دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی -%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C/21264" target="_blank">خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن نقشه استراتژی
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن نقشه استراتژی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 452
قیمت: 54000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن نقشه استراتژیفصل دوم : ادبیات تحقیق2-1. ارزیابی عملکرد 112-1-1.تعاریف 112-1-2. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 122-1-3. تاریخچه ارزیابی عملکرد 122-1-3-1. ارزیابی عملکرد در ایران 132-1-4. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 132-1-5. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کار آمد 142-2. مدل های ارزیابی عملکرد 142-2-1. مدل های اندازه گیری عملکرد...................................................................................................................... 142-2-1-1. مدل سینک و تاتل 152-2-1-2. ماتریس عملکرد(1989) 16 2-2-1-3. هرم عملکرد(1991) 162-2-1-4. تحلیل ذی نفعان(2001)........................................................................................................................... 172-2-1-5. چارچوب مدوری و استیپل(2000)....................................................................................................... 182-2-1-6. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد......................................................................................................... 192-2-2-7. کارت امتیازی متوازن...................................................................................................................................192-2-1-8. مدل تعالی سازمانی اروپا....................................................................................................................... ......202-2-1-9-مدل دمینگ.......................................................................................................................................... ..... 212-2-1-10. مدل مالکولم بالدریج.......................................................................................................................... 212-2-1-11. مدل تعالی در کسب وکار.................................................................................................................. 21 2-3. بررسی سیستم ارزیابی عملکرد وانتخاب مناسب ترین سیستم......................................................................... 222-3-1. دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن....................................................................................................... 232-4. معرفی مدل کارت امتیازی متوازن........................................................................................................ 252-4-1. روش امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد................................................................ 282-4-2.منظرهای روش امتیازی متوازن............................................................................................................. 282-4-2-1. منظر مالی ...................................................................................................................................... 292-4-2-2. منظر مشتری................................................................................................................................... 292-4-2-3. منظر فرایندهای داخلی کسب و کار............................................................................................. 292-4-2-4.منظر یادگیری و رشد..................................................................................................................... 302-4-3. روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد............................................................... 302-4-4. چرا استراتژی ها در عمل پیاده نمی شوند؟........................................................................................... 312-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژی............................................................................................... 322-4-4-2. مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان با استراتژی...................................................................... 322-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد....................................................................................... 332-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم........................................................................................ 332-4-5.بر طرف کردن موانع اجرای استراتژی به کمک روش ارزیابی متوازن.................................................... 332-4-5-1. بر طرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی............................................................................. 332-4-5-2. برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان.............................................................. . 342-4-5-3 . بر طرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم.............................................................. 342-4-5-4. برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد................................................................. 352-4-6. توازن در ارزیابی متوازن................................................................................................................. 352-4-6-1. توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی.......................................................................................... 352-4-6-2. توازن بین ذی نفعان داخلی و خارجی.......................................................................................... 352-4-6-3. توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت...................................................................................... 362-4-6-4. توازن بین شاخص های هادی و توابع عملکرد................................................................................ 36 2-4-7. نقشه استراتژی................................................................................................................................... 362-4-7-1. وجوه نقشه استراتژی..................................................................................................................... 382-5.سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن........................................................................................... 39 2=5=1. سیستم جامع مدیریت کارت امتیازی متوازن برای متصل ساختن استراتژی به عملیات......................... 392-5-1-1. مرحله نخست : تنظیم استراتژی............................................................................................. 392-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ریزی استراتژیک.................................................................................. 412-5-1-3. مرحله سوم : هم سویی سازمان با استراتژی........................................................................ 422-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ریزی عملیات.................................................................................... 42 2-5-1-5. مرحله پنجم:کنترل،نظارت و یادگیری......................................................................... 43 2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار کردن استراتژی............................................................... 432-5-2. سنگ بنای موفقیت.............................................................................................................. 43 2-5-3. حمایت مدیریت ارشد.......................................................................................................... 43 2-5-3. مدیریت پروژه...................................................................................................................... 44 فصل دوم: ادبیات تحقیق

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد, کارت امتیازی متوازن, نقشه استراتژی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 170
قیمت: 35000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

ارزیابی عملکردتعاریف ارزیابی عملکردارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع جهت دستیابی به اهداف و شیوه های اقتصادی توام با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد. به طوری که ارزیابی عملکرد در «بعد سازمانی» معمولاً اثربخشی فعالیتهاست. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه ها با ویژگی کارا بودن فعالیت ها و عملیات است (کاپلان، 1385).به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب دانست. برخی تعاریف موجود در مورد ارزیابی عملکرد به شرح زیر است:ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به سنجش و اندازه گیری، ارزشگذاری و قضاوت درباره عملکرد طی دوره ای معین می پردازد (طاهری، 1382).ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع در قالب شاخص های کارایی بیان می شود. اگر در ساده ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملکرد در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می دهد (طاهری،1382).به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد (ای . لیکانن، 1381).2-2-2 سابقه ارزیابی عملکرداگر بخواهیم سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر باز گردیم، به اولین باری که افراد کار کردن به صورت گروهی را آغاز کردند. در آن دوران ارزیابی تنها بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی انجام می شد، اما به مرور زمان و در دوره های مختلف مدیریت و در کشورهای مختلف شیوه های مختلفی برای کنترل به سمت زمان سنجی کار و پیش بینی همه شرایط و نتایج دستیابی بود. نظام ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال 1800 میلادی توسط رابرت اون در اسکاتلند در صنعت نساجی مطرح گردید به طوری که کالاهای تولید شده با استفاده از چوب هایی در رنگ های مختلف درجه بندی می شدند که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده است (پورنظری، 1388).2-2-3 تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایراندر ایران ارزشیابی به صورت کلاسیک، توسط خواجه رشیدالدین فضل الله که بیش از بیست سال مقام وزارت مغول ها را عهده دار بوده است، در اواخر قرن هفتم هجری مطرح شده است (پورنظری،1388).اما به طور رسمی و در سطح ملی برای نخستین بار در سال 1349 مقرر گردید سازمان های دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امور مورد ارزیابی قرار گیرند. به همین منظور مرکز ارزشیابی سازمان های دولتی در نخست وزیری تشکیل گردید. هدف اصلی از تاسیس این مرکز اصلاح سازمان های دولتی و تغییر اساسی در روش کار آنها، اعمال مدیریت صحیح، دقت در حسن انجام کارهای اداری و سرعت در اتخاذ تصمیم ذکر شده است. هم چنین در اسناد و مدارک مربوطه آمده است که هدف از این ارزشیابی آن است که علل عدم توفیق مسئولین در انجام وظایف و اعمال مدیریت مشخص و با انعکاس نقایص موجود، مدیران را در جهت بهبود وضع وادار به تفکر نماید.در سال 1352 با آغاز برنامه پنجم عمران و به موجب بند 8 ماده 5 فصل برنامه و بودجه وظایف ارزشیابی کارایی عملکرد دستگاه های اجرایی بر عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد. به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان های دولتی در این سازمان تشکیل گردید.دو سال بعد و در سال 1354 به موجب اصلاحیه مورخ 28/12/53 قانون استخدام کشوری و به موجب بند 6 قسمت ب ماده 104 وظیفه ارزشیابی کارایی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور به منظور ارشاد و راهنمایی آنها در جهت برقراری روش های صحیح اداری و اصول مدیریت به سازمان امور اداری و استخدامی واگذار گردید. در همین راستا دفتری تحت عنوان دفتر ارزشیابی سازمان های دولتی در این سازمان تشکیل شد. در سال 1359 دفتر مذکور منحل و تا سال 1376 اقدامات مربوط به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی متوقف شد.در سال 1376، مجدداً موضوع ارزیابی عملکرد در قالب یک دفتر در ساختار سازمان امور اداری و استخدامی کشور شکل گرفت تا در زمینه استقرار نظام ارزیابی عملکرد و تهیه سیاست های اجرایی و خط مشی های کلی مربوط به ارزیابی سازمان های دولتی اقدامات لازم را به عمل آورد. پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور در سال 1379 به موجب تشکیلات و شرح وظایف مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وظیفه بررسی، مطالعه، طراحی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد مدیریت در دستگاههای اجرایی کشور، تهیه گزارش های لازم در این مورد به عهده دفتر ارزیابی عملکرد سازمان فوق قرار گرفت (دفتر ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت، 1380).2-2-4 فرایند ارزیابی؛ مراحل ارزیابی عملکرددر برنامه ریزی جهت بررسی امکان پذیری و نیز بررسی اثربخشی و کارآمدی برنامه ریزی صورت گرفته در سه مرحله برنامه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. این مراحل را می توان به شرح ذیل بیان کرد (صمدی، 1381)مرحله اول؛ ارزیابی پیش از اجرا(امکان سنجی برنامه ها).مرحله دوم؛ نظارت و ارزیابی حین اجرا (نظارت).مرحله سوم؛ ارزیابی پس از اجرا (ارزشیابی).امکان سنجی پیش از اجرا یا فقدان ظرفیت های فنی، نهادی، قانونی و مالی را برای اجرای سیاست ها ارزیابی کرده و درجه واقع بینی اهداف و سیاست ها را افزایش می دهد که این نوع ارزیابی خود می تواند از نتایج ارزیابی برنامه های گذشته برای انجام صحیح ارزیابی قبل از اجرا استفاده کند. نظارت حین اجرا، خطاهای هدف گذاری، برآورد منابع، اثربخشی و یا خطاهای اجرایی یا انحرافات ناشی از تغییر شرایط پیرامونی را شناسایی کرده زمینه ساز اقدام به موقع برنامه ریزان برای اصلاح برنامه ها خواهد شد و ارزیابی های پس از اجرا با ارزشیابی معناداری، کارآمدی و اهمیت برنامه ها و سیاست های در حرکت به سمت توسعه تصویری واقعی از وضعیت موجود اقتصادی و اجتماعی در آستانه برنامه های بعدی ارائه خواهد داد.هر فرآیندی شامل مجموعه ای از فعالیت ها و اقدامات با توالی و ترتیب خاص منطقی و هدف دار می باشد. در فرایند ارزیابی عملکرد نیز هر مدل و الگویی که انتخاب شود، طی مراحل و رعایت نظم و توالی فعالیت های ذیل ضروری می باشد (صمدی، 1381).الف- تدوین شاخص ها و ابعاد و محورهای مربوطه و تعیین واحد سنجش آنها.ب- تعیین وزن شاخص ها به لحاظ اهمیت آنها و سقف امتیازات مربوطه.ج- استانداردگذاری و تعیین وضعیت مطلوب هر شاخص.د- سنجش و اندازه گیری از طریق مقایسه عملکرد واقعی پایان دوره ارزیابی با استاندارد مطلوب از قبل تعیین شده.و- استخراج و تحلیل نتایج.2-2-5 اثرات ارزیابی عملکرددر جریان ارزیابی عملکرد که برنامه ها بر اساس اهداف از پیش تعیین شده طراحی گردیده همواره مورد سنجش و اندازه گیری قرار می گیرد. در اینجاست که تحقق استراتژی برنامه ها، مدیریت کیفیت، اثربخشی مدیریت و بهره وری و دیگر موارد که همواره از دیدگاههای مدیریتی مورد توجه قرار دارد درصد رشد و یا تضعیف هر یک سنجش می گردد. طراحی که روش ها و خط مشی های عمومی و کلی را برای به دست یافتن به هدف های خاص در نظر می گیرد. به ویژه طرحی برای استراتژی صنفی برای آینده، طرح ریزی استراتژیک یعنی مطالعه، فرآیند یا فعالیتی مبنی بر تهیه طرح های استراتژی (محمدزاده، 1375).از وظایف چهارگانه اساسی مدیریتی اولین وظیفه، برنامه ریزی است که بر حسب تعریف رسمی عبارت است از فرآیند تعیین هدف ها و تدوین برنامه ها برای تحقق آنها. هدف ها نتایج مشخصی هستند که شخص می خواهد به دست آورد. برنامه ها، بیانیه های عملیاتی هستند که توضیح می دهند که چگونه هدف ها تحقق می یابد. برنامه ریزی سرآغاز فرآیند مدیریت است و مراحل بعدی کوشش های مدیریتی در زمینه سازماندهی (تخصیص و تنظیم منابع برای انجام فعالیت های لازم)، هدایت (راهنمای تلاش های منابع انسانی برای اطمینان یافتن از انجام وظایف در سطح مطلوب) و کنترل (نظارت بر امور و انجام اقدامات اصلاحی لازم) پس از آن صورت می گیرد. مدیریت کاربردی 5 گام فرآیند برنامه ریزی را تبیین می کند (محمدزاده،1375).هدف ها باید تعیین شده و در حد کافی مشخص باشد.موقعیت فعلی باید شناسائی شود.عواملی که در دستیابی به هدف موثر هستند باید شناسائی شوند.برنامه های مورد نیاز برای دستیابی به هدف باید تدوین شود.برنامه عملیاتی اجراء و نتایج باید ارزیابی شود.2-2-6 اهمیت ارزشیابی عملکردبهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در این مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسائی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجراء سیاست های تدوین شده و شناسائی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست (سیدجوادین، 1385).لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید: «هر گاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم. در غیر اینصورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم نمی توانیم کنترل کنیم و هر آنچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی باشد.2-2-7 ابعاد ارزیابی عملکردباید از ارزیابی کوچکترین اجزاء تاثیرگذار در عملکرد یک نهاد شروع کرده و با طی کردن سلسله مراتب سازمانی و استفاده از اطلاعات ارزیابی اجزاء و ارزیابی عملکرد نهاد پرداخت برای انجام ارزیابی یک نهاد در سه سطح ضروری است (سعادت، 1377).2-2-7-1 عملکرد کارکناناین نوع ارزیابی، ارزیابی کوچکترین واحد یک سازمان می باشد. ادبیات موجود و حوزه مدیریت در این حوزه بسیار فراوان می باشد. در مدل های بسیاری برای ارزیابی عملکرد کارکنان ارائه شده است و هر کدام از الگوهای ارائه شده در این حوزه با تکیه بر شاخص هایی که برای ارزیابی معرفی کرده اند به ارائه شیوه ای برای سنجش عملکرد کارکنان اقدام می پردازد. در این حوزه می توان رویکردهای فراوانی را عنوان نمود.2-2-7-2 ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازماناین ارزیابی که به عنوان زیرمجموعه ای از ارزیابی سازمانی می باشد برای ارزیابی عملکرد یک سازمان ضروری است. از آنجا که یک سازمان متشکل از زیرمجموعه ها (بخش هایی) مختلف می باشد که مجموع این بخش ها سازمان را تشکیل می دهد. لذا برای ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد این زیرمجموعه بر مبنایی با شاخص ها و معیارهای ارزیابی آنها ضروری است. در این نوع ارزیابی ابتدا اهداف و ماموریت های یک بخش در راستای اهداف و ماموریت های دستگاه مشخص شده و سپس شاخص های ارزیابی آنها تعریف شده و به محاسبه شاخص ها و سپس ارزیابی نتایج شاخص ها اقدام می شود.2-2-7-3 ارزیابی عملکرد مدیراز آنجا که در هر سازمان نقش مدیر آن سازمان با عنوان یکی از عوامل مهم راهبری و هدایت سازمان غیر قابل اغماض می باشد، لذا ارزیابی عملکرد مدیر برای آگاهی از میزان موفقیت در انجام نقش راهبری خود برای دستیابی به نتایج صحیح ارزیابی عملکرد سازمان ضروری است. در ادبیات مدیریت نیز نظریات مختلفی برای ارزیابی عملکرد مدیر یک سازمان معرفی شده است که هر کدام از این نظریات نیز با معرفی کردن نوع نگاه به مدیریت یک سازمان و نیز شاخص ها و معیارهایی برای ارزیابی به ارائه شیوه ای برای ارزیابی مدیریت می پردازد. به عنوان مثال می توان به نظریاتی همچون: الف) مدل های رفتاری ـ رهبری، ب) نظریه های اقتضایی ـ رهبری، ج) نظریه های بهره وری و غیره اشاره نمود که هر کدام در یک رویکرد خاص به معرفی شاخص های معیارهای صحیح عملکرد در جهت اهداف سازمانی اقدام نموده و بر همین اساس برای ارزیابی یک سازمان استفاده از نتایج ارزیابی کارکنان و بخش های مختلف یک سازمان ضروری است (سعادت،1377).2-2-8 تعریف کارایی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 127
قیمت: 43000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری وپیشینه ارزیابی کانال توزیعارزیابی اعضای کانال توزیع فیزیکی ماهیت توزیع فیزیکی هدف توزیع فیزیکی سفارش کالا انبارداری سطح موجودی جنسی حمل و نقل کالا مسئولیت سازمانی توزیع فیزیکی کالا جریانات توزیع مشکلات و نارساییهای شبکه توزیع بخش دوم: قیمت قیمت و ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت تعریف قیمت گذاری اهداف قیمت گذاری عوامل موثر بر قیمت گذاری مقدمهپروفسور مایکل پورتر از دانشگاه هاروارد می گوید: شرکتی را که تنها در پی اندکی بهتر بودن از رقیبان است، نمی توان دارای یک راهبرد مستقل و پذیرفتنی دانست. چنین شرکتی تنها کمی کارآمدتر است. اگر عملیات شرکت عالی باشد، می تواند چند صباحی آنرا پیشرو نگهدارد ولی بزودی دیگران به آن خواهند رسید یا حتی گذر خواهند کرد. از دید مایکل پورتر، شرکتی برخوردار از یک راهبرد ستبر و استوار است که تفاوتهای چشمگیری با رقیبان داشته باشد.از آنجایی که امروزه شتاب رخدادها و دگرگونیها در بازارها رو به افزایش است، شرکتها برای ادامه پیروزمندانه راه، دیگر نمی توانند بر تجربه ها و یافته ها ی پیشین کسب و کار خود تکیه کنند.بسیاری از شرکتها که در زمینه تولید فعالیت دارند، بدلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار ایران و همچنین بالا بودن میزان و فروش و نیز در پاره ای از شرکتها به دلیل تولید محصول خاص و نیاز بیش از حد بازار به محصول آنها نیازی به شیوه های علمی نوین بازاریابی احساس نمی کنند و به عبارتی دقیق تر، اصول اساسی اجزاء آمیخته بازاریابی را رعایت نمی کنند. همین عدم نیاز شرکت ها به بالا بردن میزان فروش و یا افزایش توان رقابتی آنها که به واسطه شرایط نامناسب تولید و یا نیاز بیش از حد بازار بوجود آمده است و منجر شده است که در حال حاضر نیز برخی از شرکتهای بزرگ به روش سنتی و غیر علمی اقدام به تولید محصول، قیمت گذاری، ارتقاء فروش و حتی توزیع، نموده و اقدامات مثبتی انجام ندهند. کاتلر می گوید: خوب که بنگریم دو دسته شرکت در صحنه می بینیم، آنهایی که دگرگونیها را می پذیرند و آنهایی که نابود می شوند.یک محصول ممکن است از بزرگترین محصولات موفق قرن باشد، ممکن است پیام تبلیغاتی آن جذاب و افسون کننده باشد و همچنین ممکن است از نظر قیمت بسیار رقابتی باشد، اما اگر در زمان و مکان مناسب به افراد مناسب رسانده نشود، مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت و در نتیجه در آینده نا امید کننده خواهد بود.عملیات توزیع از زمانی جایگاه مهم و معناداری در بازاریابی کالا اشغال نموده که تولیدات افزایش یافت، فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده بیشتر شد. بدین ترتیب تولید کننده ناگزیر شد محصولات خود را تا فواصل دور و از طریق افرادی به نام نماینده عمده فروش یا خرده فروش به دست مصرف کننده برساند.با اینحال شرکتها معمولا توجه کمی به کانال توزیع داشته ، به همین لحاظ متحمل خسارات زیاد می شوند ولی بعضی از شرکت ها سعی می کنند نظام توزیعی خوبی داشته و از این طریق موقعیت رقابتی بهتری کسب کنند.شرکت هایی نظیر کاله، دامداران ، پاک ، پگاه، در عین حال که هنوز در عرصه عرضه محصولات لبنی پیشتاز است و از رقبای خود فاصله بسیار زیادی دارد ، با وجود این درصد بهبود شبکه توزیع محصولات خود می باشد و در این زمینه اقدامات سازنده بسیاری نیز نموده است.2-1-8-3 : ارزیابی اعضای کانال : کاتلر معتقد است که :تولید کننده باید به طور منظم عملکرد هر واسطه ، عمده فروش یا خرده فروش را با توجه به استانداردها (مانند سهمیه فروش، میانگین موجودی، تحویل جنس به خریدار در موعد مقرر، اقدامات در رابطه با اجناس خسارت دیده یا گم شده، همکاری با شرکت در امر تبلیغات، اجرای برنامه های آموزشی و خدمات بعد از فروش) ارزیابی کند.شرکت باید واسطه ها را بشناسد و برای آنها عملکرد عالی دارند، پاداش مناسبی در نظر بگیرد، به آنها که عملکرد ضعیفی دارند کمک کند و اگر به هیچ وجه اصلاح پذیر نیستند، آنها را جایگزین کند.تولید کننده باید نسبت به خواسته های فروشندگان و واسطه ها حساس باشد. شرکتهایی که فروشگاههای خود را تشویق به پذیرش اندکی ریسک می کنند و با آنها با انعطاف برخورد می کند، نه تنها آنها را از دست خواهد داد بلکه درگیر مسائل و مشکلات قانونی خواهد شد. 2-1-9-1 : توزیع فیزیکی : در بازار جهانی امروز شاید یافتن مشتری از فروش محصول مشکلتر باشد. شرکتها باید در موارد زیر تصمیمات مناسبی بگیرند:بهترین راه برای انبار کردن محصول، جابجایی محصولات و تحویل دادن آنها ارائه خدمات به مشتری، به گونه ای که مورد خواست مشتری است، تحویل جنس در زمان مناسب و مکان مناسب.یک سیستم توزیع مناسب موجب می شود که رضایت مشتری افزایش و هزینه ها کاهش یابد و بالعکس یک سیستم نامناسب موجب می شود که بیشتر تلاشهایی که در زمینه بازاریابی انجام می شود، هدر رود.بسیاری از شرکتهای موفق کشورهای پیشرفته، سیستمهای توزیع فیزیکی موثری را توسعه داده اند تا بدینوسیله موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشند و استراتژی بازاریابی خود را به اجرا در آورند. پس از اینکه شرکت کانالهای توزیع خود را ایجاد کرد، مدیریت باید چگونگی توزیع فیزیکی محصولاتش را از طریق این کانالها تنطیم کند (ونوس و همکاران، 1379 : 310).2-1-9-2 : ماهیت توزیع فیزیکی :

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی کانال توزیع

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 67
حجم فایل: 441
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 67 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری ارزیابی ومدیریت بحران فصل دوم : مفاهیم،مبانی نظری وروش ها2-1- تعاریف و مفاهیم 82-1-1- ارزیابی 82-1-2- برنامه ریزی 82-1-3- بحران 82-1-4- انواع بحران 92-1-5- انواع بحران به لحاظ منشا و خاستگاه حادثه 92-1- 6- سطوح بحران 102-1- 7- مدیریت بحران 102-1- 8- تعریف بحران و مدیریت بحران 112-1-9- اهداف مدیریت بحران 142-1-10- مراحل مدیریت بحران 142-1-11- ویژگی های مدیریت بحران 15 2-1-12- سطوح مختلف مدیریت بحران 152-1-13- سازمان های متولی بحران 162-1-14- تعریف و تحلیل آسیب پذیری 162-1- 15- مشخصات زمین 162-1-16- تعریف ساختمان 17 عنوان صفحه 2-1- 17- نوع مصالح 172-1- 18- خواص فیزیکی مصالح ساختمانی 172-1- 19- تعریف و مفهوم پی 172-1- 20- اسکلت ساختمان 192-1- 21- تیر و ستون و انواع آن 192-1- 22- دیوار 202-1- 23- تعریف سقف و انواع آن 222-1- 24- سقف در ساختمان های فلزی 232-1- 25- سقف در ساختمان های صنعتی 232-1- 26- نما 232-1- 27- تعریف و مفهوم پله 232-1- 28- درها 252-1- 29- ارتفاع و تعداد طبقات 252-1- 30- عمر بنا 262-1- 31- کیفیت بنا 262-1- 32- عرض معابر مجاور 262-1- 33- سیستم های گرمایشی 272-1- 34- انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفی 272-1- 35- طبقه بندی مصالح 282-1- 36- ویژگی های بنا - سازه 292-1- 37- انواع ساختمان ها 292-1- 38- سیستم های مقاوم در برابر نیروهای جانبی ساختمان 302-1- 39- انواع ساختمان 312-1- 40- تحصیلات 332-2- دیدگاه ها و مبانی نظری 342-2-1- مصالح اسکلت و دیوار 342-2-2- سقف 352-2-3- نمای ساختمان 362-2-4- محدودیت ارتفاع ساختمان و طبقات آن 372-2- 5-وضعیت ارتباطی و دسترسی 372-2- 6- عرض معابر 38 عنوان صفحه 2-2- 7- عرض معابر مجاور 392-2- 8- درجه محصوریت 392-2-9- سرانه فضا برای هر نفر 402-2-10- اصول کلی برای طرح سازه های مقاوم در برابر زلزله 402-2- 11- دسته بندی ساختمان ها از نظر ترافیک (ترافیک جمعیت) 402-2- 12- گروه بندی ساختمان ها بر حسب شکل 412-2- 13- تقسیم بندی ساختمان ها به لحاظ اهمیت 412-2- 14- دیدگاه ها و الگوهای واکنش در برابر مدیریت بحران 422-2- 15- نظریات مکاتب مختلف در رابطه با مدیریت بحران 432-2- 16- دیدگاه های مدیریت بحران 442-2- 17- رویکردهای مدیریت بحران 452-2- 18- تجارب برنامه ریزی و مدیریت بحران در کشورهای مختلف جهان و ایران 46

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ارزیابی و مدیریت بحران

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 34
حجم فایل: 70
قیمت: 43000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

ازدواج و طلاقازدواجانسان براساس اراده الهی به صورت فطری موجودی است اجتماعی و این ساختار اجتماعی در کوچکترین و محدودترین شکل خود در خانواده تجلی یافته است. ساختاری که از طریق میثاق ازدواج بین زن و مرد صورت گرفته و بوجودمی آید. در واقع ازدواج یک سنت دیرینه اجتماعی است،که از زمان های بسیار قدیم از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است (فضل الله،1373). کارلسون1 (1963)ازدواج را فرآیندی می‏داند که از کنش متقابل بین دو فرد، یک مرد و یک زن که برخی شرایط قانونی را تحقق بخشیده اند و مراسمی را برای برگذاری زناشویی خود برپا داشته اند، بوجود می آید (به نقل از نجاتی، 1389).به طور کلی، ازدواج را می‏توان ارتباطی دانست که دارای تمامیت بی نظیر و گسترده ای می‏باشد، ارتباطی که دارای ابعاد زیستی، عاطفی، روانی، اقتصادی و اجتماعی است.به عبارت دیگر، همزیستی زوجین در درون خانواده موجب چنان ارتباط عمیق و همه جانبه ای می‏شود که بی هیچ شک و شبهه ای قابل مقایسه با هیچ یک از ارتباطات انسانی نمی‏باشد، به نحوی که قرار داد ناشی از آن نوعی تقدس است (مهدوی، 1375، به نقل از شیخ محسنی، 1385).ازدواج یک سنت دیرینه ی اجتماعی است که از زمآن‏های بسیار قدیم، بلکه از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است. پیمانی است مقدس که در بین تمام اقوام و ملل و در تمام اعصار و امکنه وجود داشته و دارد. در این پیمان مقدس، زوجین، یعنی زن ومرد، زندگی مشترک را تاسیس می کنند و پیمان می بندند که در کنار هم و یار و غمخوار یکدیگر باشند. ازدواج برای انسان‏ها یک نیاز طبیعی است که از آفرینش ویژه آن‏ها سرچشمه می گیرد. چنان که انسان به آب و غذا نیاز دارد، در سنین خاصی به ازدواج هم نیاز پیدا می‏کند (بیابانگرد، 1382). 1-1-1-2-سبک‏های ازدواجدهه های اخیر پژوهش‏های زیادی درباره سبک‏ها و گونه های ازدواج و شیوه ارتباط زن وشوهرها به عمل در آمده است. برای نمونه کوپر و هارفس (2000)، به نقل ازشیخ محسنی، (1385). پنج سبک یا پنج گونه ازدواج را معرفی می‏کند که این سبک‏ها عبارتند از: ازدواج هایی که کشمکش در آن ها عادت شده است ازدواج های عاری از شور و شوق یا ازدواج های بی روح و سرد ازدواج هایی که در آن زوجین به گونه ای غیر فعال با هم به مراوده می پردازند ازدواج های سرشار از شور و شوق ازدواج های تمام عیار ازدواج هایی که کشمکش در آن ها عادت شده است: این گونه ازدواج ها با نزاع و اختلاف نظر همیشگی مشخص می شود. در این قبیل ازدواج ها میل به دعواهایلفظی و کشمکش قوی است. آنان همواره به تحریک احساسات یکدیگر می پردازند. این تحریک نیز موجب دعوا و کشمکش می شود، به علاوه، کشمکش و اختلاف نظر ضامن تداوم ازدواج می باشد.ازدواج های عاری از شور و شوق یا ازدواج های بی روح و سرد: در این گونه ازدواج ها رابطه هایی که زمانی عاشقانه و صمیمی بوده اند، رنگ و بوی طلاق عاطفی به خود می گیرند و ازدواج عاری از عشق می شود و زوج‏ها نسبت به هم بی تفاوت اند، با این وجود آنان می کوشند با هم باشند، چون بین زوجین گفتگوی زیادی صورت نمی گیرد، اختلاف نظر نیز اندک است. ممکن است عده زیادی احساس کنند که احمقانه فرض کردن چنین ازدواج هایی، امری عادی است و عده ای از زوج‏ها نیز احساس می‏کنند که وجود رابطه بهتر از نبود آن است. با این حال، عده ای از زن و شوهرها احساس می‏کنند که برای انجام برخی مسئولیت های شخصی و اجتماعی حفظ وضعیت تاهل ضروری است.ازدواج هایی که در آن زوجین به گونه ای غیر فعال با هم به مراوده می پردازند: در این گونه ازدواج ها، زوجین به طرز غیر فعالانه با هم مراوده دارند. ممکن است که چنین ازدواج هایی از همان آغاز احمقانه به نظر برسند، در این گونه ازدواج ها هیچ گونه احساس رابطه رضایت بخش و مهیجی وجود ندارد. زیرا هیچ گونه تعلق به دیگری وجود نداشته است. این گونه ازدواج ها به ازدواج مصلحتی نیز موسوم است. در این نوع ازدواج شور زندگی وجود ندارد.ازدواج های سرشار از شور و شوق: در این گونه ازدواج ها رابطه عاشقانه و گرم و صمیمی به بهترین وجهی وجود دارد، زن و شوهر به یکدیگر علاقمندند و نسبت به یکدیگر و ازدواج پایبند و مقید می باشند. استقلال رای و رشد شخصی طرفین تشویق می شود و در صورت وجود اختلاف نظرها، معمولاً شدت آن بسیار کم است. نسبت به اهداف زندگی اشتراک نظر دارند و مشتاقانه برای حفظ مشارکت تن به کار و فعالیت می دهند.ازدواج های تمام عیار: این گونه ازدواج ها به مراتب جذاب تر و گیراتر از ازدواج های پرشور است. زوجین به چیزی غیر از شریک زندگیشان نمی اندیشند و با هم برای آینده بهتر تلاش می‏کنند و از انسجام بیشتری برخوردارند.با این حال ازدواج به هرگونه ای که باشد از دو سبک عمده پیروی می‏کند. (الف) ازدواج با سبک سنتی، (ب) ازدواج با سبک غیر سنتی.ماهیت روابط زوجین در ازدواج های سنتی عبارتند از: شوهر نان آور / زن خانه دار، نقش های جنسی سنتی به تبع الگوی مردانگی / زنانگی ثابت است، حق تقدم در تصمیم گیری با شوهر است، شوهر آغازگر رابطه جنسی است، شوهر نقش اجرایی دارد و زن نقش عاطفی دارد.ماهیت روابط زوجین در ازدواج های غیر سنتی عبارتند از: هر دو نان آور، هر دو نقش مراقبت از فرزندان را بر عهده دارند، نقش های جنسی بر اساس انتخاب و تجربه انعطاف پذیر است، تصمیمات به صورت مشترک اخذ می شود، زوجین هر دو متقابلاً رابطه جنسی را برقرار می‏کنند، زوجین هر دو در احساسات سهیم هستند ( مهدوی و همکاران، 1380، به نقل از شیخ محسنی، 1385).گاتمن(1993) و فیتزپاتریک(1988) با استفاده از پرسشنامه و مشاهده به وجود دو نوع سبک ازدواج یا الگوی ارتباطی در ازدواج پی بردند: زوجیت با ثبات، زوجیت بی ثبات. زوجیت باثبات شامل: زوج‏های سنتی، زوج‏های دوجنسیتی و زوج‏های اجتنابی ( دوری گزین) می شود.زوج‏های سنتی با نقش های جنسی سنتی یعنی نقش های مردانه و زنانه انطباق دارند. زن و مرد کاملاً از یک دیگر متمایز و مشخص اند. اهداف خانوادگی را بر اهداف فردی ترجیح می دهند. دارای برنامه منظم و مشخص روزانه هستند. در منزل در مکانی مشترک زندگی می‏کنند و هیچ یک اطاق خصوصی متعلق به خود ندارد. حد متوسطی از هیجانات مثبت و منفی را از خود نشان می دهند. از به وجود آمدن تعارض به جز در مسایل بسیار مهم اجتناب می‏کنند. به یک دیگر گوش داده و سعی در ابراز همدلی به هم می‏کنند و بعد از پایان هر تعارض آشکارا در پی راضی کردن و متقاعد کردن طرف مقابل هستند.در زوج‏های دو جنسیتی ( آندروژن ) زن و مرد هر دو در قبول نقش های جنسی زنانه و مردانه مساوات طلب هستند، یعنی وظایف زوجین به وظایف مردانه و زنانه تقسیم نمی شود، بلکه هر دو در مواقع مقتضی هر دو نقش را ایفا می‏کنند. اهداف فردی را بر اهداف خانوادگی ترجیح می دهند. برنامه زندگی منظم و از پیش تعیین شده ای ندارند. در منزل اطاق خصوصی دارند. سطوح بالایی از هیجان مثبت و منفی را از خود نشان می دهند و ترجیح می دهند برای حل مشکلات، درگیر در مذاکره و بحث طولانی در مورد بسیاری از مسایل شوند. زوجین اجتنابی (دوری گزین) با نقش های جنسی سنتی یعنی نقش های مردانه و زنانه سازگاری دارند، وظایف مرد و زن کاملاً از هم جدا و متمایز است. در منزل اطاق های خصوصی دارند. از بروز هرگونه تعارض اجتناب می‏کنند ؛ دارای مهارت های اندکی در جهت حل تعارض هستند؛ زمانی که تعارضی به وجود می آید هر یک نظر خود را بیان می‏کند، ولی هیچ کدام تلاشی برای متقاعد کردن طرف مقابل و ایجاد تفاهم انجام نمی دهند؛ آن ها معتقدند که اختلاف شان در مقایسه با ارزش ها و اصول مشترک شان اندک و ناچیز است و بالاخره بحث های آن ها هیجانی و عاطفی نیست. زوجیت بی ثبات نیز شامل زوج‏های ناسازگار و زوج‏های آزاد و مستقل می شود: زوج‏های ناسازگار در زمانی که درگیر تعارض می شوند هیچ کدام کوشش سازنده ای برای حل آن نمی‏کنند؛ ارتباط این زوجین توام با عیب جویی و سرزنش دائمی، ذهن خوانی و حالت تدافعی، بروز هیجان منفی زیاد و هیجان مثبت اندک است؛ الگوی تعاملی با حمله و کناره گیری همراه استزوج‏های آزاد و مستقل از بروز تعارض جلوگیری می‏کنند و مهارت های اندکی در جهت حل مسئله دارند؛ ویژگی تعامل و ارتباط آن ها با عیب جویی و سرزنش مختصر و کوتاه و ذهن خوانی و حالت تدافعی اندک همراه است. سطح هیجان آن ها بسیار پایین و تقریبا هیچ هیجان مثبتی از خود بروز نمی دهند؛ الگوی آن ها کناره گیری – کناره گیری است. السون و فاورز (1992؛ به نقل از احمدی، 1384) نیز در گونه شناسی خود، زوجین را به چهار دسته تقسیم کرده اند:1- زوجین سرزنده: از رضایت مندی زناشویی سطح بالایی برخوردارند، آن ها توانایی بیان احساسات و قدرت حل مشکل را با مشارکت یکدیگر دارند، آن ها از روابط شان با یکدیگر و از این که اوقات فراغت را با هم بگذرانند، خوشحال هستند؛ به مسایل اخلاقی و مذهبی در ازدواج اهمیت می دهند؛ بر سر مسایل مالی با هم توافق دارند و در نقش های مردانه و زنانه تساوی طلب هستند. 2- زوجین سازگار: رضایت مندی زناشویی در آن ها در سطح متوسط است و از شخصیت و عادات یک دیگر نسبتاً راضی هستند، احساس می‏کنند که توسط همسرشان درک می شوند؛ در احساسات هم دیگر شریک هستند؛ قادر به حل مشکلات با کمک هم هستند، گاه دیدگاه شان نسبت به ازدواج قدری غیر واقعی است؛ ممکن است در مورد مسایل مربوط به فرزندان و ارتباطات شان با یکدیگر اتفاق نظر نداشته باشند و مذهب بخش مهمی از ارتباط شان نیست.3- زوجین سنتی: نارضایتی متوسطی در حوزه های ارتباطی دارند، از عادات شخصی همسرشان ناراضی هستند؛ در بیان احساسات و مواجهه با تعارض راحت نیستند؛ آن ها تمایل دارند که نظرشان نسبت به ازدواج واقعی باشد و به مذهب در ازدواج شان اهمیت می دهند.زوجین متعارض: از عادات و شخصیت همسرشان ناراضی هستند؛ مشکل ارتباطی دارند و مشکلاتی را در حوزه های ارتباطی، نحوه گذران اوقات فراغت؛ روابط جنسی، اختلاف با دوستان همسر و خانواده او و غیره دارند.2-1-1-2-عوامل تهدید کننده زندگی مشترکگنجی (1380) معتقد است، معمولاً پنج عامل،زندگی مشترک را تهدید می‏کند:1ـ ناآگاهی همسران نسبت به زندگی مشترک خانوادگی، 2- رشد نیافتگی همسران، 3ـکارامد نبودن روابط بین آنها، 4ـ ارزش های متضاد همسران، 5- ناهماهنگی رفتاری آنان(به نقل از دیدگاه، 1390). برخی از همسران نیازهای ارضا نشده قبلی و محرومیت و ناکامی و رویاها و انتظارات خود را به درون خانواده می آورند. در این صورت به جای زندگی مشترک خانوادگی و تفاهم همدلانه هر یک از همسران به تامین نیازها و انتظارات خویش توجه دارد ومحور زندگی خانوادگی را فردیت ها تشکیل می‏دهد و زندگی مشترک به فراموشی سپرده می‏شود، ممکن است یکی از همسران سپر بلا واقع شود و همه مشکلات به او نسبت داده شود و به جای شناخت مشکل و حل آن یک عضو متهم شود و زندگی مشترک زناشویی مورد غفلت قرار گیرد ( احمدی، 1384).ناپختگی و رشد نیافتگی همسران یکی از مشکلات خانوادگی است. گاهی همسران از نظر جسمی یا جنسی به بلوغ کافی نرسیده اند و یا از لحاظ عاطفی و اجتماعی آمادگی برای تشکیل خانواده ندارند. همسرانی که از نظر عاطفی و اجتماعی رشد کافی ندارند، ممکن است با بهانه های کودکانه و یا برخورد غلط اجتماعی باعث تعارض در خانواده شوند (احمدی،1384).زندگی مشترکو رابطه زناشویی می‏تواند برای زوج‏ها منبع رضایت یا تعارض باشد آن چنان که اولسون در این باره می گوید: «ازدواج می‏تواند پربارترین و بادوام ترین رابطه انسانی باشد، از طرف دیگر ازدواج همچنین می‏تواند مایوس کننده ترین، ناکام کننده ترین و تعارض زاترین رابطه انسانی باشد. ارتباط قدرت این را دارد که دو زوج را به هم پیوند دهد و همچنین توانایی این را دارد که بر آن ها فشار وارد کرده تا از هم جدا شوند، توانایی ایجاد ارتباط و رضامندی از ارتباط به شدت بر سلامتی و رضامندی ارتباط زناشویی تاثیر می گذارد» (اولسون، 1999).3-1-1-2-تعارضات در زندگی مشترک

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و طلاق