعی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏همواره‏ ‏مورد توجه‏ ‏روانشناسان‏ ‏و‏ ‏دست‏ ‏اندرکاران‏ ‏تعلیم‏ ‏و‏ ‏تربیت‏ ‏بوده‏ ‏است‏.‏ چرا‏ ‏که‏ ‏همانطور‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏دانیم‏ ‏بهبود‏ ‏کیفیت‏ ‏آموزشی‏ ‏و سرمایه‏ ‏گذاری‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏منابع‏ ‏آموزشی‏ ‏و‏ ‏انسانی‏ ‏از‏ ‏عوامل‏ ‏مؤثر در‏ ‏توسعه‏ ‏همه‏ ‏جانبه‏ ‏کشورها‏ ‏محسوب‏ ‏می‏ ‏شود‏ . ‏در‏ ‏همین راستا‏ ‏پیشرفت‏ ‏تحص‏ ‏یلی‏ ‏دانشجویان‏ ‏نیز‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏اهداف اساسی‏ ‏برنامه‏ ‏های‏ ‏آموزشی‏ ‏است‏. ‏زیرا‏ ‏دانشجویان‏ ‏به‏ ‏واسطه پیشرفت‏ ‏تحصیلی‏ ‏به‏ ‏جایگاهی‏ ‏دست‏ ‏می‏ ‏یابند‏ ‏که‏ ‏از استعدادها‏ ‏و‏ ‏توانائیهایشان‏ ‏برای‏ ‏دستیابی‏ ‏به‏ ‏اهداف‏ ‏آموزش عالی‏ ‏استفاده‏ ‏نموده‏ ‏و‏ ‏شرایط‏ ‏اجتماعی‏ ‏موفقیت‏ ‏آمیزی‏ ‏را ایجاد‏ ‏کنند‏. ‏بنابراین‏ ‏یافتن‏ ‏شرایط،‏ ‏عوامل‏ ‏و‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏موثر در‏ ‏جهت‏ ‏پیشرفت‏ ‏تحصیلی‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏موضوعات‏ ‏مورد‏ ‏علاقه پژوهشگران‏ ‏و‏ ‏صاحبنظران‏ ‏علوم‏ ‏تربیتی‏ ‏بوده‏ ‏است‏(‏ریدگل‏ Rydgel
‏،2004). اسمیت‏ ‏سبک‏ ‏شناختی‏ ‏را‏ ‏نشان‏ ‏دهنده‏ ‏پلی‏ ‏بین دوحیطه‏ ‏متمایز‏ ‏از‏ ‏بررسی‏ ‏روانشناسی‏ ‏یعنی‏ ‏شناخت‏ ‏و شخصیت‏ ‏می‏ ‏داند(اسمیت‏ Smith
‏‏‏،2010) . مفهوم‏ ‏سبک‏ ‏های‏ ‏شناختی‏ ‏به‏ ‏طور نزدیکی‏ ‏با‏ ‏ایده‏ ‏تفاوت‏ ‏های‏ ‏روانشناسی‏ ‏مرتبط‏ ‏است؛‏ ‏بدین معنی‏ ‏که‏ ‏تفاوت‏ ‏هایی‏ ‏در‏ ‏بین‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏رابطه‏ ‏با‏ ‏ساختار شناختی‏ ‏و‏ ‏عملکردهای‏ ‏روانشناسی‏ ‏شان‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که ویتکین‏ 3‏در‏ ‏سال‏ 1974 ‏آن‏ ‏را‏ ‏فردیت‏ ‏روانشناسی‏ ‏نامید. سبک‏ ‏های‏ ‏شناختی‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏ویتکین‏ ‏و‏ ‏همکاران‏ ‏روش‏ ‏هایی هستند‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏فرد‏ ‏برای‏ ‏نزدیک‏ ‏شدن‏ ‏به‏ ‏طیف‏ ‏وسیعی‏ ‏از موقعیتها‏ ‏به‏ ‏کار‏ ‏می‏ ‏برد (ویتکین‏ Vitkien
‏ و همکاران ،2004).
‏در‏ ‏دنیای‏ ‏امروز،‏ ‏داشتن‏ ‏اطلاعات‏ ‏زیاد‏ ‏راه‏ ‏گشا‏ ‏نیست؛ آنچه‏ ‏اهمیت‏ ‏دارد‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏حجم‏ ‏وسیع‏ ‏اطلاعات‏ ‏و به‏ ‏کارگیری‏ ‏آن‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏حیط‏ ‏ههای‏ ‏زندگی‏ ‏است‏. ‏برای استفاده‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏سطح‏ ‏گسترده‏ ‏اطلاعات،‏ ‏لازم‏ ‏است فراگیران‏ ‏به‏ ‏سطوح‏ ‏عالی‏ ‏تفکر‏ ‏و‏ ‏خودشناسی‏ ‏دست‏ ‏یافته و‏ ‏در‏ ‏فرایندهای‏ ‏شناختی‏ ‏و‏ ‏حل‏ ‏مسأله‏ ‏تبحر‏ ‏کافی‏ ‏داشته باشند‏. ‏این‏ ‏مهم‏ ‏در‏ ‏آموزش‏ ‏عالی‏ ‏اهمیت‏ ‏دوچندان‏ ‏می‏ ‏یابد‏.‏ امروزه،‏ ‏موضوع‏ ‏اساسی‏ ‏آموزش‏ ‏و‏ ‏پرورش‏ ‏تربیت انسان‏ ‏هایی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏بتوانند‏ ‏درست‏ ‏فکر‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏بتوانند‏ ‏با تصمیم‏ ‏گیری‏ ‏های‏ ‏درست‏ ‏و‏ ‏مناسب،‏ ‏مسائل‏ ‏پیچیده
‏ ‏پیش رو‏ ‏را‏ ‏حل‏ ‏و‏ ‏فصل‏ ‏نمایند‏. ‏مجمع‏ ‏اهداف‏ ‏آموزش‏ ‏ملی، توانایی‏ ‏تفکر‏ ‏انتقادی‏ ‏و‏ ‏ارتباط‏ ‏مؤثر‏ ‏و‏ ‏حل‏ ‏مسأله‏ ‏را‏ ‏در دستیابی‏ ‏به‏ ‏موفقیت‏ ‏تحصیلی‏ ‏در‏ ‏سطوح‏ ‏عالی‏ ‏آموزش‏ ‏یک ضرورت‏ ‏می داند(گیونگ و میانگ،2008). افراد دارای‏ ‏سبکهای‏ ‏شناختی‏ ‏متفاوت‏ ‏در‏ ‏موقعیتهای یادگیری‏ ‏به‏ ‏شیوه های‏ ‏متفاوتی‏ ‏عمل‏ ‏می‏‏‏کنند‏. ‏از‏ ‏نظر پردازش‏ ‏اطلاعات،‏ ‏بسته‏ ‏به‏ ‏سبک‏ ‏شناختی،‏ ‏آزمودنیها به‏ ‏جنبه های‏ ‏متفاوت‏ ‏اطلاعات‏ ‏توجه‏ ‏می کنند‏ ‏و‏ ‏در رمزگذاری،‏ ‏ذخیره‏ ‏و‏ ‏یادآوری‏ ‏اطلاعات‏ ‏و،‏ ‏به‏ ‏طور کلی،‏ ‏در‏ ‏تفکر‏ ‏و‏ ‏درک‏ ‏مطلب‏ ‏به‏ ‏راههای‏ ‏متفاوت عمل‏ ‏می کنند. پژوهشهای‏ ‏زیادی که‏ ‏رابطه‏ ‏بین سبکهای‏ ‏شناختی‏ ‏و‏ ‏ترجیحات‏ ‏تحصیلی‏ ‏را‏ ‏بررسی کرده اند‏ ‏نشان‏ ‏می دهد‏ ‏که‏ ‏یادگیرندگان‏ ‏نابسته‏ ‏به‏ ‏زمینه بیشتر‏ ‏جذب‏ ‏رشته های‏ ‏ریاضی‏ ‏و‏ ‏علوم‏ ‏پایه‏ ‏می‏‏‏شوند
‏و‏ ‏به‏ ‏موضوعهایی‏ ‏که‏ ‏نیازمند‏ ‏تفکر‏ ‏انتزاعی،‏ ‏مستقل، مهارتهای‏ ‏تحلیلی‏ ‏و‏ ‏تواناییهای‏ ‏بازسازی‏ ‏است علاقه‏ ‏نشان‏ ‏می دهند‏ ‏در‏ ‏حالی‏ ‏که‏ ‏افراد‏ ‏دارای‏ ‏سبک وابسته‏ ‏به‏ ‏زمینه‏ ‏بیشتر‏ ‏جذب‏ ‏رشته های‏ ‏علوم‏ ‏انسانی می شوند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏موضوعهای‏ ‏علوم‏ ‏اجتماعی‏ ‏و‏ ‏زمینه هایی‏ ‏که‏ ‏مستلزم‏ ‏روابط‏ ‏اجتماعی‏ ‏نظیر‏ ‏خدمات اجتماعی‏ ‏و‏ ‏تدریس‏ ‏است‏ ‏علاقه‏ ‏نشان‏ ‏می دهند(رضایی و سیف ،1380)‏.
‏ ‏تعریف‏ ‏سبک
‏سبک‏ ‏مانند‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏تواناییهای‏ ‏افراد‏ ‏امری‏ ‏مادرزادی‏ ‏نیست‏ ‏و‏ ‏حاصل‏ ‏تعاملات‏ ‏فرد‏ ‏با‏ ‏محیط‏ ‏پیرامونش‏ ‏در‏ ‏فرایند‏ ‏رشد‏ ‏و‏ ‏اجتماعی‏ ‏شدن‏ ‏است‏. ‏سبک‏ ‏یک‏ ‏ویژگی‏ ‏فردی‏ ‏بخصوص‏ ‏در‏ ‏انجام‏ ‏امور‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏امکان‏ ‏اجرای‏ ‏فعالیتهای‏ ‏ارادی‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏دهد‏. ‏بنابراین‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏باورهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏بارز‏ ‏افراد،‏ ‏افکار‏ ‏اقتصادی‏ ‏آنان،‏ ‏رفتارهای اجتماعی‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏کلی‏ ‏ویژگیهای‏ ‏بنیادین‏ ‏شخصیت‏ ‏افراد‏ ‏را‏ ‏شکل‏ ‏می‏ ‏دهد‏.‏سبک‏ ‏در‏ ‏حقیقت‏ ‏ناشی‏ ‏از سرشت‏ ‏فرد،‏ ‏ارتباط‏ ‏فرد‏ ‏با‏ ‏سایرین،‏ ‏اجتماع‏ ‏،‏ ‏خلاقیت‏ ‏و‏ ‏تطبیق‏ ‏پذیری‏ ‏است‏.‏ تمایلات‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏پردازش اطلاعات‏ ‏و‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏محیط‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏بهبود‏ ‏عملکرد‏ ‏بیانگر‏ ‏این‏ ‏مطلب‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏هیچ‏ ‏سبک‏ ‏شناختی‏ ‏خوب‏ ‏یا‏ ‏بدی‏ ‏وجود‏ ‏ندارد‏. ‏تفکیک‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏سبکهای‏ ‏مختلف‏ ‏تنها‏ ‏نوعی‏ ‏طبقه‏ ‏بندی‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏معنی‏ ‏برتری‏ ‏قدرت‏ ‏یادگیری‏ ‏گروهی‏ ‏بر‏ ‏دیگری‏ ‏نیست‏ ‏و‏ ‏بیشتر‏ ‏به‏ ‏بررسی‏ ‏اثر‏ ‏این‏ ‏سبکها‏ ‏بر‏ ‏موفقیت‏ ‏در‏ ‏شرایط‏ ‏خاص‏ ‏دلالت‏ ‏دارد‏.‏ سبک‏ ‏شناختی‏ ‏از‏ ‏بسیاری‏ ‏جهات‏ ‏با‏ ‏هوش‏ ‏متفاوت‏ ‏است‏.‏هوش‏ ‏بیانگر‏ ‏قابلیت‏ ‏فرد‏ ‏برای‏ ‏اندیشیدن‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏سازنده،‏ ‏استدلال‏ ‏کردن‏ ‏و‏ ‏حل‏ ‏مسئله‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏حالی‏ ‏که‏ ‏سبک‏ ‏شناختی‏ ‏به‏ ‏پردازش‏ ‏رفتارها‏ ‏می‏ ‏پردازد‏ .‏برای‏ ‏سنجش‏ ‏رفتارها‏ ‏باید‏ ‏ابتدا‏ ‏وظایف‏ ‏و‏ ‏فعالیتهایی‏ ‏که‏ ‏نشان‏ ‏دهنده‏ ‏تفاوت‏ ‏افراد‏ ‏هستند،‏ ‏مشخص‏ ‏شود؛‏ ‏وظایفی‏ ‏که‏ ‏همه‏ ‏از‏ ‏عهده‏ ‏انجام‏ ‏آن‏ ‏برآیند،‏ ‏اما‏ ‏هر‏ ‏کس‏ ‏به‏ ‏روش‏ ‏متفاوتی‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏انجام‏ ‏دهد(هومن،2006)‏.
‏ ‏تعریف‏ ‏سبک‏ ‏شناختی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری تحقیق سبک های شناختی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه تحقیق سبک های شناختی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد