-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
تکانشگری impulsiveness
تکانشگری هسته اصلی بسیاری از آسـیب هـای اجتمـاعی مانند مصرف مواد، قماربازی بیمارگونه، اختلالهای شخصیت و دست زدن به اقدامات پرخاشجویانه اسـت. ایـن اخـتلال هـر ســال موجــب از میــان رفــتن زمــان و ســرمایه در بــسیاری از کـــشورها مـــی شـــود. یکی از رایج ترین تعاریف، تکانش گری به صورت آمادگی قبلی برای واکنش های سریع و بدون برنامه به محرک های درونی یا بیرونی بدون در نظر گرفتن نتایج منفی آن واکنش ها برای خود فرد یا دیگران، تعریف می شود(استنفورد Stanford MS
و همکاران، 2009).
فرآیند تصمیم گیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چند گزینه، یکی از عالی ترین پردازش های شناختی به شمار می رود. گونه ویژه ای از این فرآیند که به عنوان تصمیم گیری مخاطره آمیز شناخته می شود، در شرایطی پردازش (RDM) مخاطره آمیز risky decision making
می شود که شخص با گزینه هایی روبه رو می گردد که انتخاب آنها باری از سود یا زیان در حال یا آینده به دنبال دارد و در عین حال میزان این سود و یا زیان با درجاتی از احتمال همراه است (اختیاری و بهزادی، 1380الف و ب).
تصمیم گیری مخاطره آمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و اختلال در این نوع تصمیم گیری هسته اصلی پدیده تکانشگری و رفتارهای تکانشی impulsive behavior
را تشکیل می دهد (اختیاری و بهزادی1380 الف). رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها، رفتارهای مخاطره آمیز risky behaviors
نیز خوانده می شوند، به عملکردهایی گفته می شوند که اگرچه تا اندازه ای با آسیب یا زیان های احتمالی همراهند، امکان دستیابی به گونه ای پاداش را نیز فراهم می کنند (اختیاری و بهزادی، جنتی و مقیمی، 1382). این رفتارها باید دارای سه عامل زیر باشند:
الف) برگزیدن یک گزینه از میان دو یا چند گزینه با پاداش احتمالی، ب) همراهی یکی از گزینه ها با احتمال پیامدهای ناگوار و ج) روشن نبودن احتمال پیامد ناگوار در زمان رخداد رفتار (لَن Lane
و چِرِک Cherek
، 2000).
بسیاری از مردم در زندگی روزمره دست به رفتارهای تکانشی می زنند (مولر Moeller
، بارت Barrett
، دوگهرتی Dougherty
، اشمیتز Schmitz
و سوان Swann
، 2001). هر چند نشان دادن نمونه هایی از رفتارهای تکانشی به نظر ساده می رسد، اما تعریف دقیق پدیده تکانشگری دشوار است چرا که اختلاف نظرهای بسیاری در
تکانشی یا غیرتکانشی خواندن یک رفتار وجود دارد (اوندن Evenden
، 1999). نکته پیچیده در بررسی رفتارهای تکانشی تنوع عللی است که می توانند بروز یک رفتار تکانشی را در پی داشته باشند. برای نمونه فردی که مواد مخدر مصرف می کند، ممکن است به علت گرایش به رفتارهای خطر پذیر، توجه زیاد به پاداش ها، بی توجهی به آسیب ها، علاقه به تجربه چیزهای تازه و یا دیگر ویژگی های روان شناختی چنین رفتار تکانشی ای را انجام دهد.
2-1-2-1 تکانه
تکانه impulse
اصرار و میل شدید به انجام یک عمل در پاسخ به یک محرک ذهنی یا بیرونی Churchill's Medical Dictionary
برای مشاهده توضیحات فایل پیشینه ومبانی نظری یژوهش تکانشگری اینجا کلیک کنید
برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری یژوهش تکانشگری روی دکمه زیر کلیک نمائید
✔️ دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی
✔️ بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
✔️ دانلود سریع و مستقیم
✔️ دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
✔️ نمونه فصل دوم پایان نامه یژوهش تکانشگری
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فهرست مطالب:
هوش بازاریابی
2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی
2-2-4-2-1.کشف مشتریان بالقوه
2-2-4-2-2.مدل سیکل هوش بازاریابی
2-2-4-2-4.جمعآوری اطلاعات
2-2-4-2-5.سنجش اعتبار و صحت اطلاعات
2-2-4-2-6.بررسی دادهها، ارزیابی و تفسیر
2-2-4-2-7.منتشر کردن
2-2-4-3.خصوصیات متخصصان هوش بازاریابی
2-2-4-4.هوش بازاریابی و ارتباط با سایر هوشها در سازمان
2-2-5.برنامهریزی استراتژیک مدیریت بازار
2-2-5-1.طراحی سیستم
2-2-5-1-1. جمعآوری اطلاعات
2-2-5-2.بررسی رفتار مصرف کنندگان
2-2-5-2-1.آنالیز رفتار
2-2-5-2-3.کاربردهای محصول
2-2-5-2-4.شناخت استراتژی قیمتگذاری برای محصولات و خدمات
2-2-6-1.کسب و کارهای کوچک
2-2-6-2.کیفیت؛ ارزش مشتری پسند
2-2-7.ده فرمان بازاریابی
2-2-7-1.تحقیق عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری
2-2-7-2.آشنایی
2-2-7-4.گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید
2-2-7-2.مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار)
2-2-8-3.مشتری مداری
2-2-8-4.رقیب گرایی
2-2-10.پیامدهای بازارگرایی برای سازمان
2-2-11.هفت گناه کبیره در بازاریابی
فهرست مطالب:
هوش بازاریابی
2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی
2-2-4-2-1.کشف مشتریان بالقوه
2-2-4-2-2.مدل سیکل هوش بازاریابی
2-2-4-2-4.جمعآوری اطلاعات
2-2-4-2-5.سنجش اعتبار و صحت اطلاعات
2-2-4-2-6.بررسی دادهها، ارزیابی و تفسیر
2-2-4-2-7.منتشر کردن
2-2-4-3.خصوصیات متخصصان هوش بازاریابی
2-2-4-4.هوش بازاریابی و ارتباط با سایر هوشها در سازمان
2-2-5.برنامهریزی استراتژیک مدیریت بازار
2-2-5-1.طراحی سیستم
2-2-5-1-1. جمعآوری اطلاعات
2-2-5-2.بررسی رفتار مصرف کنندگان
2-2-5-2-1.آنالیز رفتار
2-2-5-2-3.کاربردهای محصول
2-2-5-2-4.شناخت استراتژی قیمتگذاری برای محصولات و خدمات
2-2-6-1.کسب و کارهای کوچک
2-2-6-2.کیفیت؛ ارزش مشتری پسند
2-2-7.ده فرمان بازاریابی
2-2-7-1.تحقیق عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری
2-2-7-2.آشنایی
2-2-7-4.گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید
2-2-7-2.مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار)
2-2-8-3.مشتری مداری
2-2-8-4.رقیب گرایی
2-2-10.پیامدهای بازارگرایی برای سازمان
2-2-11.هفت گناه کبیره در بازاریابی
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
استعداد خستگی شغلی
ریشه لغوی خستگی1-Etymology Boredom
از زمانهای دور (دوره ی کلاسیک) در مورد خستگی مطالبی به جا مانده است که شرح مفصل آن به قرن چهارم میلادی برمی گردد (هیلی2-Healy
، 1984). امّا، تا اواسط قرن هجدهم میلادی تعریفی از واژهی خستگی در زبان انگلیسی وجود نداشت و ریشه ی آن هم مشخصاً معلوم نبود (هیلی، 1984؛کوهن،1976). محققان میگویند ریشهی لغت خستگی بسته به اینکه معنای اصلی آن به جنبههای جسمی یا روحی اشاره کند، متفاوت است. در میان معادلهای واژه ی خستگی جسمی میتوان به لغات "دلگیر کننده-Dreary
، "کسالت آورنده- Weary
"، "محزون- Doleful
" اشاره کرد، در حالی که معادلهای روحی آن شامل واژههای"ملال آور- Tedium
"، "یکنواخت- Monotony
" و واژهی فرانسوی (Ennui) است (هیلی، 1984؛ کوهن، 1976؛ اوکانر- O ُConnor
، 1967).
در سایر زبانها معانی دیگری از خستگی که ناشی از نحوهی کاربرد این اصطلاح است را میتوان پیدا کرد. برای مثال در زبان آلمانی، لغت"Lany Wiele"که حاکی از "گذر کند زمان" است معنی خستگی را میدهد. در زبان عبری، لغت "Lashemn"به معنای "آرزوی چیزی را کردن" و همچنین" اندوه ناشی از بیکاری" معادل واژهی خستگی است. معنی اصلی واژه ی خستگی در زبان اسلاوی" Kuka"است که به معنای "تکرار و یکنواختی- Repetition And Monotony
" است (واف، 1979). نهایتاً ساندبرگ و استات (1992) معادلهای دیگر واژهی خستگی (خسته کننده) را از زبانهای ژاپنی، چینی (ماندارین) وکرهای که تأکید بر مفاهیم "جالب نبودن- Not Interesting
"و یا "بیکار بودن- Nothing To Do
" است راگزارش کردهاند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریشهی لغت خستگی میتوان به نوشتههای آسمان-Esman
(1979) و واف
3
- Waugh
(1979) مراجعه کرد. کاربردهای ادبی واژهی خستگی را همچنین در آثار هیلی(1984)، کلاپ-Klapp
(1986)، کوهن (1976)، اسپکز-Spacks
(1995) میتوان یافت.
شکایات مربوط به خستگی ناشی از کار بسیار فراگیر هستند (فارن ورث -Worth
،1998؛ فیشر،1987؛ گارسون- Garson
،1975؛گست- Guest
، ویلیامز- Williams
، و دیو-Dewe
،1978؛ کومهاوسر-Komhauser
،1965؛رابین- Rubin
،1976؛ اسمیت- Smith
،1955؛ ترکل-Terkel
، 1974؛ ویات- Wyatt
،فراسر، و استاک-Fraser&Stock
،1929)، و تجربه ی عمومی خستگی در میان فرهنگهای
مختلف مکرراً گزارش شده است (ساندبرگ، لاتکین-Latkin
، فارمر و سائود-Farmer&Saoud
،1991؛ ساندبرگ و استات،1992؛ ودانوویچ و وات-Vodanovich&Watt
،199). برای مثال، گست و همکارانش- Guest Et Al.
(1978) سه نمونه از کارگران انگلیسی را به عنوان معرف همه ی سطوح سازمانی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که قضاوت بیش از نیمی (56 درصد) از آنها این است که شغلشان به طور کلی خسته کننده است، در حالیکه 79 تا 87 درصد آنها میگفتند برخی از مواقع احساس خستگی میکنند. محققان نظامی خستگی شغلی را به عنوان یک مشکل رایج سربازان در پادگانهای نظامی در زمان صلح تصدیق میکنند (هریس و سگال-Harris&Segal
،1985).
2-1-2- مفاهیم و تصورات خستگی
اگرچه پژوهشهای انجام شده در مورد خستگی فراوان نیستند، امّا آنها بسیار متنوع هستند. تعاریف بیان شده در مورد ماهیّت خستگی تقریباً به تعداد مقالات تجربی و ادبی که در این مورد نوشته شده است میباشند، که بخش بزرگی از آنها عمدتاً به علایق و زمینههای فکری نویسنده گان مقالات بستگی دارد. برای مثال، پژوهشگران روانپزشکی، مطابق معمول خستگی را ازطریق بررسی مکانیسمهای دفاعی و روانرنجورخویی مورد مطالعه قرار میدهند، در حالیکه روانشناسان مطابق معمول خستگی را ازطریق فرسودگی ناشی از زندگی صنعتی، یکنواختی، گوش به زنگ بودن، مورد مطالعه قرار می
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 73 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فهرست مطالب:
مت آمفتامین
2-2-2 عود مصرف مواد
2-2-3 ذهن آگاهی
2-2-4-1 اعتیاد و ذهن آگاهی
2-2-4-2 اعتیاد و استرس
2-2-5 درمان «کاهش استرس بر پایۀ ذهن آگاهی» یا MBSR
2-2-6 نشخوار فکری
2-2-6-1 نشخوار فکری و استرس
2-2-7 تنظیم هیجانی
2-2-7-1 تنظیم هیجا نی و استرس
2-2-7-2 تنظیم هیجانی و نشخوار فکری
2-2-8 اعتیاد و موج سوم رفتار درمانی
2-2-8-1 شناخت درمانی بر پایۀ ذهن آگاهی (MBCT)
2-2-8-2 رفتاردرمانی جدلی(DBT)
2-2-8-3 درمان قبول و تعهد (ACT)
2-2-9 درمان های دیگر بر پایۀ ذهن آگاهی (در درمان اعتیاد)
2-2-9-1 مدل پیشگیری از بازگشت بر پایۀ ذهن آگاهی (MBRP)
2-2-9-2 خود- طرحواره درمانی معنوی (3-S)
تاریخچۀ موضوع
2-2-9 تاریخچۀ مواد مخدر منجمله شیشه
2-2-10 تاریخچۀ ذهن آگاهی
2-2-11 تاریخچۀ درمان «کاهش استرس بر پایۀ ذهن آگاهی» (MBSR)
2-2-12 تاریخچۀ درمان های مختلف در درمان اعتیاد
2-2-12-1 درمان های شناختی رفتاری منجمله ماتریکس
2-2-12-2 تلفیق درمان های شناختی رفتاری و ذهن آگاهی
2-2-13 تاریخچۀ مطالعه دربارۀ نشخوار فکری
2-2-14 تاریخچۀ مطالعه در بارۀ تنظیم هیجانی
بررسی تئوری ها در خصوص موضوع پژوهش
2-2-15 تئوری ها در خصوص اعتیاد و عود مصرف
2-2-15-1 تئوری انگیزه
2-2-15-2 تئوری جلوگیری از عود مصرف مواد مارلات و گوردون
2-2-15-3 تئوری مواجهه با سرنخ
2-2-15-4 تئوری های زیر بنایی درمان های جلوگیری از عود مصرف مواد
2-2-16 تئوری ها در خصوص نشخوار فکری
2-2-17 تئوری ها در خصوص تنظیم هیجانی
2-3 بررسی پژوهش های انجام شده در خصوص موضوع
2-3-1 پیشینه پژوهش در خارج از کشور
2-3-2 پیشینۀ پژوهش در ایران
منابع و مأخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 43 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
خودنظم بخشی رفتار
طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می کردند و هر لحظه تغییر جهت می دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی کنند پس چه چیزی آن را کنترل می کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می آموزد سپس آن معیارها پایه ای می شوند برای ارزیابی های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان 1.Hergenhan
2.Aksan
، 2009).
یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش های اخیر روان شناسی تربیتی است (آکسان3.Ryan
، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد شهرت فزآینده ای پیدا کرده است (ریان4.Goudas
5.Zimmerman
و پینتریج ، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می کنند (گوداس
و همکاران ، 2010).
زیمرمن5 یادگیری خود تنظیم را نوعی از یادگیری که در آن افراد تلاش های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون تکیه به معلم و دیگران، شخصاً شروع کرده و جهت می بخشد تعریف می کند به عبارت دیگر در این یادگیری افراد مهارت هایی برای طراحی، کنترل و هدایت فرآیند یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). تلاش های فعالانه ای که افراد به طور فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فعالیت های یادگیری از خود نشان می دهند (زیمرمن،2002).
نظریه یادگیری خودتنظیمی یکی از نظریه هایی است که محققان و شناسانِ تربیتی در قالب آن به مطالعه می پردازند. براساس نظریه یادگیری خود تنظیمی، مؤلفه های شناخت، انگیزش و کنش وری
تحصیلی به صورت یک مجموعه درهم تنیده و مربوط به هم در نظرگرفته می شوند (شیرازی تهرانی، ۱۳۸۱). بنابراین، استفاده از راهبردهای یادگیری خود -تنظیمی، از جمله عوامل تعیین کننده در موفقیت تحصیلی محسوب می شود و با بررسی آن می توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی نمود. پیش بینی عملکرد تحصیلی، یکی از موضوع های محوری مورد علاقه روان شناسی تربیتی است ( فارنهام 1.Furenhum
و همکاران، ۲۰۰۳؛ نقل از بوساتو 2. Busato
و همکاران، ۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می شود (بندورا، 1986،1997 ؛ نقل از آسچ 3. Asch
، 2005). به بیان دیگر افراد هم پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش ها و تنبیه های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می کنند (کرین 4. Carina
، 2006).
مطالعه سوابق و تحقیقات نشان می دهد که پیرامون خودتنظیمی تحصیلی پرسشنامه اندکی وجود دارد. مطالعه دوگان وآندرد 5. Dgun & Andrade
(2011) نشان داد که پرسشنامه خودتنظیمی از شش عامل انگیزش بیرونی، انگیزش درونی، فراشناخت، کنترل و ارتباط شخصی، خود اثربخشی تشکیل شده است. در بررسی دیگری مگنو 6. Magno
(2011) به این نتیجه رسید که پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی دارای هفت عامل می باشد شامل حافظه، هدف گزینی، خودارزیابی، جستجوی کمک، ساختار محیطی، مسئولیت یادگیری باشد و برنامه ریزی و سازماندهی می باشد.
انواع خود نظم بخشی
زیمرمن و مارتینز در سال 2002 بین چند نوع خود تنظیمی در حیطه تحصیلی تفاوت قائل شده اند که این انواع خود تنظیمی براساس میزان درونی شدن آنها تقسیم بندی شده است.
نظم دهی بیرونی
در پایین ترین سطح پیوستار درونی سازی قرار دارد. در این حالت، شخص منحصراً بر اساس وقایع بیرونی مورد انتظار دست به انجام عملی می زند یا از انجام یک رفتار باز داری می کند .
نظم دهی درون فکنی شده
میزان زیادی از درونی سازی به وسیله نظم دهی درون فکنی شده تبیین می شود. در این سطح، شخص خود را با تأیید خود یا عدم تأیید خود، نظم می بخشد .دانش آموز درون فکنی کرده تکلیف خود را انجام خواهد داد و در صورت عدم انجام آن احساس گناه خواهد کرد. آلبرت بندورا در بررسی یادگیر ی خود تنظیمی، دانش آموزان را به عنوان شرکت کننده های فعال از نظر فراشناختی، انگیزش و رفتاری در فرایند یادگیری می داند. از نظر فراشناختی فراگیران خود تنظیم افرادی هستند که روحیه طراحی