دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع

پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع

نمونه فصل دوم پایان نامه کانال های توزیع پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیعدانلود پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع پیشینهومبانینظریکانالهایتوزیعپیشینهمبانینظریکانالتوزیع

-------

پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع
پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 0
قیمت: 35200 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏کانال‏ ‏های توزیع
‏شبکه ‏توزیع ‏بخشی ‏از ‏نظام ‏اقتصادی ‏کشور ‏می ‏باشد ‏که ‏تحولات ‏اقتصادی ‏کشور ‏درتعیین ‏کارکرد ‏و ‏ساختار ‏آن ‏مؤثر ‏است . ‏این ‏شبکه ‏حلقه ‏رابط ‏بین ‏تولیدکنندگان ‏ومصرف ‏کنندگان ‏و ‏متشکل ‏از ‏عاملینی ‏است ‏که ‏با ‏یکدیگر ‏ارتباط ‏متقابل ‏دارند ‏و ‏عمل ‏توزیع کالاها ‏را ‏انجام ‏می دهند(فرزین ،1386).‏شرکتها معمولا توجه کمی به کانال های توزیع داشته ،به همین دلیل گاهی متحمل خسارات زیاد ‏می ‏شوند ‏؛ولی ‏بعضی ‏از ‏شرکت ‏ها ‏سعی ‏می ‏کنند ‏نظام ‏توزیعی ‏خوبی ‏داشته ‏و ‏از ‏این ‏طریق ‏موقعیت ‏رقابتی ‏بهتری ‏کسب ‏می ‏کنند. ‏تصمیمات در مورد کانال ‏های توزیع ،اغلب با تعهدات درازمدت به سازمآن های دیگر همراه است.یک تولید کننده به آسانی می تواند قیمت های خود و برنامه های تبلیغ وترویج فروش خود را تغییر دهد ؛همچنین می تواند محصولات قدیمی خود را کنار گذاشته ،محصولات جدیدی را که با نیاز بازار تطابق بیشتری دارد ،عرضه کند ولی وقتی که یک کانال توزیع در نظر می گیرد با مغازه داران مختلف تماس داشته باشد ،به آسانی نمی تواند این کانال توزیع را تغییر دهد ،بنابراین مدیریت بازاریابی باید کانال های توزیع خود را با دقت و نگاه به آینده انتخاب کند‏ (محب علی و فرهنگی ،1377؛ص273)‏ .
‏2-2-1تعریف
‏تعاریف‏ ‏مختصر‏ ‏و‏ ‏جامعی‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏از‏ ‏توزیع و کانال توزیع ‏ ‏ارائه‏ ‏داد‏ ‏عبارتند‏ ‏از:
‏توزیع به زبان ساده به معنی رساندن محصول مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر
‏(روستا و همکاران ،1386؛ص287).توزیع ‏ ‏به ‏مجموعه ‏ای ‏از ‏فعالیتها ‏اطلاق می ‏شود ‏که ‏منجر ‏به ‏انتقال ‏کالا ‏و ‏یا ‏خدمات ‏از ‏منابع ‏تولید ‏به ‏سمت ‏خریداران ‏و ‏مصرف ‏کنندگان می ‏گردد(فرزین ،1386).‏ کانال توزیع عبارت است از سازمان یا شخصی که کمک می کند تا یک کالا یا خدمت ،از سوی ‏
‏تولید کننده به سمت مصرف کننده نهایی یا مصرف کننده صنعتی حرکت کند (محب علی و فرهنگی ،1377؛274).
‏ارکان ‏اساسی ‏شبکه ‏توزیع ‏عبارتند ‏از:
‏1.تولیدکنندگان ‏و ‏واردکنندگان ‏کالا ‏به ‏شبکه،
‏2.عمده ‏فروشان ‏که ‏واسط ‏بین ‏تولیدکنندگان ‏و ‏توزیع ‏کنندگان ‏نهایی ‏(خرده ‏فروشان) ‏می ‏باشند،
‏3. ‏خرده ‏فروشان ‏که ‏رساننده ‏نهایی ‏کالاوخدمات ‏به ‏دست ‏مصرف ‏کنندگان اند
‏4. ‏مصرف ‏کنندگان ‏که ‏کالاها ‏را ‏از ‏شبکه ‏خارج ‏و ‏مصرف ‏می کنند
‏نمودار ‏کانال های ‏توزیع ‏در ‏حالت ‏عمومی در شکل 1 ‏نشان داده شده است .‏ ‏شکل ‏1 ‏کانال های ‏متفاوت ‏رساندن ‏محصول ‏به ‏دست ‏مصرف ‏کننده ‏را ‏نشان ‏می ‏دهد.‏نظام ‏توزیع ‏برای ‏انجام ‏وظایف ‏خویش می ‏تواند ‏کالا ‏را ‏بر ‏حسب ‏شرایط ‏کالا ‏و ‏توان ‏بنگاه ‏ازمسیرهای ‏متفاوتی ‏بگذراند ‏و ‏به ‏بازارهای ‏مصرف ‏عرضه ‏کند . ‏انتخاب ‏کانال های ‏توزیع ‏بستگی ‏به عوامل ‏متعددی ‏مانند ‏نوع ‏بازار، ‏نوع ‏محصول، ‏مقیاس ‏و ‏تعداد ‏تولیدکنندگان ‏و ‏ساختار ‏بازارکشور ‏دارد ‏و ‏هیچ ‏قاعده ی ‏از ‏پیش ‏تعیین ‏شده ‏ای ‏بدون ‏توجه ‏به ‏عوامل ‏فوق ‏نمی ‏تواند ‏تعدادکانال های ‏توزیع ‏را ‏تعیین ‏کند(فرزین ،1386).
‏شکل 1:فرآیند نظام توزیع
‏تولید کننده اصلی
‏نمایندگی
‏عمده فروش
‏خرده فروش
‏خرده فروش
‏عمده فروش
‏خرده فروش
‏اداره پست
‏مشتری
‏ (فرزین ،1386)
‏2-2-2 موسسات وسازمانهای توزیع
‏مهمترین موسسات و سازمان های توزیعی عبارتند از :خرده فروش ها ،عمده فروش ها و دلال ها و نمایندگی ها .به طور مختصر به هر مورد می پردازیم.
‏2-2-2-1خرده فروشی
‏خرده فروشی شامل همه فعالیتهایی است که محصولات و خدمات را به طور مستقیم برای استفاده شخصی و غیر تجاری به مصرف کننده می فروشد(روستا و همکاران ،1386؛ص30) .‏ خرده فروشی گام نهایی در توزیع کالا محسوب می شود ،بنابراین خرده فروشان ، فروش کالا را در مقادیر کوچک به عموم مردم سازماندهی می کنند .علاوه براین خدمات اضافه شده به محصولات از جمله حمل و نقل و نگهداری محصولات در انبار به منظور اطمینان از اینکه محصولات در نقطه فروش در دسترس باشند از جمله وظایف موسسات خرده فروشی می باشد .همچنین خرده فروشی شامل انتخاب محصولات برای طبقه بندی در خرده فروشی ،ارائه مشاوره فروش ،خدمات پس از فروش و تعداد زیادی از فعالیت های دیگر می باشد(زینتس

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه و مبانی نظری کانال های توزیع روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه کانال های توزیع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد