دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت

مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت

دانلود مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت خرید ارزان مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت

-------

مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت
مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 131
حجم فایل: 92
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 131 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری فرایندهای شناخت وفرا شناختمقدمه روش تحقیق بخش اول :شناخت تاریخچه شناختنظریه های شناختیـ نظریه شناختی جورج کلی ـ نظریه اسناد ـ نظریه ناهماهنگی شناختی فستینگر نظریه های شناختی عاطفه ـنظریه شاختر ـ نظریه لازاروسـ نظریه واینر ـ نظریه میشل ـ نظریه شناختی پیازه ـ نظریه رشد شناختی اجتماعی ویکوتسکیـ نظریه رشد شناختی برونرتعریف شناخت فرایندهای شناختی 1ـ توجه 2ـ ادراک 3ـ تفکر 4ـ تصمیم گیری 5ـ حل مساله 6ـ حافظه 7ـ زبان راهبردهای شناختی ـ تکرار یا مرور ـ بسط یا گسترش معنای ـ سازماندهی بخش دوم : فراشناخت تاریخچه فراشناخت نظریه های فراشناخت ـ نظریه فرا شناختی فلاول ـ نظریه فراشناختی کلیو ـ نظریه های دیگر در باب فراشناخت تعریف فراشناخت فرایندهای فراشناختی ـ دانش فراشناختی ـ تنظیم و کنترل ـ فراشناخت و هوش ـ فراشناخت و آموزش راهبرشناختی ـ فراشناخت و تفکر انتقادی ـ نتیجه گیری و بحث راهبرد های فراشناختی ـ برنامه ریزی ـ کنترل و نظارت ـ نظم دهی محدودیت های تحقیق فهرست منابع فارسیفهرست منابع انگلیسی تاریخه شناختنظریات شناختی فرایندهای شناختی راهبرد های شناختی ( مقدمه : شناخت و فراشناخت از جمله مقولاتی هستند که در اکثر فعالیت هایمان با آنها سر و کار داریم . در این پژوهش سعی بر این بوده که این دو مقوله را بیشتر شرح دهیم . شناخت ، مفهومی است که از دیر باز مورد توجه انسان و مخصوصا” کسانی که در امر یادگیری فعالیت دارند ، بوده و هست .بعد ها کلمه «شناخت» و « روان» با هم ترکیب شدند و روانشناسی شناختی را به وجود آوردند . حوزه ای که روز به به طرفدارن آن افزوده میشود. بنابراین سعی کرده ایم برخی نظریات روانشناسی شناختی را نیز ذکر کنیم . فرایند های شناختی مثل توجه ، ادراک ، تفکر ، تصمیم گیری و … را به مفید توضیح داده ایم و سعی بر این بوده که ماهیت این مفاهیم و ارتباطی که با شناخت دارند، بیشتر مورد بحث قرار بگیرد . برخی از این فرآیندها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده اند. بنابراین آنها را به طور مبسوط تر توضیح داده ایم . راهبردهای شناختی نیز بخشی از این پژوهش را به خود اختصاص داده اند . مهمترین راهبردها شناختی یعنی تکرار، بسط معنایی و سازماندهی در این بخش توضیح داده شده اند .بخش دوم این پژوهش به فراشناخت اختصاص دارد . مفهوم جدیدی که از عمر آن بیشتر از 30 سال نمی گذرد و کتب تالیفی راجع به فراشناخت چه لاتین و چه فارسی محدود می باشند، مخصوصا” به زبان فارسی هیچ کتاب معتبر اختصاصی راجع به این مفهوم وجود تدارد . ولی با این حال برخی کتب تربیتی و شناختی به طور پراکنده و مختصر به این مفهوم پرداخته اند که هریک فقط به یکی از جنبه های آن اشاره کرده اند. در این جا سعی کرده ایم جنبه ها مختلف و پراکنده فراشناخت رانظم ببخشیم . بنابراین ابتدا از تاریخچه ، محدود نظر یاتی که راجع به فراشناخت وجود داشته اند را توضیح داده ایم . نظریه فلاول که مهمترین نظریه فرا شناختی محسوب میشود تقریبا” به طور کامل توضیح داده شده است . فرآیندهای فراشناختی را به طور اجمالی توضیح داده ایم و رابط فراشناخت و تفکر انتقادی نیز مورد بحث قرار گرفته است . در بخش بعدی مهمترین راهبردهای فراشناختی یعنی برنامه ریزی ، کنترل و نظارت و نظم دهی را توضیح داده ایم .روش تحقیقروش انمجام این پژوهش ، روش توصیفی از نوع کتابخانه ای (آرشیوی ) می باشد. در این نوع مطالعات، پژوهشگر در تولید اطلاعات ، هیچگونه نقشی نداشته، بلکه داده هایی که قبلا” در بانک اطلاعاتی موجود بوده را به شکل منسجمی گرد آوری کرده و به یک روال منطقی ومنظم ارائه می دهد . این نوع مطالعات می تواند بر روی پدیده های طبیعی یا اطلاعات مربوط به دادگاهها و مفاهیم علمی صورت بگیرد .از نظر هاف نیز این پژوهش در زمره پژوهش های بنیادی قرار میگرد که هدف اساسی این نوع تحقیقات آزمون نظریه ها، تعیین روابط بین پدیده ها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینه خاص است و هیچگونه کاربرد بلافاصله ای برآن مترتب نیست .تاریخچه شناخت مشخص کردن دقیق هر زیمنه ای از تحقیق مشکل است ، و اگر پرسیده شود کی روانشاسی شناختی شروع شد، روانشناسان شناختی ، دامنه وسیعی از داده های متنوع را پیشنهاد خواهد کرد ( R eisberg 2001 ) .از نوشته های اولیه می توان به ترسیم مطالب شگفتی در مورد دانش پرداخت. نظریه های اولیه به جایگاه تفکر و حافظه علاقمند بودند، نوشته های هیرو گلیفی مصر ناظر بر اینکه مولفان آنها معتقد بودند که مکان دانش قلب است (سولسو 1991/ترجمه ماهر 1381) .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری فرایندهای شناخت و فرا شناخت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد