دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی

مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی

دانلود مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی خرید ارزان مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی

-------

مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی
مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 56
قیمت: 48000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

جامعه پذیری سازمانیجدول 2-1: تعاریف جامعه پذیری سازمانی2-1-2اهمیت و ضرورت جامعه پذیری سازمانی 2-1-3 ابعاد جامعه پذیری سازمانیخبرگی (مهارت در وظیفه فردی): افراد(همکاران): سیاست های سازمان: زبان: اهداف و ارزش ها: تاریخ: دریافت آموزش: تفاهم: حمایت کارکنان: چشم اندازهای سازمان از آینده: 2-1-4 اهداف جامعه پذیریآموزش قواعد ونظم:آموزش مهارت ها: ایجاد امید و آرزو: نیل به آرزو ها و یا منع از رسیدن به اهداف: 2-1-5 کارکردهاجامعه پذیری سازمانی2-1-6 محتوی جامعه پذیری سازمانیاطلاعات مربوط به نقش: اطلاعات مربوط به فرهنگ سازمانی: 2-1-7 مراحل جامعه پذیری سازمانیجامعه پذیری پیش از ورود: مواجهه: دگرگونی: 2-1-8 تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی1- روش های جامعه پذیری مرتبط با زمینه(بافت)1- روش جامعه پذیری مبتی بر محتوا2- روش جامعه پذیری اجتماعیپژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش2-4-1- تحقیقات مشابه در زمینه ی جامعه پذیری سازمانی2-4-1-1- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور2-4-1-2- پژوهش های انجام شده در داخل کشورمنابع فارسیمنابع انگلیسیجامعه پذیری سازمانیجامعه پذیری همگام شدن شخص است با موازین زندگی اجتماعی خواه یک گروه کوچک، خواه یک جامعه بزرگ،واحد یکدست و ثابت نیست هر گروه دارای اجزایی است که پاره گروه یا خرده گروه نامیده شده اند این اجزا مخصوصا کوچکترین آنها که فرد انسانی باشد ثبات دائم ندارد بلکه همواره تغییر می پذیرد، از این رو گروه انسانی برای آنکه بتواند سازمان خود را حفط کند و به زندگی خود ادامه دهد ناگزیر آن است که پیوسته افراد جدید را با خود پیوسته همساز گرداند و برای زندگی گروهی آماده گرداند. همنوایی گروهی نتیجه نهایی این همسازی است. جامعه پذیری کارکنان به معنای همسازی و همنوایی فرد با ارزش ها،هنجارها و نگرش های گروه اجتماعی است یا به مفهوم دیگر اجتماعی شدن فراگردی است که بواسطه آن هر فرد دانش و مهارت اجتماعی لازم برای مشارکت موثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی را کسب می کند.مجموعه این ارزش ها،هنجار ها و نگرش ها، فرد را قادر می سازد که با گروه و افراد جامعه روابط و کنش متفابل داشته باشد(کریمی،1388). کارکنان جدید، ارزشها و منشهای بیرون سازمان را با خودشان به داخل سازمان می آورند و در مقابل، سازمانها تلاش می کنند آنها را با ارزشها و منشهای درونی آشنا و سازگار نمایند. جامعه پذیری سازمانیفرآیندی است که طی آن ، کارکنان جدید خود را با ارزشها و رفتارهای درون سازمانی تطبیق می دهند. در فرآیند جامعه پذیری ، فرد دانش و اطلاعات و مهارت های لازم را برای ایفای نقش های سازمانی بدست می آورد(شاین ، 1990)؛ فرهنگ سازمانی را می آموزد(وان وانن ، 2000) و ارزشها، توانایی ها، رفتارها و دانش اجتماعی مناسب سازمانی را یاد می گیرد(تائورمینا، 2007).تائورمینا (2009) معتقد است که:از طریق فرایند جامعه پذیری، افراد با ارزش ها،رفتارها،توانمندی های مورد انتظار و دانش اجتماعی مورد نیاز نقش سازمانی به عنوان عضوی از سازمان آشنا می شوند. تاکید جامعه پذیری سازمانیبر سازگاری فرد با افراد دیگر و فرهنگ سازمان است. جامعه پذیری سازمانی بیانگر شیوه ای است که کارکنان با فرهنگ سازمان تعامل کرده و مطابقت می یابند. ارزش ها و اهداف جامعه پذیری سازمانی شامل توجه قواعد اصولی است که از تمام سازمان حمایت می کند. تازه وارد ها می آیند تا قواعد،هنجارها و اطلاعات شبکه ای را در این فرایند یادگیری بگیرند.البته نباید فراموش کرد که جامعه پذیری سازمانی فقط بحث مهم برای سازماندهی تازه وارد ها نیست بلکه گماردن افراد سازماندهی شده است(تائورمینا، 2009) .سازمان ها برای آموزش ارزش های سازمانی و هنحار های رفتاری به افراد تازه وارد رویکرد جامعه پذیری را به کار می گیرند، که از طریق آن، افراد جدید با شیوه های عمل آشنا شده آنچه در سازمان مورد انتظار است را فرا گیرند، رفتار های شغلی مناسب را بیاموزند و با هنجار ها و ارزش های گروه خود را وفق دهند(کویسگا و بل، 2004).در جدول 4-3 برخی از تعاریف جامعه پذیری سازمانی به طور منتخب ارائه شده است.جدول 2-1: تعاریف جامعه پذیری سازمانیمنبع تعاریف جامعه پذیری سازمانی نویسنده کریمی(1388) فرایندی است که در آن کارکنان اطلاعات لازم و کافی را در مورد سازمانی که به آن وارد شده اند را کسب می کنند و با قبول هنجارها و الگو های رفتاری سازمان با آن همسو می شوند گیل و اسوسیوان(1999) آنتوناکولو و گوتل، 2010 جامعه پذیری سازمانی فرایندی است که در آن نگرش ها و رفتارهاو هنجارهای سازمانی توسط تازه واردان پذیرش و توسعه می یابند تا به عنوان عضو تکامل یافته سازمان مورد پذیرش قرار بگیرند. اردتس و همکاران(2001) فیلستاد(2004) جامعه پذیری سازمانی فرایندی است که از طریق آن کارمند جدید سازمان از بیگانه به عضو موثر و هماهنگ سازمان تبدیل می کند. فیلستاد(2004) گویسکا و بل (2004) از طریق جامعه پذیری افراد جدید با شیوه های عمل آشنا شده آنچه در سازمان مورد انتظار است، را فرا می گیرند، رفتار های شغلی مناسب را می آموزند و با هنجار ها و ارزش های گروه خود را وفق می دهند. گویسکا و بل (2004)

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد