دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری خودپنداره

مبانی نظری خودپنداره

دانلود مبانی نظری خودپنداره مبانی نظری خودپنداره خرید ارزان مبانی نظری خودپنداره

-------

مبانی نظری خودپنداره
مبانی نظری خودپنداره
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 38
حجم فایل: 50
قیمت: 48000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 38 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

خلاصه ای از کار:مقدمه: یکی از مفاهیم بنیادین در تکامل شخصیت و روان هر فرد، که در دوره نوجوانی اهمیت پیدا می کند، مفهوم (خود( است، (خود( شامل کلیه کیفیتهای ذهنی و عینی است که شخص از خود و دیگران از او دارند. برای مثال (خود( شامل ظاهر واقعی فرد، ارزش ها، ایده ها، دانش ها، معلومات و همچنین ادراکاتی که سایرین از او دارند می باشد. با این اوصاف می توان گفت که خود پنداره چهارچوبی شناختی است که به واسطه آن به سازمان بندی آنچه که درباره خویش می دانیم، می پردازیم. (تقی زاده، 1379)دوران نوجوانی آدمی با آغاز بلوغ جنسی شروع شده و با تعهد پایدار وی به یک نقش بزرگسالانه پایان می یابد. بنابراین،نوجوانی باید هم تعیین کننده روانی اجتماعی و هم تعیین کنندهزیستی داشته باشد. مطالعات روانشناسی اجتماعی نشان می دهد در طی و پس از بلوغ جنسی، کودکان به طور فزاینده ای خودآگاه شده و از نظرات دیگران آگاه و به این نظرات حساس می شونداین مطالعات به رشد مداوم خود در طی دوران نوجوانی و یکپارچگی فزاینده میان وضعیت ذهنی فرد و وضعیت ذهنی دیگران اشاره دارد. (سباستین و همکاران، 2008)...............بررسی موضع گیری های نظری در قلمروی خوددیدگاه اجتماعدر دیدگاه اجتماعی، مطالعه زمینه خود قدیمی بوده و به کارهای کولی (1902) بر می گردد. در این دیدگاه خود یک محصول اجتماعی..............اهمیت خودپندارهخودپنداره در طول تاریخ بشری از دیدگاه فلاسفه، دانشمندان و نیز افراد عادی مورد توجه قرار گرفته است. متفکران بویژه در قرن حاضر، بر این باورند که صرفاً انسان، دارای تجربه خوپنداره است و تجربه روان شناختی، منحصر به انسان است. شاید راجرز اولین کسی بود که با مطرح کردن خویشتن، خودپنداره را عملاً وارد حوزه های پژوهشی روان شناسی کرد. بعد از راجرز پژوهشگران دیگری مانند کولی، آلپورت، مازلو و دیگران در مورد مفهوم خود نظریه هایی را ارائه کردند (چن، 2004).............مفهوم در حال تغییر «خود» دو منبع اصلی اطلاعات وجود دارد که ما برای ساختن خودپنداره از آنها استفاده می کنیم. ارزیابی های مستقیم از "آنچه به آن شبیه هستیم" می تواند از واکنش های ما به اتفاقات گذشته و تجربه هایمان، گرفته شود،درحالی که ارزیابی های غیرمستقیم، از عقاید ما در مورد اینکه توسط دیگران چگونه دیده می شویم برمی آیند، مفهومی که در قالب خود آیینه ای بیان می شود. (گالاگر ، 2000)..............همبسته های عصبی "خود" در نوجوانیمطالعات نشان داده اند که نوجوانی دوره رشدی بسیار مهمی برای شکل گیری مفهوم «خود» و ساختار های عصبی پشتیبان آن می باشد. تحقیقات تصویربرداری عصبی اخیر ثابت کرده اند که فعالیت های درون مغز،شامل قشر پیش پیشانی میانی(MPFC) ، که با پردازش «خود» مرتبط هستند، بین اوایل نوجوانی و بزرگسالی تغییر می کنند. این مطالعات نشان می دهند رشد عصب شناختی با ویژگی های رفتاری نوجوانی نظیر خودآگاهیِ افزایش یافته و استعداد تحت تاثیر قرار گرفتن از همسالان ، در ارتباط است. (سباستین و همکاران، 2008)............رشد اتخاذ دیدگاه در طی دوران نوجوانیخودآیینه ای به معنای خودی است که دیگران در نظر می گیرند. بنابراین، آگاهی فزاینده از دیدگاه های دیگران می تواند اطلاعات بیشتری فراهم کند که در ساختن خودپنداره از آنها استفاده شود. در یک مطالعه رفتاری که رشد اتخاذ دیدگاه در طی دوران نوجوانی را مورد بررسی قرار داده بود، کودکان(متوسط سن 9 سال)، نوجوانان(متوسط سن 13) و بزرگسالان(متوسط سن 24) از طریق............اثرات خود پنداره بر رفتارخودپنداره مفهومی است که تمامی آنچه که می توان درباره خود تصور کرد را شامل می شود. که آن شامل تصور واکنش دیگران، تصور انتظارات خود و تمامی طرز تلقی های خود از خویشتن است و بنابراین نقش اساسی در نوع رفتار دارد (احمدی، 1376)...........منابع:خودپندارهمقدمه: یکی از مفاهیم بنیادین در تکامل شخصیت و روان هر فرد، که در دوره نوجوانی اهمیت پیدا می کند، مفهوم (خود( است، (خود( شامل کلیه کیفیتهای ذهنی و عینی است که شخص از خود و دیگران از او دارند. برای مثال (خود( شامل ظاهر واقعی فرد، ارزش ها، ایده ها، دانش ها، معلومات و همچنین ادراکاتی که سایرین از او دارند می باشد. با این اوصاف می توان گفت که خود پنداره چهارچوبی شناختی است که به واسطه آن به سازمان بندی آنچه که درباره خویش می دانیم، می پردازیم. (تقی زاده، 1379)دوران نوجوانی آدمی با آغاز بلوغ جنسی شروع شده و با تعهد پایدار وی به یک نقش بزرگسالانه پایان می یابد. بنابراین،نوجوانی باید هم تعیین کننده روانی اجتماعی و هم تعیین کنندهزیستی داشته باشد. مطالعات روانشناسی اجتماعی نشان می دهد در طی و پس از بلوغ جنسی، کودکان به طور فزاینده ای خودآگاه شده و از نظرات دیگران آگاه و به این نظرات حساس می شونداین مطالعات به رشد مداوم خود در طی دوران نوجوانی و یکپارچگی فزاینده میان وضعیت ذهنی فرد و وضعیت ذهنی دیگران اشاره دارد. (سباستین و همکاران، 2008)ویلیام جیمز معتقد است مفهومی که ما از خود داریم در تعیین روابط ما با دیگران نقش عمده ای دارد. او خودپنداره را به دو بخش تقسیم کرد. خود به عنوان فاعل عمل و خود به عنوان موضوع شناخت خود مفهومی. خود به عنوان فاعل عمل، جنبه ای از خود است که دائماً تجارب حاصل از ارتباط با مردم یا اشیاء و وقایع را به نحوی کاملاً ذهنی سازمان داده و تفسیر می کند. خود مفهومی آن جنبه از خود است که شامل تواناییها، خصوصیات جسمانی، ویژگی های اجتماعی، خصوصیات روحی و متعلقات مادی است که فرد را به عنوان شخص منحصر به فردی از دیگران مجزا می سازد (محسنی، 1375).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری خودپنداره  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری خودپنداره روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری خودپنداره
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد