دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله

مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله

دانلود مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله خرید ارزان مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله

-------

مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله
مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 345
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

خلاصه ای از کار:تعریف مساله مساله عبارت است از تعارض یا تفاوت بین موقعیت موجود و موقعیت دیگری که فرد می خواهد بدان دست یابد(گلاور و برونیگ ، به نقل از خرازی، 1383،ص 213). در حقیقت هنگامی که فرد با موقعیتی رو به رو می شود که از طریق اطلاعات و مهارت هایی که دارد نمی تواند سریع به آن موقعیت پاسخ مناسبی دهد، با یک مساله رو به رو است(سیف، 1381، ص554)................تعریف حل مساله و کاربرد های آن"زندگی سراسر حل مساله است". این جمله عنوان کتابی است از کارل پوپر ، یکی از بزرگترین فیلسوفان علم در قرن بیستم. وی حل مساله را نه تنها رسالت علم بلکه اجبار زندگی می دانست وآدمی را ناگزیر از رویارویی دائمی با مسائل گوناگون و تلاش برای حل آن ها(پوپر، 1994؛ ترجمه خاجیان، 1383)..............مولفه های حل مسالهاز نظر دزوریلا و نزو(1990؛ نقل از پشتیبان،1386) حل مساله از دو مولفه تشکیل یافته است: جهت گیری به مساله و مهارت های حل مساله. جهت گیری به حل مسالهجهت گیری به مساله مولفه انگیزشی توانایی حل مساله را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر مجموعه پاسخ های شناختی- هیجانی- رفتاری تعمیم یافته ای است ، که فرد آن را به موقعیت مشکل دار کنونی منتقل می کند. این مولفه از تجارب مربوط به حل مساله در گذشته ناشی می شود. جنبه ی شناختی این مجموعه در برگیرنده ی متغیرهایی مانند ارزیابی مساله، اسنادهای علی و انتظارات کنترل شخصی است. جنبه ی هیجانی بر حالات عاطفی مانند اضطراب، خشم و افسردگی متمرکز است و بخش رفتاری به تمایلات گرایش- اجتناب اشاره می کند(دزوریلا و شیدی، 1992؛ نقل از پشتیبان ،1386)...............مهارت های حل مساله بدل و لناکس (1997) هفت اصل راهنمای حل مساله را ایجاد کرده اند و پیروی از این اصول، احتمال موفقیت آمیز حل مساله را افزایش می دهد و از راهبرد های خودشکنانه جلوگیری می کند. 1 – مشکلات طبیعی هستند: پذیرفتن این موضوع که مشکلات بخش مهمی از زندگی طبیعی هستند، مهم است. داشتن مشکل «بد» نیست و وجود آنها نشانه ضعف نیست. قبول مشکلات به مردم کمک می کند تا درباره خودشان بیشتر پذیرا و کمتر دفاعی باشند........سبک های حل مسالهکسیدی و لانگ (1996) شش سبک را برای حل مساله در نظر می گیرند که عبارتند از: درماندگی یا بی یاوری، مهارگری در حل مساله، اعتماد به توانایی در حل مساله، سبک اجتناب، سبک گرایش و سبک خلاقیت..............- سبک حل مساله به شیوه اسپیواک و شوره اسپیواک و شوره رویکرد حل مساله را شامل روش های زیر می دانند: تمرکز بر فرایندهای تفکر که زیربنای حل مساله ی بین فردی است. ......................سبک حل مساله به شیوه اکتشافییکی دیگر از سبک های حل مساله شیوه روش مند یا اکتشافی می باشد. شیوه های روش مند مسیر مطمئن و از پیش طراحی شده ای برای رسیدن..........روش کاهش تفاوت یکی از روش های معمول حل مساله، به ویژه در زمینه ها و موارد ناآشنا، روش کاهش تفاوت های وضعیت فعلی و وضعیت نهایی یا هدف مساله، است. در این روش، حل کننده ی مساله تلاش می کند هرچه بیشتر مساله را شبیه حالت نهایی آن...........روش تحلیل وسیله- هدف روش پیچیده تری که در انتخاب هدف های میانی برای رسیدن به هدف نهایی به کار می رود روش تحلیل وسیله- هدف نام دارد. فرد در این روش فاصله ی هدف نهایی تا وضعیت کنونی مساله را تحلیل می کند و وسایل و راه هایی را که می تواند موجب کاهش فاصله ی مزبور گردد مطالعه و انتخاب می نماید. این روش مبتنی بر راه کارهای زیر است:........روش کار معکوس یکی از روش های مفید برای حل پاره ای از مسایل، روش کار معکوس از طرف هدف یا پاسخ مساله به عقب است. از این روش به ویژه می توان برای پیدا کردن راه اثبات مسایل ریاضی استفاده کرد. کلید اصلی روش کار معکوس تجزیه ی هدف اصلی به مجموعه ای از هدف های فرعی است که حل آن منجر به رسیدن به هدف اصلی می شود. حلال مساله هریک از این هدف های فرعی را به طور مستقل حل می کند تا به حل نهایی برسد. این روش زمانی به مشکل برخورد می کند که حل یکی از هدف های فرعی مانع حل هدف دیگر گردد. در این صورت باید ترتیب حل هدف های فرعی را به نحوی تنظیم کرد که با چنین مشکلی برخورد نشود. (نیول و سیمون، 1972)...........روش استفاده از تمثیلیکی دیگر از روش های مهم حل مساله استفاده از تمثیل است. در این روش حل کننده ی مساله از راه حل یک مساله کمک می گیرد تا به عنوان راهنمای عمل، مساله دیگری را حل کند. در ریاضیات اغلب از روش حل یک مساله ریاضی برای حل مسائل مشابه استفاده می شود. در این صورت هدف فرعی حل کننده ی مساله انتقال مراحل حل نمونه ی اصلی به مساله ی جدید است. استفاده از تمثیل گرچه می تواند خیلی مفید باشد ولی به کارگیری آن نیاز به دقت نظر دارد. بعضی افراد نمی توانند به راحتی و سرعت به امکان استفاده از تمثیل پی ببرند و راه حل یک مساله را به مساله دیگر منتقل سازند،.........سبک حل مساله به شیوه خلاقانهخلاقیت و راز پرورش آن غاز شد (سلیمانی، 1381). منظور از تفکر خلاق نوعی از تفکر است که منجر به دیدگاه های جدید، رویکردهای نو ظهور، دورنماهای تازه و راه هایی جدید برای فهم ودرک اشیاء و موقعیت ها می شود(فاسیونی ، 2006). تفکر خلاق از پیچیده ترین و عالی ترین جلوه های اندیشه انسان است(موریس، 2006).........فرایند حل خلاقانه مسالهفرایند حل خلاقانه مساله از دو دیدگاه آسبورن- پارنز و ایساکسن - تری فینگر آورده در زیر به طور مختصر آورده شده است..........فرایند حل خلاقانه مساله آسبورن- پارنز در واقع حل خلاقانه مساله یا CPS را می توان یک فرآیند، روش، یا سیستم برای مواجهه با مساله و به دست آوردن راه حلی موثر و خلاق دانست. فرآیند حل خلاق مساله ای که در این پژوهش به کار رفته است، مدل اسبورن- پارنز است که شامل شش مرحله است: ..........فرایند حل خلاقانه مساله ایساکسن – تری فینگردر طی پنج دهه ی گذشته، بسیاری از محققان و طراحان، انواعی از مدل ها و رویکردهای متفاوت به حل خلاقانه مساله را در محیط های متفاوتی مثل دانشگاه ها، مدارس، مراکز تجاری بزرگ و کوچک و شماری از ارگان ها ، ارائه کردند. در تاریخچه روان شناسی، جامعه شناسی، آموزش و پرورش، یا آموزش و توسعه سازمانی، عبارت رایج حل خلاقانه مساله جهت توصیف بسیاری از مدل ها مورد استفاده قرار گرفته است............سبک حل مساله به شیوه گانیهافرادی مانند گانیه حل مساله را مهم ترین محصول یادگیری می دانند؛ زیرا افراد مختلف در زندگی روزانه و حرفه ای خود به حل مسائل گوناگون می پردازند(هاشمی و شهرآرای، 1386) ........سبک حل مساله به شیوه نیوئل و سایمون یکی از نظریه های مهم درباره حل مساله، نظریه ی نیوئل و سایمون است. در این نظریه بر فهم افراد از مساله تاکید می شود. درکی از فرد و مساله خاصی دارد بازنمایی مساله یا فضای مساله نامیده می شود. فضای مساله شامل بیان مساله، حالت هدف و مسیرهای بالقوه موجود بین مساله تا حالت هدف است. معمولاً فردی که با یک مساله روبرومی شود ابتدا در حافظه ی خود به جستجوی مفاهیم یا طرح واره های مربوط به آن مساله می پردازد. اگر حلال مساله ماهر باشد، از دانش موجود خود درباره ی آن تکلیف برای تعریف و فهم مساله استفاده می کند و به این ترتیب جستجوی حافظه را گریز ناپذیر می کند. آنها تعریف رسمی از فضای مساله عرضه کرده اند که شامل پنج جزء خاص است(گلاور و همکاران، 1990): .........سبک حل مساله به شیوه IDEAL

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری تعاریف،مولفه ها وسبک های حل مساله
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد