دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

دانلود نمونه فصل دوم تحقیق پایان نامه

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 113
حجم فایل: 130
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 113 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ازدواج وملاکهای آنفصل دوم: " ادبیات تحقیق" الف- ازدواج 1-1-2- تعریف ازدواج 22 2-1-2- ازدواج بعنوان یک پدیده اجتماعی و تحول آن 25 3-1-2- انواع ازدواج و معیارهای آن 31 4-1-2- تاریخ تحولات خانواده و ازدواج در ایران 37 ب- پیشینه تحقیق 1-2-2- تحقیقات داخلی 47 2-2-2- تحقیقات خارجی 51 ج- چارچوب نظری 1-3-2- نظریه همسان همسری 59 2-3-2- نظریه نیازهای شخصیتی مکمل 69 3-3-2- نظریه مجاورت مکانی (همجواری) 74 4-3-2- نظریه تاثیر تصور از والدین در انتخاب همسر 76 5-3-2- تئوری تصور از همسر مطلوب 79 - بسوی یک نظریه ترکیبی 79 6-3-2- نظریه مبادله 82 - بیان فرضیه ها 85 - مدل تحلیلی 86 فصل دوم"ادبیات تحقیق"الف : ازدواج 1-1-2- تعریف ازدواج از دیر باز جوامع مختلف پیوند میان زن و شوهر را به عنوان ازدواج مورد قبول قرار داده اند، اما در طول زمان انواع مختلفی از ازدواجها پدید آمده است. با وجود این ، مشابهت ها و عناصر نسبتاً ثابتی در این پدیده همواره وجود داشته است. اگر چه مفهوم ازدواج تا بدان اندازه عمومی و نسبتاً ساده نیز هست که درک این واژه علی الاصول بر همگان روشن می باشد با وجود این تعاریف به تدوین تئوریکی مسئله کمک خواهند کرد : این تعاریف عبارتند از :«ازدواج در لغت به معنای جفت کردن ، زن گرفتن یا شوهر کردن ، با یکدیگر جفت و قرین شدن می باشد و از نظر حقوقی رابطه ای است که برای همیشه یا مدت معینی بوسیله عقد مخصوص بین زن و مرد حاصل شده و به آنها حق می دهد که از یکدیگر تمتع جنسی ببرند». ( فرهنگ دانشگاه انگلیسی- فارسی، آریانپور، 332)«ازدواج نوعی معامله یا قرارداد است ولی نه به معنای خرید و فروش و استشمار و تحمیل عقاید بلکه رکن اساسی آن انس و الفت و تفاهم و همکاری همه جانبه است و زوجین بر اثر آن هدف مشترکی را تعقیب می کنند و در وصول به اهداف خانواده باتمام وجود مایه می گذارند». (قائمی ، 1364، تلخیص 85 تا 163)کارلسون ازدواج را اینگونه تعریف می کند:" ازدواج فرایندی است از کنش متقابل بین دو فرد ، یک زن و یک مرد ، که برخی از شرایط قانونی را تحقق بخشیده اند و مراسمی برای برگزاری زناشویی خود برپا داشته اند و بطور کلی عمل آنها مورد پذیرش قانون قرار گرفته و بدان ازدواج اطلاق شده است" ( ساروخانی1370 ،23) ویل دورانت معتقدات است" پیوند ازدواج برای قانونی ساختن رابطه عشقی و شهوانی زن و مرد نیست، بلکه پیوندی است میان پدر و مادر و فرزند و برای حفظ و استواری بنیاد نوع. اینکه ازدواج مهمترین رسوم و قوانین بشری است برای آن که امری نوعی است نه شخصی" ( ویل دورانت، 1369، 164) کلودلوی اشتروس معتقد است که " ازدواج برخوردی دراماتیک بین فرهنگ و طبیعت یا میان قواعد اجتماعی و کشش جنسی است " او در جای دیگر می گوید : "ازدواج از مهمترین ارکان هر جامعه بشری است هر چند ابتدایی یا متمدن باشد ازدواج موجب کنترل سائقه ها می شود. او ازدواج را محل تقاطع فرهنگ و طبیعت می داند زیرا سائقه های مختلف بشر بدینوسیله ( توسط فرهنگ ) کنترل می شود و در مسیر خاصی هدایت می گردد".( ساروخانی، 1370 ،23)

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری ازدواج و ملاکهای آن

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 320
قیمت: 43000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2-1 مقدمه................................................................................................................................................13 2-2 تعریف استاندارد ............................................................................................................................14 2-3 تاریخچه و نحوه شکل گیری استاندارد......................................................................................14 2-4 ضوابط واستانداردهای زیست محیطی.........................................................................15 2-4-1 ایزو 14000چیست؟.......................................................................................................16 2-4-2 تاریخچه ایزو14000..................................................................................................... 17 2-4-3 ایزو 14000 در ایران......................................................................................................18 2-4-4 سایر استاندارد های سری ایزو14000.......................................................................18 2 -4-4-1 ایزو14001......................................................................................................................19 2-4-4-1-1 مشاغلی که درآن ایزو 14001کاربرد دارد...............................................................20 2 -4-4-1-2 شرکت ها یی که درآن ایزو 14001کاربرد دارد....................................................20 2-5 سیستم مدیریت زیست محیطی ...........................................................................21 2-5-1 ایزو 14001وسیستم مدیریت زیست محیطی .............................................................21 2-5-2 عناصر سیستم مدیریت زیست محیطی.............................................................................22 2-5-3 مزایا و اهمیت استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ...........................................24 2-7 مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری.............................................................................25 2- 8 رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد.................................................................28 2-8-1 معیارهای حسابداری..............................................................................................................29 2-9 پیشینه تحقیق درسطح ملی.................................................................................................31 2-10 پیشینه تحقیق درسطح بین المللی.................................................................................32 2-11 خلاصه فصل.........................................................................................................................37 2-1-مقدمهمحیط زیست مجموعه ای بسیار عظیم و پیچیده از عوامل گوناگون است که بر اثر یک روند وتکامل تدریجی موجودات زنده و اجزای سازنده سطح زمین به وجود آمده است; بنابر این در فعالیتهای انسان تاثیر گذارده و از آن متاثر می گردد . فعالیتهای انسان در راستای توسعه به هر طریقی که باشد اثرات مختلفی بر محیط زیست خواهد داشت . این اثرات بیشتر ناشی از توسعه صنعتی و معدنی است. توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه معمولاً بدون فراهم آوردن زیر ساختهای اجتماعی صورت می گیرد، حاصل ا ین نگرش مدیریتی، بی توجهی به ظرفیت خود پالایی محیط زیست و بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی موجود است که عواقب نامطلوبی از جمله آلودگی روز افزون محیط زیست را در پی دارد . با افزایش توجه به حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست و بهداشت محیط در سطح بین المللی، تو جه تمامی سازمان ها به طور فزاینده ای به اثرات زیانبار زیست محیطی ناشی از فعالیت ها، تولیدات و خدمات آنها معطوف گردیده است .حال که به طور روز افزون ، محیط زیست به واسطه تخریب منابع طبیعی و تولید آلودگی ها و ضایعات صنعتی در معرض بحران های جدی قرار می گیرد ، مبحث مدیریت محیط زیست در کنار دیگر رشته های محیط زیست به ویژه در محیط های صنعتی ،معدنی و شهری متجلی گردیده است; بنابراین در دهه اخیر، صنایع موظف به استقرار سیستم مدیریت محیط زیست شده اند . استاندارد های بین المللی مدیریت محیط زیست نظیر 14001به منظور تدوین عوامل سیستم موثر مدیریت محیط زیست که قابل ادغام و سازگاری با سایر نیاز ها و مقتضیات مدیریتی است ، ایجاد شده است . این استاندارد ها به سازمان ها این توانایی را میدهند که به اهداف زیست محیطی و اقتصادی خود به طریقه سالمتری دست یابند.به طور کلی هدف از برپایی سیستم نظام مدیریت زیست محیطی بر مبنای استاندارد بین المللی 14001 ISO تحکیم حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی در توازن با نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه می باشد (کرباسی وهمکاران1388٬) . درفصل حاضر محقق به بررسی ادبیات تحقیق وارائه خلاصه ای ازتحقیقات مرتبط می پردازد.2-2- تعریف استانداردبصورت کلی استاندارد را به معنی نظم، قاعده و قانون دانسته اند. سازمان بین المللی استاندارد آنرا اینگونه تعریف نموده است:استاندارد مدرکی است دربر گیرنده قواعد، راهنمایی ها یا ویژگیهایی برای فعالیت ها یا نتایج آنها به منظور استفاده عمومی و مکرر که از طریق هم رایی فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده ای تصویب شده باشد و هدف از آن دست یابی به میزان مطلوب از نظم در یک زمینه خاص است. در سطح بین المللی سازمانی به نام سازمان بین المللی استاندارد وجود دارد که 163 کشور عضو آن می باشند. در کشورایران، موسسه مرجع برای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است که عضو فعال سازمان بین المللی استاندارد نیز می باشد .2-3- تاریخچه و نحوه شکل گیری استاندارد سازمان جهانی استاندارد به اختصارایزو (iso)نامیده میشود، علاوه برمخفف بودن به معنای همسان می باشد. در کشور سوئیس و در شهر ژنو واقع شده است ،که این سازمان جهانی در سال ١946 آغاز بکار نمودو دارای ١3٠ عضو ازکشورهای مختلف است. استانداردهایی که توسط سازمان ایزو تهیه می شود، داوطلبانه می باشد. زیرا همانطور که اشاره شد این سازمان غیر دولتی است، بنابر این از قدرتی جهت تحمیل این استانداردها بر هیچ کشور و یا سازمانی برخوردار نمی باشد. اعتبار استانداردهای تدوین شده در این سازمان بستگی به حمایت کشورهای مختلف از آن دارد. استانداردهای ایزو از طریق تهیه پیش نویس در کمیته های فنی و تصویب در میان اعضاء اصلی تدوین و صادر می گردند. این سازمان تاکنون 96٠٠ استاندارد منتشر نموده است که از معروفترین آنها می توان استانداردهای سری 9٠٠٠ و١4٠٠٠ را نام برد(معین الدین وهمکاران٬ 1390). 2-4- ضوابط و استانداردهای زیست محیطی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استانداردهای زیست محیطی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 119
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

استراتژی رقابتیاستراتژیپیشینه استراتژی واژه استراتژی در اصل از واژه ی یونانی مشتق شده است که به فعالیت، ابزار یا برنامه به کار رفته توسط رهبر اشاره می نماید.به بیان ارسطو ، هدف از استراتژی ، پیروزی است. یعنی استراتژی، ابزار یا برنامه به کار رفته برای رسیدن به پیروزی می باشد . اولین متفکر بزرگی که به اندیشه های استراتژیکی شکل داد سون تزو بود که در زمانی بین سال های 320 تا 400 قبل از میلاد، اولین رساله خود را تحت عنوان هنرجنگ به رشته تحریر درآورد (کالینز،1370: 9). این فرمانده نظامی، استراتژی را در اصطلاح نظامی هنر و فن طرح ریزی ، ترکیب و تلفیق عملیات نظامی برای رسیدن به هدف جنگی مشخص تعریف می کند (بیان، 1378: 29) کتاب سن تزو ماخذ اصلی تئوری های استراتژی مائو تسه تونگ و ارتش سرخ چین بوده است. (بیلس و دیگران،1369 :30)در قرن نوزدهم کارل فون کلائوزویتس بود که استراتژی را هنر کاربرد نیرو برای دست یابی به اهداف جنگ تعریف می کند (مقدس، 1378: 36). اما در قرن نوزدهم بعد از مرگ فون کلائوزویتس اندشمند معروف و انقلا ب صنعتی در اروپا مفهوم سنتی استراتژی دگرگون شد. بر اثر تحولاتی که بعد از جنگ جهانی اول و دوم پدید آمد، عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، روانی و تکنولوژیکی، ژئوپولیتیکی، ژئو استراتژیکی و .... در استراتژی اهمیت یافت و درتعریف استراتژی علاوه بر وجه نظامی، وجوه دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت (بیان، 1378: 31) دردهه 50، زمانی که پاسخگویی به گسستگی های محیطی اهمیت یافت، مفهوم استراتژی وارد فرهنگ مدیریت شد (انسف و مک دانل، 1375: 96).استراتژی از نظر اندیشمندان مدیریت و در طول زمان، به صورت های متفاوت تعریف شده است. در جدول 1-2 تعدادی از این نظریات ارائه شده است. مینتزبرگ از جمله افرادی است که بیان می نماید برای استراتژی نمی توان معنای خاص ارائه نمود، و برای درک مفهوم آن، باید آن را از جنبه های متفاوت مورد بررسی قرار داد. او برای استراتژی پنج مفهوم بیان می کند که به مدل پنج پی معروف می باشد. یعنی استراتژی را می توان در مفاهیم طرح و نقشه، الگو، موضع و موقعیت، ترفند و دیدگاه به کار برد.استراتژی به عنوان طرح و نقشه: نوعی مسیر اقدام آگاهانه و مورد نظر، یک رهنمود (یا مجموعه ای از آنها) برای برخورد بایک وضعیت. استراتژی به معنای الگو: اما اگر استراتژی ها بتوانند از پیش اندیشیده شوند، پس قطعاً می توانند دست یافتنی هم باشند. به عبارت دیگر، تعریف استراتژی به معنای "یک نقشه ی پیش از اقدام"کافی به نظر نمی رسد بلکه این نقشه باید در برگیرنده ی نتیجه ای باشد. از این روی استراتژی یک الگواست، به ویژه الگویی از یک سلسله اقدامات.استراتژی به عنوان موضع: وسیله ای برای مشخص کردن اینکه یک سازمان (یا یک فرد) در کجای محیط و در کجای بازار قرار دارد. با این تعریف استراتژی به گونه ی نیروی واسط میان سازمان و محیط جلوه می کند، یعنی میان بافت داخلی و خارجی .استراتژی به معنای دیدگاه: این تعریف توجه به درون سازمان دارد. در واقع در درون ذهن مجموعه ی استراتژیست ها. این تعریف حاکی از آن است که استراتژی یک دیدگاه است که محتوای آن تنها از یک وضعیت شاخص تشکیل نمی شود. بلکه نوعی تصور ذهنی پایدار را نسبت به جهان در برمی گیرد. در این ارتباط ، استراتژی به سازمان همان نسبتی را دارد که شخصیت به فرد.(کوئین،1382: 34-43)جدول شماره 1-2- تعریف استراتژی(جهانی زاده،1384)منبع تعریف استراتژی پیتر دراکر (1995) کلیه تصمیم های مربوط به اهداف کسب و کار و راه های دستیابی به آن اهداف ایگور انسف (1965) جزء مشترک در میان فعالیت های شرکت آلفرد چندلر (1952) تعیین هدف های بلند مدت و کوتاه مدت شرکت، راه رسیدن به آن ها و تخصیص منابع جهت تحقق آن ها کنت اندروز )1987) الگوی اهداف ، مقاصد و برنامه جهت رسیدن به این اهداف بروس هندرسون (1984) عامل ایجاد مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا آرتور ای تامپسون و استریکلند )1990) الگوی حرکات سازمان و برخوردهای مدیریتی به منظور نیل به اهداف عملیاتی و ارمانی سازمانی و پیگیری ماموریت سازمانی) هوفر و اسچندل (1986) الگوی بنیادی موجود و طرح امکانات برنامه ریزی شده و تعاملات محیطی است که نمایانگر چگونگی دست یابی سازمان به اهدافش می باشد. دیگمن (1990) وسیله یا نگرشی که سازمان برای دست یابی به هدف های اصلی و فرعی در مواجهه با شرایط فعلی و آتی برمی گزیند. ریچارد روملت (1986) اهداف یک شرکت و اتخاذ اقدامات وفعالیت به منظور تخصیص منابع لازم در دست یابی به آن ها 2-1-2- رویکردها به استراتژی روند تکاملی استراتژی در بستر رویکرد های مختلف تحقق یافته است. هر رویکرد جدید، ابعاد تازه ای از مفاهیم عمیق استراتژی را روشن می سازد و پاره ای از ناشناخته های آن را آشکار می نماید. در این جا به برخی از رویکردهای مهم که در این مسیر تکاملی پدیدار شده است اشاره می گردد.رویکرد تجویزی آغازگر مباحث استراتژی به شمار می آید. متقدمانی مانند اندروز، چندلر و انسف پرچم داران این رویکرد می باشند. این رویکرد شامل نظریاتی است که شکل گیری استراتژی را حاصل یک فرایند تحلیلی و قاعده مند میدانند. درونمایه اصلی این روش ها جفت و جور کردن عوامل درونی (نقاط ضعف، نقاط قوت ) و عوامل بیرونی (فرصت ها و تهدیدات) به منظور بهره مندی از منافع نهفته در فرصت ها (یا اجتناب از زیان های نهفته در تهدیدات) است. در این رویکرد، استراتژی از تعامل این چهار عامل به منظور استفاده از شایستگی های تمایز بخش سازمان برای بهره گیری از فرصت های استراتژیک محیطی ایجاد می شود .نظریات متفاوت لیندبلوم ، کوئین و مینتزبرگ سرآغاز رویکرد جدیدی به نام رویکرد توصیفی در استراتژی به شمار می آید. صاحبان این مکتب، شیوه تحلیل درتدوین استراتژی را مردود دانسته و بر این باورند که استراتژی از مباحث علت و معلول و متعلق به حوزه علوم است و نه منطق . پس فرآیندهای گام به گام از پیش تعریف شده نمی تواند ما را به تصمیمات درست استراتژیک هدایت نمایند. آنان هم چنین به تغییرات سریع، غیرخطی و غیر قابل پیش بینی محیط اشاره می کنند و تردیدهای جدی خود را در مورد اثربخشی روش های ساده رویکرد تجویزی ابراز می نمایند(جهانی زاده،1384).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی رقابتی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 448
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2- مرور ادبیات 92- 1- مقدمه 102- 2 فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی 102- 2- 1 کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط 112- 2- 2- انتخاب تکنولوژی های مورد نیاز بنگاه 132- 2- 3- اکتساب تکنولوژی 132- 2- 4- فرایند بکارگیری تکنولوژی 142- 2- 5- فرایند حفاظت از تکنولوژی 142- 3- استراتژی های اکتساب تکنولوژی 152- 4- شناسایی معیارهای اثرگذار بر اکتساب تکنولوژی 16-5-2 جوانب مختلف استراتژی های اکتساب حوزه فناوری اطلاعات 232- 6- عوامل موثر در برون سپاری فناوری اطلاعات در حوزه اکتساب تکنولوژی 242- 7- سوالات کلیدی در برون سپاری فناوری اطلاعات 271-7-2 اهداف استراتژیک حامیان برون سپاری در فناوری اطلاعات 272- 7- 2- الزامات استراتژیک فناوری اطلاعات در برون سپاری 282- 7- 3- بینشی برای مجریان 292- 7- 4- ریسک های برون سپاری در اکتساب تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات 292- 7- 5- عوامل تعیین کننده موفقیت در برون سپاری فناوری اطلاعات 312- 7- 6- قابلیت های مشتریان و تامین کنندگان 352- 8- منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون سپاری فرایندهای کسب و کار 372- 8- 1- برون سپاری بیرونی 372- 8- 2- تدارک خدمات کاربردی 382- 8- 3- برون سپاری فرایندهای کسب و کار 402- 9- جمع بندی مرور ادبیات 412- 10- مدل مفهومی استخراج شده از مرور ادبیات 442- 11- جمع بندی 45مرور ادبیاتمقدمهفرایند توسعه تکنولوژی از طریق دو بستر اصلی شکل می گیرد که عبارتند از فرایند انتقال تکنولوژی و فرایندایجاد تکنولوژی. فرایند انتقال تکنولوژی شامل مراحل کسب، جذب، بومی سازی و اشاعه تکنولوژی است و بر دانش و تکنولوژی منابع خارج از سازمان استوار است، در حالی که ساخت تکنولوژی با تکیه بر توانایی های داخلی بنگاه صورت می پذیرد.اکتساب تکنولوژی یکی از مراحل مشترک در هر دو روش توسعه تکنولوژی به حساب می آید. کسب تکنولوژی اشاره به دانش مورد نیاز بنگاه دارد تا محصولات جدید تولید شود و یا فرایندهای جدید به کار رود. این دانش ممکن است از داخل کشور یا از منابع خارجی تامین شود و ممکن است شامل خرید کالاهای سرمایه ای و یا نرم افزار باشد. گزینه های مورد نظر برای اکتساب تکنولوژی را می توان به اکتساب، ادغام، لیسانس دهی، سرمایه گذاری مشترک، R&D مشترک، قرارداد R&D ،اتحاد، برون سپاری و کنسرسیوم اشاره نمود(Khalil Tarek 2000)(LeeH et al2008). تمامی روش های فوق را می توان در قالب سه روش کلی دسته بندی نمود که شامل ساخت، خرید و ساخت یا خرید است. انتخاب روش های مناسب برای کسب تکنولوژی یکی از چالش هایی است که سازمان ها همواره با آن درگیر هستند. یکی از تصمیمات استراتژیک کلیدی در ساختاربندی استراتژی های تکنولوژی، چگونگی اکتساب تکنولوژی های مورد نظر برای شرکت ها می تواند باشد(Chisea V2001).ساختارهای کارا و اثربخش در استراتژی های تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل ساخت مزیت رقابتی در سازمان است(LeeH et al2008). در این فصل به تبیین عوامل موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی به صورت عام و سپس به صورت تخصصی به تشریح بازیگران موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی و روش های برون سپاری در صنعت فناوری اطلاعات پرداخته می شود.فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژیبرای درک اهمیت استراتژی تکنولوژی در سطح بنگاه لازم است نخست فرایندهای پنج گانه ی مدیریت تکنولوژی را، که در شکل (2-1) دیده می شوند(Phall et al 2006)، به اختصار تشریح کنیم. شکل 2-1- فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی./ماخذ: (Phall et al 2006)مدیریت تکنولوژی از دیدگاه فرایندی مشتمل بر پنج فرایند زیر است:کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط : این فرایند که سرآغاز یک مدیریت تکنولوژی اثربخش به شمار می آید، به کشف و شناسایی تکنولوژی هایی اختصاص دارد که به نحوی از انحاء با ماموریت و کارکردهای تعریف شده ی بنگاه ارتباط دارند. باید به خاطر داشته باشیم که تکنولوژی های مرتبط با بنگاه به سه دسته تقسیم می شوند : 1) تکنولوژی هایی که در کوتاه مدت باید در دسترس بنگاه قرار گیرند و هدف از دسترسی به آن ها بهبود عملکرد خارجی بنگاه از طریق تصحیح یا تکمیل تکنولوژی های موجود آن است. 2) تکنولوژی هایی که در میان مدت به کار بنگاه می آیند. این تکنولوژی ها برای تولید محصولات در دست توسعه ی بنگاه لازم خواهند بود. 3) تکنولوژی هایی که در بلندمدت به کار بنگاه می آیند. این گونه تکنولوژی ها که شاید "تکنولوژی های استراتژیک " عنوان مناسبی برای آن ها باشد، برای پاسخگویی به نیازی پنهان و بلندمدت بازار و به عبارت دیگر برای تولید و عرضه ی محصولاتی به کار می آیند که هم اینک در مرحله ی "طراحی مفهومی" قرار دادند و امید می رود که در بلندمدت به تولید برسند. از آنجا که تکنولوژی ها همانند دارند، تکنولوژی های مرتبط با بنگاه از این لحاظ به دو دسته چرخه ی عمر تقسیم می شوند که در جدول (2-1) آمده است:1) تکنولوژی های بالغ که اغلب به راحتی از طریق منابع مختلف در دسترس بنگاه قرار می گیرند، 2) تکنولوژی های نوظهور، که به تازگی در سطح جهانی پدید آمده اند و هنوز نوزاد به شمار می آیند. راه کشف و شناسایی این دو دسته از تکنولوژی ها متفاوت است. تکنولوژی های بالغ اغلب از طریق نشریات و کاتالوگ های صنعتی و یا از طرق اینترنت معرفی می شوند، و برخی از بنگاه هایی که مالک آن ها هستند، از طریق مختلف اعلامیه ی فروش می دهند . اما تکنولوژی های نوظهور اغلب تنها از طریق دیده بانی شناسایی و پایش می شوند. لذا یکی از الزامات اولین فرایند مدیریت تکنولوژی، به ویژه در بنگاه ها و سازمان هایی که ترجیح می دهند حداقل در آینده در خط مقدم تکنولوژی به پیش روند، دایرکردن یک واحد دیده بانی تکنولوژی است، که به مثابه ی "چشم مسلّح" بنگاه در شناسایی تکنولوژی های نوظهور عمل خواهد کرد. به هر تدبیر، از این گام فهرست بلند بالایی از تکنولوژی های بالغ و نو ظهور به دست می آید که با عملکرد بنگاه ارتباط دارند و از طریق یک ماتریس ساده به سه گروه تکنولوژی های مرتبط کوتاه مدت، تکنولوژی های مرتبط میان مدت و تکنولوژی های مرتبط بلندمدت تقسیم می شوند(Khalil Tarek 2000).جدول 2-1- ماتریس تکنولوژی های مرتبط بنگاه که شناسایی شده اندبازه احتمالی مورد نیاز تکنولوژی های بالغ تکنولوژی های نوظهور تکنولوژی 1 تکنولوژی 2 تکنولوژی 3 تکنولوژی 1 تکنولوژی 2 تکنولوژی 3 کوتاه مدت میان مدت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی  های تقسیم سود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی  های تقسیم سود
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 75
حجم فایل: 123
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 75 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

1-2- مقدمه 172-2- استراتژی های تقسیم سود 203-2- جانمایی استراتژی تقسیم سود 214-2- خط مشی تقسیم سود و چرخه عمر شرکت 225-2- اهداف سیایت تقسیم سود 236-2- عوامل موثر بر سیاست تقسیم سود 241-6-2- نقدینگی 242-6-2- بازپرداخت بدهی ها 243-6-2- ثبات سودآوری 254-6-2- سیاست تقسیم سود رقبا 255-6-2- علایق سرمایه گذاران 256-6-2- سود آوری فرصت های آتی 267-6-2- الویت های مالیاتی 268-6-2- الزامات قانونی 279-6-2- تاثیرات هشدار دهنده 2710-6-2- ملاحظات هزینه ای 2811-6-2- تورم 2812-6-2- کنترل 2813-6-2- هزینه های نقل و انتقال و تقسیم پذیری سهام 2914-6-2- هزینه های مربوط به انتشار سهام جدید 2915-6-2- توانایی استقراض 3016-6-2- فرار از مالیات به سبب انباشت نامعقول سود 3017-6-2- نرخ رشد و توسعه شرکت 3118-6-2- تاثیر دوره تجاری 3119-6-2- نوع شرکت 3120-6-2- هزینه نمایندگی 3221-6-2- درجه اهرم مالی 327-2- تعیین سیاست تقسیم سود 331-7-2- سیاست تقسیم باقیمانده سود 332-7-2- ثبات سود نقدی 343-7-2- سیاست سود نقدی بینابین 348-2- سود سهام در مقابل عایدات سرمایه ای 359-2- تئوری های مطرح در حوزه سیاست تقسیم سود 361-9-2- نظریه نامربوط بودن تقسیم سود 362-9-2- نظریه پرنده در دست 383-9-2- نظریه ترجیح مالیاتی 3910-2- عواملی که سود نقدی کم را توجیه می کنند 3911-2- عواملی که سود نقدی زیاد را توجیه می کنند 4012-2- نظریات توجیه کننده مقدار سود تقسیمی 4013-2- شیوه های پرداخت سود سهام 411-13-2- پرداخت سود نقدی 422-13-2- پرداخت سود تعهد شده 423-13-2- پرداخت سود سهمی 424-13-2- تجزیه سهام 4314-2- رابطه پروژه ها و جریان نقد شرکت با سیاست تقسیم سود 4315-2- مطالعات تجربی در کشورهای مختلف 4516-2- مطالعات تجربی در ایران 5517-2- خلاصه 60ل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقی1-2- مقدمهشاید بتوان سه مفهوم بنیادین را لایه های اصلی مالی شرکتی تلقی کرد. سرمایه گذاری ، تامین مالی و سود نقدی ؛ و هدف بیشینه کردن ارزش شرکت که هسته ی اصلی تئوری مالی شرکتی می باشد. سرمایه گذاری تعیین می کند شرکت در چه منابعی باید سرمایه گذاری کند، تامین مالی ترکیب منابع لازم جهت سرمایه گذاری را مشخص می نماید و سود نقدی به این پرسش که چه میزان از سود باید مجدداً سرمایه گذاری شده و چه مقدار باید به سهامداران شرکت پرداخت شود، پاسخ می دهد. اگر سرمایه گذاری هایی که حداقل نرخ بازده را تامین کنند، وجود نداشته باشد، سود به مالکان شرکت پرداخت می شود. (Damodaran2004) سود نقدی به صورت نقد پرداخت می شود و همه افراد به آن علاقمندند. حال سوال این است که آیا شرکت باید سود را به صورت نقدی به سهامداران بپردازد یا اکنون پول نقد را سرمایه گذاری کند و بعداً سود آن را بپردازد؟ بنابراین سیاست تقسیم سود، الگوی زمانی پرداخت سود است. در این زمینه سوالی که اهمیت خاص دارد این است که شرکت اکنون چه درصدی از سود را باید تقسیم کند؟ این همان سوال سیاست تقسیم سود است. (Rosset. al. 2002)عوامل زیادی را می توان در تصمیم گیری سرمایه گذاران برای انتخاب سهام دخیل دانست. بیشتر تئوری های مالی فرض می کنند که سرمایه گذاران به افزایش ثروت خود می اندیشند و به معیارهای مالی مانند سود هر سهم و سود تقسیمی شرکت توجه می کنند. سرمایه گذاران هنگام انتخاب سرمایه گذاری، ریسک و بازده این سرمایه گذاری ها را با یکدیگر مقایسه می کنند. سرمایه گذار منطقی در صورت تشابه ریسک دو سرمایه گذاری، سرمایه گذاری با بازده بیشتر را انتخاب خواهد نمود (آقایی و مختاریان، 1383).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های تقسیم سود