دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری عملکرد کارکنان

مبانی نظری عملکرد کارکنان

دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان مبانی نظری عملکرد کارکنان خرید ارزان مبانی نظری عملکرد کارکنان

-------

مبانی نظری عملکرد کارکنان
مبانی نظری عملکرد کارکنان
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 59
حجم فایل: 78
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

عملکرد کارکنانعملکرد وتعاریف آن2_8) انواع عملکرد2_9) عملکرد کارکنان2_10)عوامل موثر بر عملکرد کارکنان2_10_1) استعداد2_10_2) دانش و مهارت2_10_3) فرصت2_10_4) منابع و امکانات2_10_5) انگیزه2_10_6) هدف و برنامه2_10_7) مثبت اندیشی، پایداری و پشتکار2_11) ارزیابی عملکرد کارکنان2_12) اهمیت ارزیابی عملکرد کارکنان برای سازمان ها2_13) گرایش های اصلی در انتخاب شاخص های ارزیابی 2_14) سیستم پاداش مدیریتپیشینه پژوهش2_ 28) پیشینه پژوهش2_ 28_1) پیشینه پژوهش داخلی2_28_2) پیشینه پژوهش خارجیمنابع و مآخذتحقیقمنابع فارسیResources English عملکرد کارکنانعملکرد وتعاریف آنعملکرد را می توان تنها به عنوان نتایج کسب شده در نظر گرفت و از نظر فردی، عملکرد به سابقه ی موفقیت های یک شخص اشاره دارد (عسکراوغلی، عابدی،1392، ص111).عملکرد یکی از مفاهیم بنیادین در مدیریت محسوب می شود چرا که بسیاری از وظایف مدیریت براساس آن شکل می گیرد. به عبارتی موفقیت سازمان ها را می توان در آینه عملکرد شان مشاهده نمود. عملکرد به درجه انجام وظایفی که شغل یک کارمند را تکمیل می کند اشاره دارد و نشان می دهد که چگونه یک کارمند الزامات یک شغل را به انجام می رساند ( کنگی زاده، جعفرپیشه، قندهاری، 1392، صص 2 - 1).کردرو عملکرد را به معنای اثربخشی ( اندازه گیری خروجی جهت تعیین نقش آن در کمک برای دستیابی به اهداف سازمان) و کارایی ) اندازه گیری حداقل منابع مورد استفاده قرار گرفته برای دستیابی به خروجی های بالا ) می داند. رلستاداس بر این اعتقاد است که عملکرد از همبستگی پیچیده ی هفت عامل حاصل می شود : اثربخشی، کارایی، بهره وری ، کیفیت ، کیفیت زمان کاری ، نوآوری و سودآوری . وایت عملکرد را سطح دسترسی به اهداف تعریف می کند) اسمعیلی عیان، قهرمانی، محمدی،1392، صص 14- 13).عملکرد عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است. از عملکرد تعاریف متفاوتی ارائه شده است. علی رغم وجود تعاریف متفاوت، عملکرد در سطوح مختلفی مطرح شده است. مثالی از آن را می توان در مدل عملکرد فردی اچیو و مدل عملکرد سازمانی کاپلان و نورتن ملاحظه نمود. به طور کلی عملکرد در سه سطح فردی، گروهی، و سازمانی قابل بررسی است و عوامل مختلفی بر هر یک از این سطوح موثر هستند و می توان با کنترل مناسب آن ها زمینه های ارتقاء عملکرد را فراهم نمود. این عوامل در سطح فردی عبارتند از: توانایی، شخصیت، یادگیری، ادراک، انگیزش، استرس و فشار روانی. عوامل موثر بر عملکرد گروهی را می توان در مولفه های ارتباطات، رهبری، قدرت و سیاست، و رفتار بین گروهی و تعارض ملاحظه نمود. عوامل موثر بر عملکرد سازمانی عبارتند از؛ ساختار سازمانی، محیط سازمانی، سیاست ها و رویه های سازمانی و فرهنگ سازمانی. این دیدگاه عملکرد سازمانی را تابعی از مولفه های فوق می داند (بخشنده ، محمد حسین،1392، ص 45).2_8) انواع عملکردکمپل (1990)، مطرح نموده است که عملکرد شغلی نه تنها شامل عناصر کاری است بلکه شامل عوامل ضمنی نیز می باشد (مانند مولفه های بین فردی و انگیزشی) که ساختار عملکرد دو بعدی را تشکیل می دهد. عملکرد وظیفه به رفتاری های خاص شغلی اشاره دارد که شامل مسئولیت های شغلی کلیدی است که رابطه مستقیمی با هدف سازمان دارد. عملکرد ضمنی مجموعه ای از رفتارهای بین فردی و ارادی را توضیح می دهد که بافت اجتماعی و انگیزشی را پوشش می دهد که کارهای سازمانی در آن انجام می شود. عملکرد ضمنی نیز دارای دو جنبه می باشد: تسهیلات بین فردی و تخصیص شغلی. تسهیل بین فردی، رفتارهای بین فردی را توضیح می دهد که در تحقق اهداف سازمانی نقش دارد. و شامل تشویق همکاری، ملاحظه دیگران و ایجاد اصلاح روابط می باشد. از طرف دیگر، تخصیص شغلی، کنش هایی با انگیزه خود اصولی مانند سخت کوشی، نوآوری و قوانین مربوط برای پوشش اهداف سازمانی را توضیح می دهد. عملکرد ضمنی نیز بسیاری از عناصر کمک کننده و هماهنگ کننده رفتار شهروندی سازمانی را در بر می گیرد Xinyanet al 2010 p: 662)).2_9) عملکرد کارکنانبقاء و تداوم فعالیت ساز مان ها و موسسه ها به چگونگی عملکرد کارکنان بستگی دارد. تحولات بنیادین در عرصه سازمان ها، در دهه های اخیر چنان پرشتاب بوده است که مدیریت سازمان ها را پیچیده تراز قبل کرده است. در سازمان ها نیروی کار در تمام عرصه های فعالیت مهم شناخته شده است و لذا مهم ترین مولفه، در فرآیند کار و فعالیت ها، انسان ها هستند. در سازمان های مختلف سرمایه گذاری زیادی برای بالا بردن عملکرد کارکنان می شود از آنجا که هیچ فرآیند تولیدی یا خدماتی نیست که به کار انسان نیازمند نباشد و هیچ تولید و خدمتی بدون مشارکت انسان صورت نمی گیرد، بنابراین مساله نیروی انسانی از مهم ترین مساله های مربوط به اقتصاد و شکوفایی اقتصادی و مدیریت سازمان هاست که همیشه مورد بحث بوده است. امروزه، دیگر نیروی انسانی به عنوان یک عامل کمی در تولید و شکوفایی اقتصادی مطرح نیست، بلکه توجه به کیفیت و کارایی نیروی کار به دلیل افزایش تراز بهره وری و نتیجه های سودمندش، بسیار زیاد است (ناظم، قائدمحمدی، دوکانه ای فرد،1392، ص 45).در یک تعریف برخی عملکرد نیروی انسانی را بهره وری اطلاق کرده اند. ولی بایستی توجه داشت که عملکرد مفهومی فراتر از داده یا ستاده دارد و عبارت است از مجموع رفتارهایی در ارتباط با شغل که افراد از خود نشان می دهند (اسماعیلی لهمالی،1392، ص 179).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری عملکرد کارکنان  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری عملکرد کارکنان روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد