دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 35
قیمت: 40000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی-اموزشی ورشد شخصیت دانش آموزانفصل دوم : پیشینه تحقیقمقدمه درادبیات تحقیق هدف آشنایی نظری و اطلاعات عملی در باره تعریف و اهداف موضوع موردپژوهش است. خوانندگان محترم اطلاعات تازه ای پیرامون مضامین علمی موضوع کسب می نمایند. لذا محقق در مقدمه این بخش به بیان خلاصه ای از نتایج و بررسیهای کتب و منابع مختلف در مورداهمیت علمی موضوع تحقیق پرداخته است. آموزش در فضای آزاد به مفهوم گسترده اش تمام فعالیتهایی را در بر می گیرد که به طور مستقیم به امر آموزش و درک محیط طبیعی و استعانت عاقلانه از آن می پردازد. آموزش در این برنامه از طریق اجرای اردوها در فضای آزاد و در آزمایشگاه طبیعت صورت می گیرد. با این وجود، آموزش در فضای آزاد به طور اخص تنها از یک جنبه تخصصی مربوط به آموزش و پرورش بررسی خواهد شد بدین معنی که این برنامه بخشی است که تکمیل کننده کل برنامه درسی است یعنی آموزش در فضای آزاد موجب پیشرفت و ترقی تمام رشته های درسی از پیش دبستانی تا دوره دانشگاه خواهد بود. اهمیت و ضرورت شناخت انسان گر چه نتوانی بدنی چیستی جهد کن چندان که دانی کیستی« گفته می شود که علیرغم مطالعات و تحقیقات وسیعی که در قرون 19 و 20 توسط فلاسفه و متفکران تعلیم و تربیت و روان شناسان و حتی بعضی ازنویسندگان و هنرمندان در موردانسان صورت گرفته و حاصل نظریه های آنان در کتابهای متعددی درج و منتشر شده است. ولی انسان امروز از هر روزی مجهول تر و متزلزل تر است و احتیاج به تربیت دارد. » پس تربیت و هدایت آدمی در گرو شناخت و آگاهی همه جانبه به تمامی استعدادها و انرژیهای نهفته در درون اوست. از این رو تا انسان به طرز صحیح شناخته نشود و ابعاد وجودی وی مورد شناسایی قرار نگیرد و نقاط قوت و ضعف وی مشخص نگردد شکوفایی استعدادهای او و پرورش قابلیتهای وجودیش در جهت کمال مطلوب میسر نخواهد بود و اردوهای تربیتی می تواند این شناخت را نسبتاٌ فراهم نماید. ضرورت تربیت آدمی مفهوم تربیت : مراد از تربیت، از آهن ماشین ساختن است و از بشر آدم آفریدن. آدم کسی است که بر تمام استعدادهایش حکومت و رهبری دارد و به آنها جهت می دهد مراد این است که استعدادهای بشری تا حد انسانی رشد کند. در کتاب آموزش و پرورش تعلیم و تربیت چنین نقل شده است : « تایید ضرورت تربیت آدمی به این معناست که تحقق آدم واقعی و تمام عیار جز در سایه تربیت صحیح آدمیزاده امکان پذیر نیست. آدمی در شمار موجوداتی است که کمالشان در فطرت از وجود متاخر افتاده است. به همین جهت آدمیزاده در دوره رشد خود یعنی در فاصله زمانی بین وجود تا کمالش به کمک دیگران نیازمند است. » اهمیت تربیت آدمی در بیان اهمیت تعلیم و تربیت، دکتر غلامحسین شکوهی در کتاب فوق نوشته است : « همین بس که تحقق گوهر آدمی منوط بدان است. » مراقبتهایی که تحت عنوان تعلیم و تربیت به آدمیزاده ارزانی داشته می شود، شراط لازم برای نیل آدمی به مرحله کمال انسانی است. چنانکه قبلاٌ متذکر شدیم نوزاد آدمی هر چند آدمیزاده است ولی آدم نیست. بشر تنها با تعلیم و تریت آدم تواند شد. » لذا تربیتهای تلفیقی و تقلیدی و تحمیلی و سنتی ارزش نخواهند داشت. حتی ضد ارزش هستند. هنگامی که می خواهیم فرد را بسازیم و یا جامعه ای را بازسازی می کنیم، ناچاریم که در اعماق بکاویم و ریشه ها را پیدا نمائیم. دراردو نقشی که مربی بر عهده می گیرد مساله تربیت اخلاقی دانش آموزان است که می تواند به طور عملی تربیت را یادشان دهد. پس تربیت و سازندگی بزرگترین مسئولیت در اردو است. هر کسی درهر کجا می تواند مربی و سازنده باشد. چراغ روشن در هر کجا که هست می تواند نور بپاشد و راهها را روشن کند. چرا تعلیم ؟ از آنجایی که انسان موجودی قابل تعلیم و آموزش است و یکی از شرایط مهم تربیت انسان همین آموزش های صحیح است تا او با وسایل و ابزار علم خود را بهتر بشناسد و بر حقایق و تمایلات نفسانی خود فائق آید. در کتاب آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آمده است : « که تعلیم یعنی اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال دانشها ارزشها مهارتها و باورهایی که درستی و کارآیی آنها ضمن تجارب گذشته آدمیان به اثبات رسیده است. آموزش سعی در انباشتن ذهن دانش آموز از معلوماتی که نزد بزرگسالان از اعتباری برخوردار است نیست. کوششی برای غنی ساختن تجارب دست اول کودک است. » آموزش بیشتر از آن جهت سودمند است که از وارد شدن نوآموز در راههایی که دیر یا زود به بن بست می رسد جلوگیری می کند و او را از دست زدن به آزمایشهای بی نتیجه باز می دارد. آدمی نادان به دنیا می آید ولی به وسایل لازم برای یادگیری مجهز است : والله اخرجکم من بطون امهاتکم لاتعلمون شیئاٌ و جعل لکم السمع و الابصار و الافئده لعلکم تشکرون سوره نحل – آیه 24تعلیم، کمک به دانش آموز است تا از امکاناتی که برای یادگیری دراختیار دارد بهتر استفاده کند و این امکان پذیر است. زیرا بزرگسال با احاطه ای که بر مطالب آموختنی دارد می تواند آنها را به روشی منطقی طبقه بندی و هر مطلب را متناسب با میزان آمادگی دانش اموز و در ارتباط با مطالب مشابه آن به وی عرضه کند. خود را در زندان زندگی بسته خود محبوس ساخته ایم و در قبرستان تکرارها مدفون نموده ایم و باکمان نیست که پوسیده ایم و از دست رفته ایم و خودمان بزرگترین مجهول مانده ایم. اگر ما به خویش و به انسانها به اندازه یک دیوان خالی فکر می کردیم می توانستیم درهر راه گامهای بلند برداریم و در هر کلاس درسهایی بگیریم و درسهایی بدهیم و این داد و ستد بهره های بزرگی بدست بیاوریم. تاریخچه و سیر تحول اردو اگر به زندگی اجتماعی انسان از آغاز آن و در اولین اجتماعات بشری نظری داشته باشیم به جرات می توان گفت که تاریخ اردو به اولین اجتماعات بشری و ییلاق و قشلاق قبایل و عشایر انسانی بر می گردد. در این گذر سازنده هر چه انسانها به زندگی متمرکز و ثابت بیشتر انس می گرفتند کوچ ها و اردوها نیز شکل شخص و آشکارتری پیدا می کردند هر چند اتلاق واژه « اردو » بر این فعالیتهای جنبی و در کنار زندگی عادی مردم چندان مانوس نیست. ولی این نکته قابل توجه است که در هر گونه زندگی انفرادی و جمعی نوعاٌ حرکاتی چون مسافرت های تفریحی زیارتی و ییلاق قشلاقهای فعلی دیده می شود و هر چند برنامه ریزی و تعیین اهداف و نتیجه گیری اینگونه حرکات در عامه به صورت های تجربی تعیین و تبیین می شود ولی هرگز اصول کلی محو و فراموش نمی گردد. این حرکتها در ارگانهای رسمی و نیمه رسمی جامعه بالاخص مراکز نظامی و ارتش شکل خاصی به خود گرفته و اغلب برادران نظامی برای تربیت جنگ آوران و سربازان خود به تشکیل اردوهای نظامی اقدام می نمودد و این روش در امور نظامی چنان تداوم یافت که اغلب کلمه اردو را با امور نظامی لشکری تداعی می کردند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد