دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی

مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی

دانلود مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی خرید ارزان مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی

-------

مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی
مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 151
قیمت: 57000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق................................ ................................ ................................ ................ - 9 1 مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16................................ ................................ ........ - - -9 1 9 چرا مدیریت سود انجام می شود؟ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16................................ ........................... - - -9 1 3 هدف از حسابداری بر مبنای تعهدی چیست؟ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16................................ ................................ ......................... - - -9 1 4 تعریف مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18................................ ................................ ........................... - - -9 1 5 انواع مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12................................ ................................ ............ - - -9 1 6 مدیریت سود و انگیزه های آن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91................................ ................................ . - - -9 1 7 روش ها یا ابزارهای هموارسازی سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93................................ ............................... - - -9 1 8 قربانیان مدیریت سود، چه کسانی هستند؟ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94................................ ............... - - -9 1 2 تاثیر هموارسازی سود بر سود هر سهم و بازار سهام . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95................................ ......................... - - -9 1 19 نوع موسسه حسابرسی کننده و مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96................................ ................................ ... - - -9 1 11 عدم تقارن اطلاعاتی و مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97................................ ................................ ............................ - - -9 1 19 حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98................................ ................................ .................. - - -9 1 13 تعریف حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98فهرست مطالبعنوان صفحهط................................ ................................ ........... - - -9 1 14 دلایل اهمیت حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39................................ ................................ ................... - - -9 1 15 اهداف حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39................................ ................................ .............. - - -9 1 16 طبقه بندی حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31................................ ................................ ..... - - -9 1 17 بازیگران عرصه حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39................................ ................................ .......................... - - - -9 1 17 1 هیلت مدیره ها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33................................ ................................ ..... - - - -9 1 17 9 مدیرعامل و تیم اجرایی شرکت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33................................ ................................ ............................... - - - -9 1 17 3 سهامداران . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33................................ ................................ ... - - - -9 1 17 4 مشتریان داخلی و خارجی شرکت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34................................ .. - - - -9 1 17 5 قانون گذاران و سایر نهادهای مرتبط با کسب و کار شرکت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34................................ ................................ ......... - - -9 1 18 روند تغییرات نقش هیلت مدیره . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34................................ ..................... - - -9 1 12 تفایک وظایف رییر هیلت مدیره و مدیرعامل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36................................ ..... - - -9 1 99 نقش مدیران غیر موظف )غیر اجرایی( در حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36................................ .................... - - - -9 سهامداران نهادی کوتاه مدت و مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 1 91 1................................ ........................ - - - -9 1 91 9 سهامداران نهادی بلندمدت و مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32................................ ......... - - -9 1 99 حاکمیت شرکتی، گزارشگری مالی و پاداش های مدیران . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49................................ ................................ .. - - -9 1 93 دلایل نیاز به قوانین حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41................................ ................................ ..... - - -9 1 94 مالایت پراکنده و حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41................................ ................. - - -9 1 95 شناخت نقش حسابرسی در فرایند حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49................................ ............................ - - -9 1 96 نقش حرفه حسابداری در حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43................................ .................. - - -9 1 97 کنترل حسابداری ساختگی توسط حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44................................ ................................ ..... - - -9 1 98 حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45................................ .............................. - - -9 1 92 عدم تقارن اطلاعاتی و حاکمیت شرکتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46................................ .............. - - -9 1 39 رابطه بین ویژگی های حاکمیت شرکتی و سطح افشا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47.......................... - - -9 1 31 اقتصاد سیاسی حاکمیت شرکتی بانک ها درکشورهای درحال توسعه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42................................ ................................ ................ - - -9 1 39 حاکمیت شرکتی و مالیات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51................................ ................................ ..... - - -9 1 33 گزارش حسابرسی و مدیریت سود . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59فهرست مطالبعنوان صفحهی................................ ............................ - - -9 1 34 نقش حسابرسی در مدیریت ریسک تماین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59................................ .................. - - -9 1 35 انگیزه های انتخاب حسابرسان متخصص صنعت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53................................ ................................ - - -9 1 36 تعویض حسابرس و استقلال حسابرس . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54................................ ................................ .......................... - - 9 9 بخش دوم پیشینه تحقیق . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55................................ ................................ ....... - - -9 9 1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55................................ ................................ .... - - -9 9 9 تحقیقات انجام شده در خارج کشور : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69مقدمه -این فصل به بررسی ادبیات و پیشینه تحقیقات انجام شده می پردازد که شامل دوبخش می باشد. بخشاول مربوط به ادبیات موضوع است که به تفصیل اطلاعاتی درباره تعریف، انواع، انگیزه ها، روش هایا ابزارها ومطالبی دیگردرارتباط با مدیریت سود وهمچنین تعریف، دلایل اهمیت، اهداف، طبقه بندی،بازیگران وسایرموارد مرتبط با حاکمیت شرکتی ارائه می شود. بخش دوم مربوط به پیشینه تحقیق میباشد. دراین بخش تعدادی ازتحقیق هایی که درداخل وخارج کشوردرارتباط با مدیریت سود وحاکمیتشرکتی انجام گرفته است ارائه خواهد شد.2 1 2 چرا مدیریت سود انجام می شود؟ - - -قبل ازتعریف مدیریت سود، به نقش ارقام تعهدی درحسابداری پرداخته می شود. زیرا تشخیص وتفایک مدیریت سود )نظیرهموارسازی سود( نسبت به باارگیری صحیح ارقام تعهدی حسابداری بهراحتی اماان پذیر نیست.2 1 9 هدف از حسابداری بر مبنای تعهدی چیست؟ - - -عبارات زیراهداف گزارشگری مالی وارتباط آن با حسابداری برمبنای تعهدی را نشان می دهد، اینموضوعات ازبیانیه مفاهیم حسابداری مالی هیلت استانداردهای حسابداری مالی آمریاا گرفته شدهاست: حسابداری برمبنای تعهدی تاثیرمالی معاملات وسایررویدادهای واحد تجاری را، که دارایآثارنقدی درطول یک دوره است، ثبت و ضبط می کند )هیلت استانداردهای حسابداری مالی بیانیهمفاهیم شماره 2، بند 132 (. به این موضوع درمفاهیم نظری استانداردهای حسابداری ایران نیزاشارهشده است. درحسابداری برمبنای تعهدی ازارقام تعهدی و روش های تخصیص با هدف تطابق درآمدها،هزینه ها، سودها و زیان های نقدی دریک دوره استفاده می شود و به انعااس دریافت ها و پرداختهای نقدی بسنده نمی شود. درنتیجه شناسایی درآمدها، هزینه ها، سودها و زیان ها و افزایش وکاهشهای مربوط دردارایی ها و بدهی ها شامل تطابق درآمدها وهزینه ها، تخصیص و استهلاک اساس - -فصل دوم .................................................................................. مروری بر ادبیات تحقیق17، حسابداری تعهدی برای سنجش عملارد شرکت است )هیلت استانداردهای حسابداری مالی، 1285.) بیانیه مفاهیم حسابداری شماره 6، بند 145بنابراین هدف اولیه حسابداری تعهدی کمک به سرمایه گذاران درارزیابی عملارد اقتصادی یکشرکت درطول یک دوره ازطریق استفاده ازاصول حسابداری نظیرتطابق و شناسایی سود می باشد.شواهدی وجود دارد که بر آن اساس، درنتیجه باارگیری ارقام تعهدی، سود حسابداریهموارترازجریان های نقدی مربوط به آن است )ارقام تعهدی ارتباط منفی با جریان های نقدی مربوطهدارند( و سود اطلاعات بهتری نسبت به جریان های نقدی برای سنجش عملارد اقتصادی شرکت فراهم.) می آورد )امین ناظمی، 1386،82برای فراهم کردن صورت های مالی شفاف و معتبر که درتصمیم گیری قابل استفاده باشد اطلاعاتمالی که مبنای استفاده ازاین صورت های مالی است باید ویژگی هایی داشته باشد که موسسه با رعایتآنها این اطمینان را ایجاد کند که صورت های مالی به صورت صحیح و منصفانه تهیه شده است.FASB ویژگی های کیفی مربوط بودن، قابلیت اتاا وقابلیت مقایسه روش ثابت را برای اطلاعاتدرنظر گرفته است. اطلاعات باید اماان ارزیابی گذشته و پیش بینی آینده موسسه را به سرمایه گذارانبدهد و همچنین دربرآورد ریسک سرمایه گذاری موسسه به سرمایه گذاران کمک کند. قابلیت اتاادرمورد اطلاعات ازقابلیت رسیدگی وبی طرفانه وصحیح بودن آن اطلاعات سرچشمه می گیرد.اطلاعات منتشرشده درباره ی یک شرکت زمانی برای سرمایه گذاران مفیدتراست که بتوان آن را باشرکت های مشابه درزمان های مختلف مقایسه کرد.اما ناته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که استانداردهای حسابداری به تنهایی نمی تواند تضمینقابل قبولی برای مربوط بودن و قابل اتاا بودن اطلاعات باشد. بورس اوراق بهادارآمریاا معتقد استاستانداردهای حسابداری زمانی مطلوب است که قابلیت اجرا داشته باشند درصورتی که استاندارددرباره ی مساله ای واحد روش های مختلف را مجازبداند مسلما قابلیت مقایسه اطلاعات ازبین می رودوهمچنین باید متذکرشد که برای بررسی کیفیت صورت های مالی ازاین دیدگاه که درتهیه ی آنهااستانداردهای حسابداری به صورت صحیح رعایت شده باشد باید صورت های مالی عملارد سیستمحسابداری شرکت را حسابرسان مستقل رسیدگی کنند.فصل دوم .................................................................................. مروری بر ادبیات تحقیق182 1 0 تعریف مدیریت سود - - -جونزومارشا 1 9991 ( تعریف جامعی درخصوص مدیریت سود ارائه نموده اند. به عقیده آنها مدیریت (سود )دستااری سود( زمانی اتفاق می افتد که مدیران با استفاده ازقضاوت )تشخیص( درگزارشگریمالی وساختارمبادلات جهت گمراه نمودن بعضی ازذینفعان )شامل سهامداران، اعتباردهنگان،کارکنان، دولت، سرمایه گذاران و ...( درباره عملارد اقتصادی شرکت با تحت تاثیرقراردادن نتایجقراردادی که به ارقام حسابداری گزارش شده وابسته است، درگزارشگری مالی تغییرایجاد می کنند.دی 2 1288 ( بیان می کند که مدیریت سود معمولاً ازاستفاده مدیران ازمزایای عدم تقارن اطلاعاتی (ناشی می شود. وی حداقل دومساله مهم را مطرذ نموده است. اولاً، برای افزایش پاداش مدیران کهتوسط سرمایه گذاران تامین می شود، سود دستااری می شود و ثانیا،ً سرمایه گذاران بالفعل تمایلدارند که بازار برداشت بهتری از ارزش شرکت داشته باشد. بنابراین، انتقال ثروت بالقوه ازسرمایهگذاران جدید به سرمایه گذاران قدیمی که ایجاد کننده یک تقاضای داخلی برای مدیریت سود هستند، بهوجود می آید.هموارسازی سود نوعی عمل آگاهانه است که توسط مدیریت وبا استفاده ازابزارهای خاصی درحسابداری جهت کاستن ازنوسانات درسود انجام می گیرد. به گفته للوپولد.ای.بی. "هموارسازی سودبیشتر عملی سفسطه آمیز وموذیانه است. به ندرت براساس دروغ های آشاارانجام می گیرد،زیراهموارسازی سود بیشتردراثرتعبیروتفسیربه دست آمده ازاصول واستانداردهای پذیرفته شدهحسابداری حاصل می گردد. به بیان دیگرهموارسازی سود درمحدوده اصول واستانداردهای پذیرفتهشده حسابداری 3 صورت می پذیرد".درهموارسازی سود، به واسطه جا به جایی که در درآمد و هزینه ها انجام می گیرد سود یک یا چنددوره مالی تغییر یافته و تعدیل می شود. درواقع می توان گفت، هموارسازی سود، عمل عالمانه ایاست که توسط مدیریت انجام می پذیرد. درفرهنگ حسابداری کهلر تعریف هموارسازی سود بدین گونهارائه گردیده است: "هموارسازی سود عبارت است ازهرشیوه طراحی شده به منظورحذف بی نظمی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری سود،مدیریت سود،حاکمیت شرکتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد