دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد

دانلود مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد خرید ارزان مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد

-------

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد
مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 88
حجم فایل: 282
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 88 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2-1- مقدمه2-2- تاریخچه کنترل کیفیت:2-3- مدل های تعالی سازمانی2-3-1- تاریخچه تعالی سازمانی2-3-2- تعریف مدل تعالی سازمانی2-3-3- اصول و مفاهیم اساسی و بنیادین 2-3-4- مزایای مدل تعالی سازمانی2-3-5- انواع مدل های تعالی سازمانی2-3-5-1- مدل دمینگ2-3-5-2- مدل مالکوم بالدریج2-3-5-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM)2-4- ارزیابی عملکرد2-4-1- تعریف ارزیابی عملکردجدول2-1- ابعاد بررسی یک سیستم ارزیابی عملکرد2-4-2- اهداف ارزیابی عملکرد2-4-3- محدودیت های ارزیابی عملکرد2-4-4- دسته بندی مدل های ارزیابی عملکردز( مدل ارزش فرآیند ح)هزینه یابی بر مبنای فعالیت ط) مدل مثلث خدماتشکل 2-5- مدل مثلث خدماتی) مدل کارت امتیازی متوازن ک) مدل منشور عملکرد شکل 2-7- مدل منشور عملکردجدول 2-7- مقایسه فرآیندهای توسعه سیستم ارزیابی عملکرد2-4-5-الزامات سیستم اندازه گیری عملکرد جدول 2-8- الزامات یک سیستم مناسب اندازه گیری عملکردجدول2-9- الزامات یک سیستم اندازه گیری عملکرد2-4-6-الزامات شاخص های اندازه گیری عملکرد 2-4-7- موانع پیاده سازی سیستم های اندازه گیری عملکرد2-4-8- جمع بندی 2-5-مدل های خودارزیابی (جوایز کیفیتی)2-5-1- جوایز کیفیتی2-5-1-1- جایزه کیفیت دمینگ2-5-1-2- جایزه کیفیت مالکوم بالدریج(MBNQA) 2-5-1-2-1-معیارهای اصلی جایزه کیفیت مالکوم بالدریج 2-5-1-3- جایزه کیفیت اروپاجدول 2-16- عناوین محورهای جایزه کیفیت اروپا، تعاریف، امتیازات و معیارها (مجموعه توانمندسازها: 500 امتیاز)ادامه جدول 2-16- عناوین محورهای جایزه کیفیت اروپا، تعاریف، امتیازات و معیارها (مجموعه نتایج: 500 امتیاز)2-5-1-3-3-روش ارزیابی سازمان ها برای دریافت جایزه کیفی اروپا2-6- مقایسه انواع مدل های تعالی سازمانیمنابع2-1- مقدمهامروزه بنگاه های اقتصادی کشور در فرآیند جهانی شدن و پیوستن به منظومه تجارت جهانی با چالش های بیشماری مواجه هستند. حضور در بازارهای جهانی وحتی باقی ماندن دربازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و با توجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرآیندها وساختار سازمانی درصحنه رقابت، سازمان هایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند، همچنین به سود آوری و ثروت آفرینی به عنوان شاخص های کلیدی و برتر سازمانی توجه کنند.مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب و کار به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار، درسازمان های مختلف به کار گرفته می شوند. با بکارگیری این مدلها سازمانها می تواند از یک سو میزان موفقیت خود را دراجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قراردهند و از سوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کنند. مدلهای سرآمدی کسب و کار پاسخی است به این سوال که سازمان برتر چگونه سازمانی است ؟ چه اهداف و مفاهیمی را دنبال می کند و چه معیارهایی بر رقبای آن حاکم است؟امروزه اکثر کشورهای دنیا با تکیه براین مدلها جوایزی را درسطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند که محرک سازمانها و کسب و کار در تعالی ، رشد وثروت آفرینی می باشند . مدلهای تعالی با محور قراردادن کیفیت تولید ( کالا یا خدمات ) و مشارکت همه اعضا سازمان می تواند رضایت مشتری را جلب و منافع ذینفعان را فراهم نموده و در عین حال یادگیری فردی و سازمانی را با تکیه بر خلاقیت و نوآوری تشویق و ترویج کنند. دستاوردهای بالغ بر 50 سال تجربه برنامه ریزی توسعه، شرایط خطیر کنونی اقتصاد ایران به ویژه روند نگران کننده عرضه وتقاضای نیروی کار، روند نگران کننده و نزولی سرمایه گذاری در بخشهای مولد اقتصاد در کنار حجم عظیم منابع وامکانات موجود اما بلا استفاده در سطح کشور و بالاخره روند جهانی شدن اقتصاد هریک به نوعی و با منطق خاص خود نشان دهنده این واقعیت هستند که راه منحصر به فرد موفق برای رویایی فعال وثمر بخش با چالشهای موجود جهانی شدن، سامان دادن برنامه های توسعه کشور بر پایه اصول وموازین بهره وری است، برنامه ای که در آن به جای اتخاذ رویکرد تزریق مستمر و فزاینده ارز و ریال، برکارآمد سازی نحوه استفاده از منابع تاکید می گردد و با توجه به این امر و همچنین نگرانی صنایع وسازمانهای اقتصادی کشور از پیوستن به تجارت جهانی وطرح سوالاتی که آیا سازمانهای صنعتی کشور ما توان رقابت دراین فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمانهای ما چگونه باید باشند که در رقابت پیروز میدان باشیم؟ و تفاوت سازمان ما با یک سازمان سر آمد و متعالی در مقیاس جهانی چیست ؟ دلایلی است که موجب شد موسسات اقتصادی کشورمان به دنبال الگوهایی از سازمانهای موفق در امر کسب و کار باشند، سازمانهایی که نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحو برآورده می کند و در این راه سرآمد دیگر سازمانها هستند و می دانند در فضای رقابتی برای رشد ، ماندگاری و برتری ، چگونه باید عمل کنند. در این راستا ، مطالعات متعددی در زمینه شناسایی و اشاعه عوامل کلیدی موفقیت سازمانها به منظور بهبود عملکرد آنها صورت گرفته است که جوایز ملی کیفیت و مدلهای سرآمدی کسب و کار دمینگ ، بالدریج و EFQM حاصل این مطالعات و تحقیقات است. اگر چه مدلهای دمینگ ، بالدریج و EFQM معروف ترین مدلهای سرآمدی کسب و کار هستند ولی مدلهای خاص دیگری در برخی کشورها، توسعه داده شده که از مدلهای فوق الذکر الهام گرفته اند.2-2- تاریخچه کنترل کیفیت:از زمانی که انسان توانایی ساخت محصولی را پیدا کرد جهت کنترل کیفیت آن نیز به تلاش پرداخت.ظرافت، دقت و هنرمندی خاصی که در آثار باستانی و محصولات متعلق به زمانهای نه چندان دور مشاهدهمی شود حکایت از این تلاش دارد. با شروع انقلاب صنعتی در اواسط قرن هجدهم، ماشینهای تولیدی اندک اندک جایگزین ابزار و مهارت فردی افراد هنرمند و صنعتگر گردید. با پیدایش روشهای جدید و پیچیده تولید، اشتیاق به تولید نیز افزایش یافت و بدین ترتیب نیاز به کنترل کیفیت محصول نهایی نیز ابعاد تازه ای پیدا نمود.کنترل کیفیت آماری در دهه 1920 توسط والتر شوهارت از آزمایشگاههای بل تلفن امریکا پایه گذاری گردید. وی در یادداشتی در 16 می 1924 اولین تصویر نمودارهای کنترل را ترسیم کرد و به بررسی بیشتر این روش در مطالعات بعدی خود پرداخت.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی وارزیابی عملکرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد